Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16301 til 16320 af 48964
  • Afrika - Sygdomme?

    Forumindlæg
    Hej Alle.. Jeg har brug for en slags teori som forklarer hvorfor et land, egentlig et hvilket som helst land, er "tilbage stående". Et eksempel er f.eks. at der ifølge en teori forklares at f.eks. kontinentet Afrika er meget tilbagestående pga. tropiske sygdomme og infektionssygdomme so...
  • Problemformuleringer om Krakatau, HASTER

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er igang med at skrive synopsis omkring AT-emnet Krakatau. Krakatau gik den 26. august 1883 i et voldsomt udbrud, der kulminerede den følgende dag. Store dele af øen blev sprængt væk, og en 30 meter høj bølge brød ind over de omkringliggende øer, hvor 36.380 mennesker omkom....
  • Symposion perspektivere?

    Forumindlæg
    Hej! Nogle gode ideer til hvad man kunne perspektivere Symposion til og hvordan? Tak på forhånd :)
  • anden verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej vil i hjælpe mig med at finde en god side hvor man kan læse om anden verdenskrig jeg har nemlig en skoleopgave for og jeg kan ikke finde noget info plz hjælp mig:)
  • Jeg har virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    Har endnu ikke fundet på et AT emne til, min AT- opgave. Det opgaven fra 2009, jeg endnu ikke fundet et emne, og føler virkelig at jeg er i krise, har svært ved at finde en ''sag'' da jeg ikke finde ud af at kombinere det med et andet fag, hvilket er mit problem.. nogen som vil ...
  • Kanonen og Kristendommen

    Forumindlæg
    Hej folk i cyberspace, jeg har et spørgsmål. I faget teknologihistorie skal jeg meget kort beskrive kanonen (Våben) i forhold til kristendommen. Jeg har dog absolut ingen idé om hvad jeg skal skrive mere specifikt. Nogen idéer der kan hjælpe??
  • 2 års opgave

    Forumindlæg
    hey allesammen... er begyndt med at skrive min 2 års opgave og har indtil videre skrevet en indledning.. nogen der har lyst til at læse den igennem og give lidt respons ? :)
  • Fisherman's friend analyse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for hjælp til Tysk. Jeg har læst teksten " Fisherman's Friend" og er nået til disse spørgsmål i teksten. Kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive til de følgende temaer fra teksten. Ana...
  • Engelsk disposition

    Forumindlæg
    Skal skrive en disposition om australien og jeg ved ikke hvad emnet kan være. Tænker på kultur.. andre forslag?
  • engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive engelsk stil men mangler nogle emner og skrive om...er helt tom for ideer håber nogen kan hjælpe mig
  • Hosekræmmeren !! Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, vedr. teksten Hosekræmmeren: Hvornår foregår begivenhederne i Novellen? På forhånd mange tak. :-)
  • Flyv fugl! Flyv

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove"
  • Essay

    Forumindlæg
    Hej alle:) Hvordan ville i forklare en person, hvordan man skrev et essay, hvis det var til en person som aldrig havde skrevet et før? Tak på forhånd
  • Vikinger

    Forumindlæg
    vil gerne danne mig et bedre billede af hvad vikingetiden, hvad det er og hvad der skete i den periode. Er der nogle der kender en eller flere dokumentarer om det? ved godt at der er mange på youtube osv men ved ikke helt hvor troværdige de er.
  • Perspektivering af Snemanden og Grantræet (H.C. Andersen)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at skrive perspektivering af Snemanden og Grantræet? :)
  • Versailles traktatens betydning Tyskland?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fremlæggelse om versailles traktaten, og jeg vil gerne have lidt om hvilken indflydelse den har haft for Tyskland? Men kan ikke finde noget om det på nettet? HJÆLP. Tak.
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Halløj, jeg skal analysere Jødepigen af HC Andersen, men mangler lidt noget at perspektivere til? Nogen der kan hjælpe?:)
  • AT

    Forumindlæg
    Hej Sp Har virkelig brug for hjælp. Jeg har skulle vælge nyt AT emne, fordi det gamle ikke var godt nok. nu sidder jeg med et nyt problem, da jeg ikke ved hvordan jeg skal kunne få det op på et højere taksonomisk niveau. mit emne er titanic Tusind tak for hjælpen på foorhånd
  • Forskel på essay og klumme???

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på essay og klumme? gerne grundigt! tak!
  • graphic novel

    Forumindlæg
    hvad sker der med teksten, hvis en roman bliver omsat til en graphic novel? please svar så hurtigt som muligt tak på forhånd(: