Søgning på: historie eksamen. Resultater: 16201 til 16220 af 46276
-
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
Mat A netadgang - 28. maj 2015
ForumindlægHej allesammen! Er der andre, som var oppe i mat. A med netadgang den 28. maj 2015? Og hvad synes I om prøvesættet? Jeg synes selv, at det var sværere end sædvanligt - særligt var delprøve 1 træls. -
Tysk for at komme ind på HTX?
ForumindlægHey! Jeg har haft tysk i 7 og 8'ende klasse, men droppede ud i 9. klasse. Vil der så ikke være mulighed for at komme ind på HTX for mig? Jeg tager forresten 10. klasse nu her ;) -
Trækker man altid matematik B skriftlig?
ForumindlægHej Trækker man altid matematik på b niveau? Jeg har det på B, og jeg er i tvivl om jeg egentlig 100% kommer op, da jeg synes, at der er mange klasser der kommer op? -
ang, matematik
ForumindlægHej jeg står her og skal op til afgangsprøven i 9 klasse her på tirsdag. Jeg ville høre om der ikke er nogle der kender nogle gode links til lidt hjælp skal skrive notater :-) Også hvis i selv har et eller andet som i tror ville hjælpe mig. Det ville være en stor hjælp. Tak på forhånd.KH Jacqueline -
pointsystem
Forumindlæghej.. er der nogle derude der kender pointsystemet for skriftlig matematik 3-årigt A+ niveau(gymnasiet)... altså hvor mange point det kræver at få 03,5,6,7,8.. osv.. -
Monumenthåndtering - datering analyse osv
ForumindlægNogen der er i besiddelse af en guide til hvordan man kommer gennem fortolkningen og dateringen af monumentet til en old eksamen.Er lidt på bar bund og ville gerne have en chance for ikke at blive slagtet til eksamenHåber der er nogen der kan hjælpe -
Søger, fuldt pensums 1.g opgaver
Forumindlæghej... ved ikke om min titel var forklarende nok, men hvis i ikke forstod det, så får i den lige her.. Jeg skal til årsprøve i 1.g i Mat på A, og for at gøre mig klar, sidder jeg og laver en masse opgaver.... tænkte derfor på om nogle kendte en side hvor man kunne hente en masse opgaver til 1.... -
old-bog
Forumindlæger her nogen som sidder med de samme bøger som jeg?homer, iliaden oversat af otto gelsted, og homers iliade?? -
Eksamenstekster
ForumindlægHeyEr der nogen der ved hvordan en typisk eksamenstekst ser ud til c-niveau på stx. Jeg har hørt at man trækker en artikel, men hvor lang er den så? Hvis man både skal nå at læse og forstå dem samt lave en analyse skal man da besidde et ret stort overblik?MVHJimbo -
Hvordan
ForumindlægHejJeg skal op til årsprøve i his, men jeg ved ikke hvorn det foregår... vi skal op på helt traditionel vis. Hvor længe er vi oppe? Hvor lange er de tekststykker vi kommer op i?? -
vk-regerings politik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig det her spørgsmål jeg skal Diskutere, i hvor høj grad VK-regeringens udenrigspolitik har øget eller mindsket Danmarks sikkerhed? -
NATURGEOGRAFI!!
ForumindlægHjælp stinker til dette fag, men ville høre om der var nogle der vidste hvilke spørgsmål man kunne komme op i vedrørende: vand Landskab Kort og infrastruktur Jordskælv og vulkaner klima Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, for er virkelig lost.! På forhånd tak(: -
energi
ForumindlægHej alle.Jeg har nu set lidt på potentiel energi eller beliggenhedsenergi, det har jeg forstået hvad er. Så der også noget som hedder mekanisk potentiel energi.. Disse 2 typer af energi, minder ret meget om hinanden når jeg læser om dem, hvad er forskellen lige umiddelbart? på forhånd tak.Line :) -
24 timers forberedelse - Rut Brandt
ForumindlægJeg har trukket Rut Brandt en tekst fra bogen "so ein rummel" tænkte på om nogen havde nogle gode perspektiverende tekster til denne? andet hjælp vil også være meget værdsat:) på forhånd tak. -
Simulering.. Hjælp!
ForumindlægHej.. Nogen som ved hvordan man bruger målsøgning i Excel ? -
Den hemmelige hule
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med med en analyse af "Den hemmelige hule" af Jesper Wung-Sung? Jeg skal bruge det hurtigst mulig. - PÅ forhånd tak for hjælpen :) -
Udbredelsesfarten
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen der kan fortælle mig ligningen for udbredelsesfarten? Er det: V = λ / T og V = f*λ Er disse de to formler for udbredelsesfarten? -
stavning
ForumindlægKan man skrive danskeksamen i et ord? -
Forberedning til mundtlig matematik - 10. klasse
ForumindlægHey alle sammen. Vi er 2 fortvivlede piger, som ikke ved hvordan vi kan forberede os til mundtlig matematik. Vi kan komme op i 4 forskellige opgaver, som vi selv har lavet. Det lyder jo forholdsvist let, men vi kan simpelthen finde ud af hvordan vi skal forberede det, når vi jo allerede sel...
