Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16141 til 16160 af 29671
-
folkeviser?
Forumindlæghejjeg skal analysere folkevisen agnete og havmanden, og den er der jo lige en hel del udgaver af... Men er der nogen der ved hvilken analyse model man skal bruge til det? Og har i nogle gode råd til hvordan man starter en stil, når man skal fortolke en tekst?håber der er en der gider hjælpe.. -
1. års opgave.
Forumindlægjeg skal til at skrive min 1. års opgave om bogen, Lev stærkt dø ung. er der ikke nogle der ligger inde med et eller andet til den?? en analyse, fortolkning, bare et eller andet?? som jeg kan bruge, som en lille hjælp til at se hvordan, jeg selv skal analysere den og sådan... -
eksportstrategi af jysk
Forumindlæghar en opgave som lyder følgende: analyser de strategiske overvejelser, der har ført til at jysk fortsat satser på eksportmarkederne? jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analyser det? er der nogen som kan sige mig hvilke modeller eller sådan noget jeg kan kigge nærmere på? mange tak på fo... -
PLEASE HEELP !?
ForumindlægHey ! Tænkte på om nogle af jer derude ikke lige havde tid til at kaste nogle kommentarer til en analyse jeg har lavet på engelsk. evt. meget gerne med nogle rettelser. Analysen er Save as many as you ruin . Peace out .. -
Studentereksamen skr. dansk 2004
ForumindlægNogen der var til den? og tilfældigvis skrev om "Garderobedamen"? Jeg har analyseret og fortolket den nu, men vi da gerne se om jeg er kommet frem til det rigtige resultat, ved godt der ligger en opgave herinde, men er der nogen, der evt. vil sende deres opgave eller bare sige hvad de a... -
Finanskrise vs Børs krak
ForumindlægHi alle.. Jeg skriver om den nuværende finanskrise sammenlignet med børs krakket i 1929 i fagne IØ/Samtidshistorie. Jeg bliver bedt om at analysere årsagerne til dem begge. - problemet er jeg ved ikke hvordan, og med hvilket analyse model fra IØ. Hjælp -
wall street vs finanskrise
ForumindlægHi alle.. Jeg skriver om den nuværende finanskrise sammenlignet med børs krakket i 1929 i fagne IØ og Samtidshistorie. Jeg bliver bedt om at analysere årsagerne til dem begge. - problemet er jeg ved ikke hvordan, og med hvilket analyse model fra IØ. Hjælp -
Er det snyd?
ForumindlægHvis jeg laver en analyse og fortolkning i dansk stil, og jeg bruger sekundær litteratur, skal jeg så angive det i kildefortegnelsen?Må man overhovedet benytte sig af andre bøger end lige netop den, man skal analysere? -
Jesper Jensen Billet
ForumindlægJeg sidder og skal analysere Jesper Jensens Billet.. Og jeg kan ikke.. det er som om der går en klap ned, hvilket er underligt fordi jeg lige har analyseret et andet digt.. Nogle der kan hjælpe? :( -
postmoderne metode?
ForumindlægJeg sidder med en novelle - Køreplaner af Helle Helle, og har analyseret den på 2 metoder. nu mangler jeg så den sidste metode det er så postmoderne metode.. nogen der kan give eksemple på hvad det helt præcis går ud på når man skal analysere en tekst med denne metode? -
Pesten i Bergamo
ForumindlægHejsa,Jeg tænkte på om der er nogen der har lavet en analyse om Pesten i Bergamo. Jeg finder den meget svær at analysere og fortolke og beder derfor om lidt hjælp da jeg har en aflevering for til tirsdag.Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig :-DMvh. Joy -
Teksten: Solarolie af Uffe Harder
ForumindlægHej! Er der en der ligger inde med en analyse-fortolkning af teksten Solarolie af Uffe Harder? - Jeg ved slet ikke hvad jeg skal analyse. Det eneste jeg er kommet frem til er at der er en jeg-fortæller, som kan virke utroværdig i teksten... -
musik eksamen c-niveau
ForumindlægHej Jeg går i 1g og har musik på c, så jeg kan godt komme op i det til sommer, men hvordan er det lige den foregår? Har hørt at man skal analysere et nummer og derefter skal man spille. Er der flere personer, der trækker det samme nummer? Hvis ja, SKAL man så analysere nummeret sammen med d... -
En Lille Nisse Rejste
ForumindlægEr der nogen, som har en analyse af "En Lille Nisse Rejste", som jeg må få lov til at læse. Er gået meget i stå med min analyse. Eller nogen som har nogle ting, som jeg kan kigge på i teksten? -
Ditte menneskebarn.
ForumindlægHej. jeg er igang med at skal skrive analyse om Ditte menneskebarn bøgerne og har lidt svært ved at komme igang da jeg hele tiden går i stå .. Er der måske en der har en analyse af den og et referat jeg kan bruge som inspiration ? -
Psykologi
ForumindlægHej. ER der nogen der kan hjælp mig med at analysere : Nu mester Moni sit liv? giv analyse psykologisk set og indrag forskellige psykologisk retninger. Jeg har kigget på nettet, og fandt noget, men de har ikke hjulpet mig videre. Håber en kender til det? på forhånd tak:-) -
Formanalyse af All my Loving
ForumindlægHeej jeg har brug for ngoet hjælp til en analyse jeg er ved at lave. Jeg vil gerne have hjælp til audiotiv analyse, visuelanalyse og formanalyse. Jeg har fået noget af min musik lærer, men jeg forstår det ikke helt. Please hjælp mig! -
Realisme (kunst)
ForumindlægHvad er det, som der kendetegner realisme, når vi snakker kunst. Er nemlig lige ved at analysere et billede fra den tid, så det kunne være dejligt hvis nogen havde nogle fakta om realisme, som jeg kunne indrage i min analyse På forhånd tak! -
Danish Crown
ForumindlægHej, jeg har arbejdet med Danish Crown og skal snart op til eksamen i det. I min opgave har jeg lavet analyse af branchen analyse Porter 5 Forces. Argumenter og begrund hvilke konsekvenser valget og anvendelsen af teori har haft for konklusionen ? Aner ikke hvad man skal svare til den ? ... -
Reklamer
ForumindlægHejJeg skal skrive en store opgave om reklamer. Har tænkt mig at vælge en reklame, som jeg kan analysere.. Nogle der kan give mig nogle forslag om nogle gode eller dårlige reklamer som kan analyseres og går i dybden med.Mange tak på forhåndThomas
