Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16241 til 16260 af 23683
-
Talesprog?
ForumindlægHejsa Jeg har fået en opgave om at analysere teksten rama sama... er der nogen der kan fortælle mig om der er talesprog med i den eller eventuelt hvad det er? har glemt det... I kan finde teksten her: https://docplayer.dk/106785098-Rama-sama-anders-bodelsen.html -
Jern(III)nitrat) + salicylsyre=lilla?
ForumindlægHej er igang med en kemi raport om acetylsalicylsyre hvor jeg har lavet en colormetrisk analyse og kan ikke lige huske hvorfor Jern(III)nitrat) og salisylsyre danner et kompleks? og gir en lilla farve.hvorfor bliver farven lilla? :) -
Noter på synopsis?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen, men jeg har dog en kortfilm. Dvs når jeg skal skrive noter til analysen har jeg ikke mulighed for at gøre det, ligesom hvis jeg havde en novelle. Hvorhenne skal mine noter så stå? Bare på min synopsis? Mange tak på forhånd. -
sex af kim fupz aakrson
ForumindlægHej, jeg søger rigtig meget hjælp til en analyse af novellen, da jeg er på bar bund. Mine analysepunkter er: Genretræk, komposistion, sprog, personkarakteristik og miljø samt tema og budskab (min fortolkning). jeg har valgt at perspektivere til jomfruen, dødsynderne og reality tv. -
Fladen, formen og linjen
ForumindlægNår man skal analysere et billede skal man ind på følgende: Komposition, rummet, linjen, farver, lys og skygge og fladen og formen Det jeg ikke helt forstår er, hvad man skal sige om linjen, fladen og formen. Specielt fladen og formen har jeg ingen idé om, hvad går ud på. Hvad skal man ... -
Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har i dansk trukket fordybelsesemnet "Normalitet" og har lidt svært ved at finde en god tekst. Jeg søger efter en der omhandler begrebet at være normal/uden for normalen, og som måske ikke er så åbenlys at analysere. Håber i kan hjælpe mig! :-) -
Budhisme tekst fortolkning (meget kort afsnit)
ForumindlægHej Jeg har en tekst jeg skal analysere i Religion, dog er der et enkelt afsnit jeg fatter nada af. Så er der ikke en venlig sjæl der gider at tage et blik på det og hjælpe mig igang, måske sige hvad afsnittet handler om osv. (Det er vedhæftet og det er et meeeget kort afsnit) -
Fodnote (haster)
ForumindlægHar skrevet en opgave, som skal afleveres, så det haster lidt :-) Nu har jeg anayseret nogle af Karen Blixens noveller, men hvordan kan man bruge en fodnote under det? Altså jeg har selv analyseret novellen, så hvordan skal der være fodnoter? Jeg har jo ikke fået det fra nogle steder? -... -
Ond i sulet- TEMA?
Forumindlæghej alle sammen jeg har virkelig brug for jeres hjælp! ved ikke om nogen af jer har læst ond i sulet, men den skal ejg aflevere synopse til onsdag og sad og lavede analysen men blev i tvivl om temaet? hjælp hjælp hjælp! på forhånd tak ! :) -
Novelle genre
ForumindlægHej... Jeg skal lave en analyse af Anders Bodelsens novelle "Alt er tilladt", men jeg ved ikke hvilken genre den tilhører inden for noveller. + Er den nogle som kan nævne nogle undergenre inden for noveller ?? På forhånd tak :) -
"Tennis" af Kim Fupz Aakeson! hjælp
ForumindlægHej, sidder og skal analysere og fortolke Kim Fupz novelle "Tennis". Nogle der ved hvad man kan relatere/ perspektivere den til? altså fx. andre af hans noveller, eller af andre forfattere med skrivestil osv. -
Metode historie
ForumindlægHej Hvis jeg skal forklare om metoder og fx har analyseret en kilde ud fra kildekritisk fremgang, hvilken metode bruger jeg så? Umiddelbart ville jeg sige kvalitativ metode, men er i tvivl eller om det bare er kildekritik jeg bruger. pft -
NOVELLE DER HANDLER OM KÆRLIGHED?
ForumindlægHej allesammen! kender i en god novelle, som hander om kærlighed og er god at analysere som hører til under emnet " livets værdier" - som jeg skal bruge til eksamen, nemlig til at skrive en synopse af. Tak på forhånd!:) -
Synopse hastesag??
ForumindlægHej folkens Jeg har et meget vigtigt og haste spørgsmål.. Hvordan stiller man en synopse op og det ville være rart hvis det gik lidt hurtigt. den skal afleveres imorgen På forhånd mange tak for hjælpen... Forresten er der nogen der har læst Partisan af gerd rindel (1983) det er den jeg skal ana... -
Dansk spørgsmål
ForumindlægHej Har lige nogle spørgsmål Hvad betyder værdiforestillinger? Definitionen af Tempus og persona Hvilke tekster kan man bruge en sproglig analyse til? Og er der nogen, der kan give mig en meget pædagoisk forklaring på metafor, har prøvet at finde det mange steder på nettet,... -
Nyaars-morgen af N.F.S. Grundtvig - billedsprog
ForumindlægHej, Der er en der har analyseret Nyaars-morgen? Jeg sidder og bøvler lidt med billedsproget i teksten, jeg synes det er svært at forstå. Jeg ville være taknemmelig vis der er én der kan hjælpe mig på vej.. Med venlig hilsen, Julie -
HVORDAN LAVER MAN EN DISKUSSION??? HASTER
Forumindlæghej hvordan laver man en diskussion? Hvordan starter man en? Jeg skal diskutere/vurdere: Kan Erasmus Montanus ses som et reelt udtryk for oplysningstidens tankegang og litterære tendenser? Jeg har også analyseret en historisk kilde (trykkefrihedsforordningen 14. sep 1770) det haster! på forh... -
Aftryk, Naja Marie Aidt
ForumindlægEr der nogle, der har lavet en analyse af Naja Marie Aidts novelle "Aftryk" fra novellesamlingen tilgang, eller bare har arbejdet med den før? Jeg skal skrive opgave om den, så hvis der er nogle, som har nogle guldkorn, ville jeg meget gerne høre om dem. -
Det danske mindretals ønske om en genforening
ForumindlægHej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve... -
Det danske mindretals ønske om en genforening
ForumindlægHej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve...
