Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16201 til 16220 af 23683
-
Essay - indledning
ForumindlægJeg leder efter nogle gode måder at starte en indledning på i et engelsk essay (analyse og fortolkning). Er der nogle der ligger inde med noget eller kender nogle gode sider? Jeg har kigget på nogle af opgaverne herinde, men ønsker mere. På forhånd tak. -
Teknologi historie - Penicillin
ForumindlægHej folkens. jeg er igang med at lave en teknologi historie analyse om penicillin, og er nu nået til punktet teknik. Jeg har søgt lidt på nettet og kan intet finde omkring teknikken bag penicillin? Er der nogen der kan give en hjælpende hånd med det? -
slaveri i romerriget - kilder/tekster/breve
ForumindlægHej :) Jeg skriver om slaveriet i romerriget i DHO, og ville hører om der var nogle der ved hvor man kan finde en tekst/ brev om byslaver? da jeg allerede har to om landbrugsslaver og skal bruge 4 kilder, da jeg skal analysere slaverne levevilkår og typer ud fra brevene :) På forhånd tak :) -
HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg analysere Tove Ditlevsens digt "Erkendelse" og faldt over punket: Titel, slutning: "Forklar, fortolk titel og slutning. De kan ofte være nøgler til forståelsen af et digt." Nogle der kan hjælpe mig? -
Filmsprogets virkemidler
ForumindlægJeg har om kortfilm og skal lave en analyse af "Hvor ligger painful city". Kan dvs ikke finde ud af hvilken årstal filmen foregår i? For mig ligner det det kunne foregå idag men skal begrunde hvorfor og det ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre? HJLÆP!! -
Hooliganismen som kulturelt fænomen
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp her.. I min SRP-opgave skal jeg analysere og diskutere hooliganismen som kulturelt fænomen i England. Nogen der har ideer til hvordan jeg kan gribe det an? Håber i kan hjælpe :) -
Martin Luther King - metode
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT imorgen og er i tvivl om i hvor høj grad, jeg skal komme ind på min metoder og hvordan jeg skal uddybe det. Jeg har skrevet om Martin Luther King i fagene samfundsfag og engelsk, hvor jeg indtil videre har skrevet følgende: Engelsk: Jeg har i faget engelsk benyttet... -
Differentialligning Befolkning
ForumindlægJeg skal med udgangspunkt i Danmarks statistiske årbøger, opstille en differentiel ligning med henblik på analyse af fremtidens befolkningsvækst i Danmark, og redegøre for hvordan man opstiller en differentiel ligning ud fra statistikkerne. Hvordan starter jeg? sådan, skåret ud i pap? -
Hjælp til opgave ang. Dawins teorier
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med disse to spørgsmål til min rapport: - Redegør for Darwins teori. Benyt herunder begreberne tilpasning, genetisk isolation og mutation. - Redegør for Lamarcks teori og analyser den i forhold til nutidens genetiske viden. På forhånd tak! :) -
Synopse i dansk
ForumindlægHej sp Jeg er ved at lave en synopse i dansk, og jeg skal analysere Anders Matthesens standup show - Anden (syv ting) Jeg er i tvivl om hvad min oplæsningstekst skal være. Har i nogle ideer? Tusind tak på forhånd (: -
Eksam i Drømmens faner (michael strunge)
ForumindlægHej... Er der evt nogen der ligger inde med noget analyse eller gode notater jeg kan bruge til min muntlige dansk eksamen, jeg har valgt Michael Strunge "drømmens faner"???? -
Budskab i "Chicken" af Hanne-Vibeke Holst?
ForumindlægJeg skal til mundtlig afgangsprøve og jeg har trukket overemnet "Identitet / at være anderledes". Der skal jeg jo selvfølgelig snakke om budskabet, men problemet er bare, at jeg ikke aner hvad jeg skal sige. Er der nogle, som har skrevet analyse til/læst Chicken, som ved det? ... -
Økologi
ForumindlægAnalyser den økologiske betydning af udledning af næringssalte til sø el. vandløb. Det skal jeg gøre ud fra denne figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/184.pdf Jeg håber meget på at i kan hjælpe mig lidt på vej da jeg virkelig er på bar bund ... -
Det røde gardin, titel anyone?
ForumindlægJeg skal analysere Det Røde Gardin af Amalie Skram til min eksamen, men har lige et problem. Jeg vil gerne have noget med, hvor jeg fortæller om titlens betydning. Det værste er dog, at jeg ikke ved hvad titlens betydning er..? Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Hilsen. -
Bente Clod: Det autoriserede danske samleje
ForumindlægTænkte på om der er nogen her der har arbejdet eller analyseret Essayet Det autoriserede danske samleje af Bente Clod. Sidder og er ved at arbejde med den, men synes bare det er svært at komme igang. Har vedhæftet teksten som PDF fil hvis det er :) -
Hvilken tekstanalysemetode er brugt?
ForumindlægHej. I forbindelse med AT har jeg analyseret en tekst i spansk, som er en beretning skrevet af en tidligere kokainmisbruger. Beretningen er trykt i en avisartikel, og er derfor en faktatekst. Jeg har analyseret den ved at gennemgå den kronologisk, udvælge centrale citater, og analysere hvert ... -
Lidt hjælp...
ForumindlægHej studieportalen ! Er der nogle som har læst "Hiding in Cheesy's bedroom", og evt. har en analyse af den? Eller nogle gode pointer? Eller blot noget at sige om den? - Kunne være kanon. På forhånd tak -
Kommunikations model
ForumindlægJeg skal analysere nogle Facebook-profiler, og har fået afvide at jeg skal bruge en kommunikations model. Men hvilken?? Har kigget alle papir igennem og der var slet ikke noget at finde. Håber nogle kan hjælpe! Tak på forhånd! -
BILLED
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at analysere dette billede: http://2.bp.blogspot.com/-iGk8bivq394/T4l4zr4_C-I/AAAAAAAAA20/lW7aWYbDazQ/s1600/060407_171317_2%5B1%5D.jpg Jeg mangler lidt inspiration på hvorfor kunsteren har valgt at lave denne skulptur og hvordan det er en kritik på vores ... -
USA og KINA's økonomiske relationer
ForumindlægMit hovedspørgsmål lyder således: I hvilket omfang er USA afhængig af samhandlen med Kina? Jeg har som opgave at skulle analysere deres økonomiske relationer. Hvad skal jeg komme ind på helt specifikt? På forhånd mange tak!
