Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16161 til 16180 af 23877
-
marxistisk fortolkning
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af bogen Fiskerne af Hans Kirk. Jeg fokusere på samfundet. Jeg vil gerne lave en marxistisk fortolkning, men ærlig talt så ved jeg slet ikke hvad det er !! Nogen der kan komme med nogle gode tips? -Tak ! -
Seneca: Brev 107 til Lucilius og eksamen
ForumindlægHej derude.... Først vil jeg lige høre, om der er nogen der ligger inde med nogle notater til Seneca: Brev 107 til Lucilius? har ikke kunnet finde nogle herinde... Så vil jeg også spørge om, hvad en analyse af en tekst til eksamen vil sig? skal man blot gøre rede for hvad der står og ligende? ... -
hvem er afsenderen?
ForumindlægHej allesammen Håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal lave en lave en analyse i religion om syndefaldsmyten og er pludselig blevet i tvivl om afsenderen? Myten er jo fra første mosesbog, er det så ikke Moses der er afsenderen? Der står nemlig ikke noget andet. -
Jomfruen i fugleham!
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd. -
Metode og teori
ForumindlægHej, Jeg har skrevet synopsis i dansk og fysik, hvor i dansk har jeg analyseret tekst og i fysik har jeg kun redegjort for emnet global opvarming.. Jeg har ikke helt styr på metoder og teorier. Hvad kan man skrive om metoder i dansk og fysik..? -
SSO HJÆLP!!!!!!
Forumindlæghej, jeg skal til at skrive sso. jeg skriver i dansk A og psykologi C. jeg skriver om omsorgssvigt, hvor analyse af bogen submarino fremtræder. men jeg har et problem, for ved ikke hvad min diskution og perspektivering skal være/indeholde. nogen der har et forslag? :) -
Hjælp '!
ForumindlægHej alle derude Jeg skal skrive 3-4 om Daloon.dk. Min opgave går ud på Foretag relevante eksterne analyser for at I kan vurdere afsætningsmulighederne på et kvalificeret grundlag (desk research). Nogle gode tip ? hvordan kan jeg vurdere afsætningsmulighederne ? Vh -
Kronik?? Litterær artikel? :(
ForumindlægHej derude! Jeg kan komme op i et kronik, litterær artikel el. essay. Problemer er at jeg endnu ikke helt er med på hvad kronik er?? og hvad er forskellen på litterær artikel og en almindelig tekst, der skal analyseres/fortolkes?? Hvordan ser opsætningen på en kronik og et litterær artikel ud?? -
Hjælp til engelsk tekster.
ForumindlægHvis I har læst nogle af disse tekster, og har lyst til at dele noter / analyse / fortolkning, ville jeg blive glad. :-) De engelske tekster hedder: - Magpie - by Jo Hughes. - Isolation - by Lucy Hayden Ancram -
Velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal besvare to spørgsmål, håber jeg kan få lidt hjælp til det. 1. Analyser hvilke velfærdsreformer, der kan sikre de højtlønnedes opbakning til velfærdsstaten i Danmark. 2. Vurder den denske velfærdsstats tilpasning til andre velfærdsmodeller i EU. -
SSO
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SSO, og vil bruge bogen Rodløs, samtaler med unge kriminelle som case. Men jeg vil lige høre om en af jer har læst den, og om den vil være god som analyse til emnet social psykologi. Vil jeg kunne bruge begreberne, gruppepres, lydighed, massehypnose osv. ... -
hovedetemaet i Esben Askepuster
Forumindlæghjælp jeg sidder og skal lave en dansk opgave hvor jeg skal analyser og fortolke Esben Askepuster og sammenligne den med Kloda - Hans. er der nogen der hved hvad hovedetemaet i Esben Askepuster er? og jeg vil være super glad for et bud på en fortolkning =) vær sød at hjæl mig -
Mangler forsøg
ForumindlægHej .. Jeg skal op i fysik nu her, og jeg mangler nogle forsøg om: Elektromagnetisme Transformation Kemisk analyse Metaller Det kunne være vildt fedt hvis i kunne hjælpe med at finde nogle forsøg, jeg kender godt; "FYSIKBASEN" .. Men har ikke rigtig kunne finde noget derinde, ved ik... -
Skriftlig Eksamen 2.g Ny reform!
ForumindlægHej alle kloge mennesker. Jeg skal op til årsprøve i skriftlig dansk. Jeg har brug for noget hurtig hjælp. Hvilke forskellige emner kan man komme op i? Hvis i kunne komme med et link eller andet ville det være godt. Hvis i kunne skrive de forskellige genre, og hvad de indeholder som for eksempe... -
COCA COLA! HJÆLP OG DUSØR!
Forumindlæghej allesammen vi er igang med et Afsætning/engelsk projekt! :D Vi skal have hjælp til at lave en Værdikæde analyse! Hvis man gerne vil hjælpe og indløse vores dusør så skriv til mig på [email protected] HJÆLP HJÆLP HJÆLP! SWOT'en er Vædhæftet. -
SSO Herman Bang HJÆLP!!!
ForumindlægHej. Håber der er nogle der kan hjælpe. Er igang med at lave min SSO, og mangler hjælp til en af mine opgaveformuleringer: "Lav en analyse af både ”Franz Pander” (1985) af Herman Bang. Du skal komme ind på, impressionismen og minimalismen? -
HASTER, Reklameanalyse model
ForumindlægHej alle Er i gang med at skrive SRP, og skal analysere tre reklamer Mangler dog en reklameanalyse model.. Synes der er mange forskellige og det gør mig forvirret mht. hvilke af dem jeg skal bruge Kender i/kan anbefale en god reklameanalyse model der kommer godt igennem??? Tak... -
Ny reform - eksamen - hvordan?
ForumindlægHej Jeg skal op i billedkunst, men jeg aner simpelthen ikke hvordan det forløber??! Man får et (eller flere?) billed(er) man skal analysere, og så skal man fremlægge(??) sit eksamensprojekt?? Jeg tror at der er mange fortabte sjæle derude, hvad angår billedkunst eksamen! -
Eventyret om Per,Povl og Hans?
ForumindlægHej allesammen (: Jeg sidder og analysere folkeeventyret om de tre brødre Per, Povl og Hans... og så kom jeg ligepludeselig i tvivl: er det et skæmteevntyr eller et trylleevntyr? :D Jeg kan finde argumenter for begge dele, så er meget i tvivl, nogen der kan hjælpè? -
Stranden Rundt
ForumindlægHej! Jeg er igang med at snalysere Stranden Rundt af Martha Christensen, og vil spørge om der ikke er nogen der har analysen til den? eller vil hjælpe mig. Jeg er gået i stå, og skal op til eksamen på torsdag, håber på svar.. For jeg er ret nervøs for om jeg når at blive færdig
