Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16361 til 16380 af 48964
-
Hvad betyder
ForumindlægHvad betyder Mytologisering? Hvordan skal det forstås? -
Hvorfor siger alle at Muammar Gaddafi var ond?
ForumindlægHvad gjorde han som var ondt, siden alle siger han var ond? -
Jehova
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Jehovas vidner. Så jeg ville lige hører nogle meninger om dem. Der er lige kommet en ny film som hedder To verdener. Den skildrer et opbrud http://www.youtube.com/watch?v=tsOR9rqCVwM Er denne hmm "sekt" virkelig så slem som alle går rundt og tror den er? -
samtidshistorie
ForumindlægHejsa. Er der en/flere som kan fortælle mig hovedpunkterne i faget samtidshistorie?. Ikke et link med punkter om hvad i/du havde om i faget? -
Ring. H.
ForumindlægLord Of The Rings trilogien blev vist for ca. et år siden i Imperial p.. Ringenes Herre. Kampen mellem Mørket og Lyset. Det Gode og det Onde. Da jeg så den første gang havde jeg en sjov fornemmelse af at alle de onde så mærkeligt bekendte ud. Sarumans uruk-hai'er kunne med deres lange dreads ... -
Et mega hurtigt spørgsmål:)
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Hvis der er flash back i en tekst, hedder det så at teksten er kronologisk eller noget andet??? Det andet er at nå en tekst er en første person ental, er det når teksten bliver fortalt af en jeg fortæller??? Tak på forhånd:) -
HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
Forumindlæghej alle sammen sidder er helt blank. Jeg skal have en problemformulering med darwisme, socialdarwisme og socialdarwinismen brug under 2.verdenskrig (hitler/fasicime) -
abraham-ibraham
Forumindlæger der tale om den samme person? hhv, i jødedom og islam? hvis ja, hvorfor ændre navnet? -
Oversættelse af tysk
ForumindlægKan nogle forklare mig hvad der står her? Damals dachte ich noch, was für eine groteske Situation, den staatlichen Institutionen Deutschland ständig nachzuweisen, dass ich Deutscher bin, und in diesem Fall stellvertretend für die grauenvolle deutsche Geschichte einen Freundschaftsdrink einzunehmen -
Forskellen på pirateri og Mafia (er det det samme?)
ForumindlægSkal snart op til projektopgave 9.kl og kan ikke rigtigt finde et konkret svar på følgende spørgsmål: Kan man kalde pirateri for en slags mafia? er det det samme? hvad er forskellen? hvorfor? Vil sætte stor pris på hvis i ville hjælpe mig med dette. Tak på forhånd -
Gange karakterer ??
ForumindlægHej.. Jeg har hort, at man må gange sine karakterer fra studentereksamen hvis man har dem på A niveau? Og hvis man har et bestemt antal A fag?? Er lidt forvirret, da alle har forskellige meninger, men de der har deres studentereksamen må vide det, sa håaber I vil hjaelpe ..) Anne M. :) -
Fra dansk ril spansk
ForumindlægHej!! Hvordan vil I oversætte " forskellen mellem mænd og kvinder er fra ældre tid" Har problem med at slå "fra ældre tid" op! :O Håber på hjælp.. På forhånd tak -
Selviscenesættelsen 11/9
ForumindlægSelviscenesættelsen- målet var hjertet af USA, dette har jeg brug for at lave om til en problemstilling... jeg har nemlig valgt at fokusere på selviscenesættelsen og moderne teknologi i terrorangrebet 11.september, dog ved jeg ikke hvordan jeg kan lave dette om til en god problemstilling. -
Israel palæstina konflikten
ForumindlægHej er der en som kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad betød det for Israel at staten blev en besættelsemagt? Nogle tekster, eller noget særligt jeg skal komme ind på? -
er gået i stå
ForumindlægHej alle søde menesker!!! Jeg er desvæære gået i stå med en dansk stil. Nogle der gidder give mig ideér til hvad jejg kan skrive mer? krav 2-3 sider På forhånd tak:) -
Kina
ForumindlægEr Kian et land der har masser af ørken eller masser af grønne områder? -
Dansk synopse hjælp!
ForumindlægHejsa. :-) Skal aflevere synopsen, imorgen har meget brug for hjælp?? Er der nogen af jer der ved om, ens selvvalgte læsestykke skal med i synopses? Angående perspektivering, skal man perspektivere til ens pensum, er det er krav? Håber i kan hjælpe. /Rasmus :-) -
hjælp
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad man kan sige istedet: "som et svar på" -
SRP OM PEST
ForumindlægHej Er der nogle der har skrevet en SRP om pest før. -
Fiktionsessay
ForumindlægHvad er forskellen på et fiktionsessay og et normalt essay?
