Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16381 til 16400 af 23683
-
Kortfilmen Beast - budskab
ForumindlægHej, jeg har et kæmpe problem. Jeg skal i morgen fremlægge min analyse af kortfilmen Beast. Jeg kan slet ikke få fat i filmens budskab. Håber nogen kan hjælpe http://filmcentralen.dk//grundskolen/film/beast -
Kulurmøde dansk mundlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket "kulturmøde" til min mundlige dansk eksamen. Er der nogle der har nogle hjælpemidler, jeg har kun fundet novellen Omskæringen, er der nogen der har en analyse af teksten. (Til at støtte op ad min egen opgave) På forhånd tak. -
Afsætning hjælp :)
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig til de her spørgsmål?? :) 5)Analysere relevante markedsforhold i det amerikanske marked for mobiltelefoner. Tænkt på omverdensmodellen og Brancheanalyse??? 7)Forslag til markedsføring af Lenovos mobiler og vurder Levonos fremtidlige muligheder i det amerikanske... -
Ondskab - Novelle
ForumindlægHej Jeg har været så heldig/uheldig at trække Ondskab - Novelle. Jeg har kigget rundt og synes ikke at jeg har fundet en passende tekst. Har i nogle som er gode, men nemme at analysere? På forehånd tak. -
I Don't Want Nobody To Give Me
ForumindlægHej Nogen som kan hjælpe mig, hvad jeg skal komme ind på under analysen af James Browns "I Don't Want Nobody To Give Me" Er lidt lost, og kunne godt bruge noget hjælp. Noderne er vedhæftet. Sangen er her: https://www.youtube.com/watch?v=UjCjGn7dP8U -
Essay HJÆLP
ForumindlægHejsa :) Vi skal analysere et selvvalgt essay til næste fredag, men syntes det er svært at finde et rigtig godt et som min lære ikke har set før, så ville høre om der var nogle der kendte et godt essay :)? Gerne et man rigtig meget indhold. -
Hvilken litteratur kan anvendes?
ForumindlægSå nærmer tiden sig til DHO. Mit emnevalg er: grundloven. Jeg har tænkt mig at skrive om grundlovens betydning osv. Men jeg mangler en tekst/brev/andet som omhandler grundloven og som er fra den tid. Det skal være noget man kan analysere På forhånd tak :-) -
PÅ ET TIDSPUNKT I FORÅRET
ForumindlægHejsa! Jeg har VIRKELIG VIRKELIG brug for hjælp til analysen af Helle Helles "På Et Tidspunkt I Foråret" (1996), til min mundtlige dansk FSA. Nogen som kan hjælpe? Især mht. personkarakterestik og symboler mvh. -
Organisk materiale
Forumindlæghej, jeg er ved at analysere den vedhæftede figur. når alle planterne og dyrene er døde, hvorfor er det så, at de ikke rådner? og er der evt. nogen der kan starten den for mig, da jeg havde nogle problemer med at komme i gang og ikke selv synes det lyder rigtigt. -
HJÆLP! Rugens Sange og andre Digte (1906)
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp! Er der nogen som har en analyse til en af Jeppe Aakjærs digte her fra? http://www.kalliope.org/da/vaerktoc.pl?fhandle=aakjaer&vhandle=1906 Kan ikke rigtig forstå det "gammel dags" sprog og har virkelig svært ved det.. -
Eksamen - hvilken tekster
ForumindlægVil der altid være en episk tekst, som man kan vælge imellem til den skriftlige eksamen (HF)? Jeg har kigget på de forrige eksamensopgaver og det lader til, at der altid er en novelle under kategorien den analyserende artikel, vil der altid være det? -
Perspektivering Pølsesnak mangler lidt hjælp
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder her og analysere teksten pølsesnak men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle tekster som har samme budskab og emne. Så jeg ville hører jer ad om i kender nogle tekster som minder om Pølsesnak af Dan Turell -
Fortæller og synsvinkel - Den grimme ælling?
ForumindlægHvilken fortæller bruges i Den grimme ælling? Er det 3. person altvidende fortæller? Og med ydre og indre synsvinkel. Har nemlig selv analyseret mig frem til, at det må være begge dele, men er lidt i tvivl om, hvor vidt at der kan være 2 synsvinkler i et eventyr.. -
Arv og miljø - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har trukket "Arv og miljø" Jeg skal have fundet det stof jeg vil analysere. Jeg vil rigtigt gerne have noget omkring indvandrere. Er der nogle der har nogle idéer til noget materialer, der kan bruges til dette? -
Brug for hjælp!! Martina Golan - The Arena
ForumindlægHej derude! Sidder med en engelsk tekst af Martin Golan, der hedder "The Arena". Jeg tænkte, om der var nogen, der havde analyseret lidt på den - jeg mangler ldit inspiration til at komme igang. Go' weekend :-) -
HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING !!
ForumindlægHej. Jeg er igang med et AT forløb hvor samfundsfag b og dansk a indgår. Jeg skal analysere et afsnit fra "ekstrem fed" men jeg har ingen idé til min problemformulering. Er der nogen der kan hjælpe? -
Fortolkning/budskab af "En stol for lidt" - Helle Helle
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere "En stol for lidt", og er nu kommet til fortolkningen og budskabet. Her er jeg dog gået i stå, og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg tror budskabet er. Er der nogen der har nogle bud? Det ville være en stor hjælp! Mvh -
Søger et samfundsgeni ;-)
ForumindlægNogle samfundsgenier som ville hjælpe mig med at forkorte en samfundstekst? Synes godt nok jeg har gjordt mig blind på den og skal have mindre analyse, mere samfundsrelevant.. :-D Tænkte at jeg ville sende det på din mail Sætter stor pris på dig. :-) -
Hjemmesider
ForumindlægDet er sådan at jeg har trukket Hjemmesider som mit fordybelsesområde i dansk, men jeg har lidt problemer med at finde en hjemmeside der er god at analysere. Nogle forslag? Den skal meget gerne fokusere på æstetik og funktionalitet. -
Danmark skulle i sharias vold
ForumindlægEr der nogen, som har analyseret artiklen ''Danmark skulle i sharias vold''????? har valgt denne tekst i dansk eksamen, og jeg vil gerne have hjælp til min teori, beggrundelse osv. så PLEASE hjælp mig!!!!! Tak på forhånd!!!!!!!!
