Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16321 til 16340 af 48964
  • hvor lang er en underrubrik

    Forumindlæg
    Hvor lang skal en underubrik være, og hvordan kan man lave den spændende?
  • Referat af Den sidste henrettelse

    Forumindlæg
    Hej jeg har læst bogen Den sidste Henrettelse af Jesper Wung-Sung og bogen er bare meget forvirende for mig. Er der nogen af jer der kan skrive hvad der sker i de første 70 sidder af bogen det skal være meget detaljerede og uddybende. MVH Sofie
  • Europa og islam i middelalderen

    Forumindlæg
    Jeg skal nok helt sikkert vide det følgende, men nogle der kan fortælle mig , hvilket kejserrige der er tale om ? “I middelalderen var der gang på gang krig i grænseområderne mellem Islam og kristendom. I Spanien kæmpede små kristne kongedømmer for generobringen af Spanien, og i Lilleasien f...
  • motiv og tema

    Forumindlæg
    hey! jeg sidder og skriver danskopgave og nu blev jeg i tvivl om forskellen mellem motiv og tema. Det er noget med at motivet er en typesituation og temaet..? Ja, hvad er det? Og hvad er forskellen???
  • Den røde tråd

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med at give mig den rigtig forståelse indeen for essay genren?
  • Anden verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Mig og min veninde er igang med at skrive om anden verdenskrig. Vi har svært ved at finde et præcist svar på hvordan anden verdenskrig endte. Håbe i kan hjælpe . Tak på forhånd
  • Ascorbinsyre

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg skal skrive en rapport om Ascorbinsyre (vejledning vedhæftet) Hvad skal jeg have med i teoriafsnittet ? (: Tak! (:
  • Hvem var Herodot?

    Forumindlæg
    Lige en hurtig....:Hvem var Herodot? Altså... Hvor kom han fra?
  • Rettelse

    Forumindlæg
    Heeeeeeeeeeey peepz ' ! tænkte på om nogle af jer ikke lige havde et par minutter til at rette min SRP. Ikke den vildste rettelse, men bare evt kom med nogle kommentarer og grammatiske fejl som lige var sluppet forbi mig. Hilsen Mullehpiigen - Spred kærlighed.
  • Fortælleforhold

    Forumindlæg
    Hvad betyder det hvis en fortæller har medsyn?
  • Novelle rettelse

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville hører om der er nogen som har lyst til at gennem læse min novelle, også komme med det sidste rettelse hvis der mangler noget?
  • nogen der er villige?

    Forumindlæg
    hej...Er der nogen der er villige til at læse en mystery story??men den ska måske rettes lidt her og der så det kunne være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig med det?? :)
  • Beskriv din hverdag, Un día normal!

    Forumindlæg
    Har fået til opgave at beskrive min hverdag, men da jeg har ligget syg er det først idag jeg er blevet bekendtgjort med opgaven, og den skal afleveres imorgen :/Nogen der har nogle tips, eller opgaver jeg evt kan bruge, for er pænt meget på skideren!Opgaven skal indeholde en beskrivelse af min/je...
  • hvem mener dette?

    Forumindlæg
    Kan I huske hvem der mener dette:Man kan først afgøre om man er lykkelig, når man er død og har haft et liv uden sorger.Håber I kan hjælpe :)
  • Syrien konflikten

    Forumindlæg
    Udover en kort beskrivelse af IS baggrund og hvilken aktører der er med, er der så andre ting man kan komme ind på, hvis man skal redegør for situationen i syrien?
  • Stil spg.!

    Forumindlæg
    Skal til at skrive om frøken Julie teater styk af Strindberg, men har et problem. Min lære har skrevet noget med at vi skal lave en kort indledning med kort præsentation af værket.! så er mit spg. om det ikke bare resume han vil have? Eller noget andet?
  • Der er et yndigt land

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvad temaet i "der er et yndigt land", er, udover Danmarks værdier. Hvis der altså er flere :)? eller måske budskabet? Og hvad man kan perspektivere det til? På forhånd tak :)
  • sos!! skal til om 2 time!!:S

    Forumindlæg
    hej, har nogen af jer, læst en tekst der hedder "weg mit der grenze" hvis ja, kan i så ikke give en lille forklaring hvad tekst handler om? jeg er helt blank:s tak med venlig hilsen jian gui
  • Sfærisk geometri og navigation Hjælp

    Forumindlæg
    Hej allesammen!! Jeg skal skrive SSO i matematik og mit underemne er som i nok kan se Sfærisk Geomtri og navigation. Da emne er meget ordinært og rimelig bredt, så kunne jeg godt tænke mig, at erfarer noget af jeres viden om emne. Så som hjemmesider, bøger og lignende. Jeg har fået fat i en bog ...
  • Oplæsningsstykke til analyse

    Forumindlæg
    Jeg skal op mundtlig dansk i 10. klasse, og har valgt denne reklame: http://foversta.free.fr/lanc33.jpg Men da det jo er en reklame, skal jeg have fundet et oplæsningsstykke på ca. ½ side. Nogen der kan hjælpe mig?