Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16301 til 16320 af 23877
  • Alder for at indgå ægteskab i romantikken

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge en analyse af en novelle til mit dansk/historie projekt. Pigen er 14 år, men senere i novellen bliver hun gift. Jeg vil derfor gerne vide, om man også skulle være 18 for at blive gift dengang?
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • En artikels opbygning

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg sidder og analyserer en artikel og har glemt hvad den tekst som forstørres og i fx Politiken sættes i citationstegn? Det er altså en vigtig bid af teksten som kopieres og fortstørres, men hvad hedder den? På forhånd mange tak for hjælpen! Hilsen Mathilde
  • Dokumentarfilm

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til den mundtlige danske afgangsprøve i år og har trukket fordybelsesspørgsmålet "Dokumentarfilm". Derfor spørger jeg jer nu, om i kender en virkelig god dokumentarfilm, der er til at analysere og fortolke ;) Det ville være super ! :D
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • Bitte hilfe

    Forumindlæg
    Hej Jeg tænkte på om der er nogle der ved hvad temaet i denne tekst er: Wir wollen es uns richtig schön machen: Angelika Kutsch, og også hvilke ting man skal tage fat på når man analyserer den. Alt kan bruges :)
  • Vigtigt. Historie eksamen : Kilder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T...
  • Dansk eksamen gode råd

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil bare høre om nogen har nogle råd til dansk eksamen, da jeg snart skal op :-) Mit emne: Sorgbearbejdelse. Hvad kan man perspektivere sorgbearbejdelse til? Og hvordan analysere man en tekst? Også andre gode råd, kunne være fedt ;-) På forhånd tak.
  • HJÆLP TAK! (: (JESPER WUNG_SUNG)

    Forumindlæg
    jeg skal have lidt hjælp til hans novelle "Sidste dag" jeg skal analysere den, hvad skal jeg have med i analyseringen. og hvad kan give mig et 12 tal.:b - jeg skal til mundtlig eksamen imorgen, så vil meget meget gerne få lidt hjælp. Tak på forhånd.:)
  • Romantikken vs. Romantisme

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af barnet i graven af H.C. Andersen, men jeg ved ikke om den mest har træk fra romantikken eller romantismen, for har ærlig talt ikke styr på hvad der er kendetegnende for de to forskellige ting.. Er der nogen der kan hjælpe mig?:)
  • henfald

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? en Λ partikel i hvile henfalder til en proton og en pi - minus meson. a) opskriv reaktionsskemaet og analyser det på kvarkniveau. b) hvilken type vekselvirkning er der tale om? på forhånd tak.
  • Hermeneutikken??

    Forumindlæg
    Hej, jeg er godt med på hvad hermeneutikken er. Nemlig en forforståelse som har indvirkning på vores analyse Og fortolkning på tekst. Men er hermeneutikken en metode indenfor danskfsget eller historiefaget? Og er diskurs også en metode i begge fag??
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen (: - Jeg har analyseret en novelle af Tove ditlevsen som hedder Tårer, nu skal jeg bare finde en tekst jeg kan perspektivere til, og jeg kan ikke komme i tanke om nogen? Håber i kan hjælpe mig!! (:
  • Dansk mundtlig - Dokumetar

    Forumindlæg
    Har idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp!
  • Hejsa.

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i morgen, men jeg sidder stadigvæk her og prøver at analysere novellen "Magnus i November" af Bo Green Jensen. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig lidt?(:
  • Martha christensen, Dragen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig??
  • Michael Strunge

    Forumindlæg
    hej jeg har brugt for en lille smule hjælp i min analyse om Michael Strunge´s digte forklar hvordan du kan se, at Michael Strunge digte er typiske eksempler på 80ér Lyrik / storbymodernisme
  • Det klassiske gys ?

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en gyser novelle til min 9. klasses afgangseksamen og har fået at vide at det er det klassiske gys .. Men jeg aner intet om den genre og kan ikke umiddelbart finde noget om den på nettet ? Lidt hjælp ville være rart :D
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • Perspektivering til Tommelise

    Forumindlæg
    Hej, det er sådan at jeg skal lave en analyse af Tommelise til min mundtlige dansk afgangsprøve. Og er nu kommet til perspektiveringen, men jeg er helt blank, har fundet den inde i mit fordybelsesområde, så den mangler ikke, så hvis i har nogen ideer ville det være mega fedt, på forhånd tak :)