Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16321 til 16340 af 23877
-
Budskab?
ForumindlægHeeej alle Jeg skal analysere filmen den Osynlige (svensk) er der nogle der har set den? Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet i filmen er? Please hjælp mig :D Evt. hvis i kan må i meget gerne komme med et kort resume af den det ville være dejligt ;) -
anderledeshed filmklip/kortfilm
Forumindlægjeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i. -
24 timers eksamen i spansk - Tacones Lejanos.
ForumindlægHej derude.. Tænkte på, om der er nogle der har en analyse fra overstående film? Det handler om scene 1, 2 og 3. Jeg forstår godt hvad der står, men den giver jo ingen mening. Ham Pedro Almodóvar er jo for skør! Heeelp..... Jeg skal op i morgen. :( -
Billedanalyse - Hjælp
ForumindlægHej derude.. jeg skal have analyseret nogle billeder, men har ingen idé om hvordan det skal gøre? har dog læst osv. men forstår det ikke? :S skal op om nogle dage, og er ved at dø :( håber på at kunne få noget hjælp.. tak .. -
Hjælp ? (Kig mit spørgsmål!)
Forumindlæg6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag gerne din rapport Hjælp! Mvh Astrid xD -
HASTER! TYSK RESUME!
ForumindlægEr der nogle som ligger inde med en analyse eller et resume af de her to tyske tekster: Einfach anders Mein Weg an die Spitze - Arnold Schwarzenegger Jeg har kigget rundt på nettet og her, men kan intet finde. Har virkelig brug for jeres hjælp!. -
Hjælp - dansk eksamen: budskab i "Polterabend"
ForumindlægHjælp - skal op i dansk eksamen torsdag og skal op i Polteraben af Jan Sonnergaard - men jeg forstår ikke budskabet? Og forstår ikke slutningen af teksten - hvad er det fortælleren mener med de 3 nævnte magter?? Kender nogen teksten/novellen? Hjælp mig med min analyse og budskabet - PLEASE -
Musik eksamen: Gimmick
ForumindlægHej Allesammen Jeg er igang med at analysere; Ain´t too Proud To Beg af The temptations til min musik eksamen. ( c-niveau). Er der nogle der måske kan finde en gimmick i sangen?? Og evt. også et break? -
Tema af sangen : vi er røde, vi er hvide??
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen og analysere sangen/digtet " vi er røde, vi er hvide" skrevet af dodo and the dodos. og jeg er ikk særlig sikker på hvad temaet eller budskabet er med denne sang? any help? -
max von der grün: Masken
ForumindlægHej :) Er nogle af jer, der har læst ovenstående novelle? - har nemlig problemer med at komme i gang med en analyse af den, jeg ved ikke helt hvad der ville være relevant at komme ind på her, så jeg ville høre om der var nogen, som kunne hjælpe mig med at komme i gang? :) -
I Am Here - Jesper wung-sung
Forumindlæghej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta... -
Medier-eksamen i dansk
ForumindlægHej :) Jeg er i tvivl om hvordan man griber en dansk eksamen an, hvis man trækker noget om medier. Jeg er lidt i tvivl, men ved dog at man kan komme ind på noget som argumentations analyse. Hvad kan man ellers komme ind på ? Mange tak på forhånd :) -
Hjælp til mediefag?
ForumindlægHej igen. Jeg har mange spørgsmål mht. mediefag og håber nogen kan hjælp mig med det! 1. hvad er forskel på kontinuitetsklipning og montage-klipning? og hvrofor bruger man det i filmen. 2. Hvrofor bruger man travelling klipning i filmen? Jeg skal analysere en kort film til eksamen og har bruge f... -
the go between themes....Haster!! :o
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/ -
Anmeldelse af værklæsning - form?
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en anmeldelse af et litterært værk, men er blevet lidt i tvivl om kravene? Skal formen være i stil med anmeldelserne i fx dagblade - altså meget bedømmende? Eller er fokus stadig på analysen og forståelsen? Og hvor subjektiv skal man være? På forhånd tak for hjælpen :D -
Skriftlig eksamen på gym
ForumindlægHejsa.. Er den skriftlige eksamen i tysk fortsætter på gymnasiet stadig ligesom den var i 2008 dec: http://www.finnjo.dk/Tekstopgaver_STX/STX083_TFA_Meine_Liebe.pdf - Altså en oversættelse, en analyse og et frivilligt spørgsmål? Hvor lang skal sådan en egentlig være? -
AT 2013 kampen for det gode liv
ForumindlægEr der nogen, der kender til en hjemmeside eller en god bog, hvor man kan finde analysemodeller til selvbiografier? I forbindelse med min AT-eksamen skal jeg arbejde med kønsskifte og skal derfor analysere bogen "Ham og mig". Nogen, der har arbejdet med denne bog? Pft. -
Synopse - mangler tekst
ForumindlægHey, Jeg skal til at skrive en synopse med emnet Ære og Skam. Men det eneste problem er at, jeg skal have fundet en tekst som omhandler om Ære og Skam, som jeg skal analysere... Kan i hjælpe mig med at finde nogle gode tekster? Tak! -
Løsrivelse af Edward Munch
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skal til danksk eksamen den 6 juni. Jeg har trukket fordyblesesområdet "kunstbilleder" og har valgt billedet "Løsrivelse " af Edward Munch. Er der tilfældigvis nogle , som ligger inde med en analyse af dette billede, som jeg kan bruge til inspiration? :) -
Grim og dum berettermodel
ForumindlægHej folkens, Jeg er igang med at analysere "grim og dum" af Gretelise Holm til mundtlig dansk. Men kan simpelthen ikke finde ud af,om der er en udtonning eller ej? Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd!
