Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16401 til 16420 af 23683
-
Perspektivering til Børn af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen i dansk og har valgt at analysere digtet "børn" af Tove Ditlevsen. Nu skal jeg finde et tekst som jeg kan perspektivere til, men jeg kan ikke finde nogle. Nogle som kan hjælpe? -
Eksamen
ForumindlægHej Da jeg skal op i mundtlig dansk og har trukket kortfilm, har jeg derfor valgt at arbejde med en kortfilm, som hedder Mohammad-mit system" og jeg vil bare lige spørge om der er nogen som kan hjælpe med at analysere den eller har arbejdet med den før?? På forhånd tak -
Skrivestil
ForumindlægHvad er det for en skrivestil? "In addition, your essay must include an analysis of the style of writing in lines 17-29." Hvordan analysere man skrivestilen? (Det årsprøve i Engelsk A) -
Hurtigt !!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om man som 9- eller 10.klasses elev kan tage papir, som vedrører det valgte prøveoplæg til dansk eksamination ? Her tænker jeg på billeder, som man selv har lavt, da de har en relevans for min analyse. -
Dansk Mundligt Kærlighed
Forumindlæghej jeg har virkeligt brug for hjælp jeg skal til Dansk mundlig eksamen den 16 juni. og synopsen skal afleveres den 27. maj jeg har trukket Kærlighed og kan ikke finde nogle gode billeder jeg kan analysere. er der nogle af jer der har nogle bud på nogle? -
Haster!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal bruge en tekst der handler om fattigdom. Jeg har analyseret billedet "Forladt, dog ej af venner i nøden" og jeg skal bruge et oplæsningsstykke der kan passe til mit billede, så teksten kan også være noget, der har noget at gøre med forladt. På forhånd tak -
Reallyd el. effektlyd?
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med en tv-reklame analyse. Reklamen: https://www.youtube.com/watch?v=kuwZelxM52o Jeg er i tvivl om 0:14 og 0:23 er effektlyde eller reallyde? På forhånd tak! :) -
Hurtigt svar !
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om man som 9- eller 10.klasses elev kan tage papir, som vedrører det valgte prøveoplæg til dansk eksamination ? Her tænker jeg på billeder, som man selv har lavt, da de har en relevans for min analyse. Jeg vil gerne have svar på det! tak -
Perspektivering:D HJÆÆÆLP
ForumindlægJeg har valgt teksten den ufuldendte isfugl til eksamen, men jeg er stødt på et problem under analysen, jeg har ingen ide om hvad jeg kan perspektivere til jeg linker teksten nederst, jeg håber rigtig meget på nogeet hjælp . på forhånd tak -
Grunden til mange spalter i en klumme
ForumindlægJeg er i gang med at analysere en klumme, hvor der er mange spalter af en eller anden grund. Jeg har kigget på andre tekster af den samme forfatter, hvor der igen er mange spalter. Hvad kan være årsagen til det? I teksten er der ca. 20 spalter med 4-5 linjer i hver spalte. -
hjælp mig hurigt en af jer ! please meget hurtigt
Forumindlægjeg skal aflevere min dansk analyse imorgen, jeg har trukket denne her artikel, som du kan i linket herunder http://130.225.180.61/cfje/vidbase.nsf/Links/Manden+der+var+et+billede jeg har læst den mange gange og forstår ikke helt hvad den handler om. meget forvirrende. hjælp mig en af jer, ska... -
Examination Day
ForumindlægSkal til eksamen snart og har trukket teksten "Examination Day", Henry Slaser. Emne: Intelligence. Søger analyse af teksten "Examination Day", Henry Slaser. Summary, message, themes mv. På forhånd tak. -
hjælp til synopse.
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp, jeg har om reklamer, som jeg skal analysere i mundtlig dansk... har været indlagt på sygehuset, så er meget bagud, har aldrig før lavet synopse før, så er virkelig på røven... håber der en sød sjæl som er villige til at hjælpe., på forhånd tak -
Kilde til senrepublikken
ForumindlægKære fæller på Studieportalen. Jeg sidder og arbejder med en historieopgave, og jeg mangler en kildetekst, som jeg kan bruge til at analyse mig frem til årsagerne i udviklingen fra senrepublik til kejserdømme. Alt modtages med kyshånd! -
redegørelse?
ForumindlægNår man skal skrive en redegørelse vil det så sige, at man skal skrive et kort referat af det emne man har? Skal man også besvare nogle spørgsmål og skrive det i sin redegørelse? Ved i hvordan man ellers også skriver en analyse/undersøgelse? Kan i komme med nogle forslag. Jeg er igang med at s... -
Kilder til Københavns bombardement
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO (1. G) og har valgt at skrive om hvad der fik Danmark i den strid, som de havde med England, og som endte ud i bombardementet. Dog mangler jeg kilder, som jeg kan analysere. Tak på forhånd :-) -
DHO HJÆLP??
ForumindlægJeg er igang med min DHO, og jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg mangler en novelle, eller tekst, jeg kan analysere. Den skal være under det moderne gennembrud, og om de fattiges vilkår. Jeg må ikke bruge naadsensbrød.. men det må meget gerne være en der minder om, eller skrevet af Henrik Pont... -
Engelsk mundtlig
ForumindlægJeg er meget i tvivl. Hvad skal man komme ind på i sin mundtlige engelsk eksamen? Selvfølgelig skal man lave analyse og besvare den problemformulering, man er blevet givet. Men hvad med f.eks. inddragelse af emnet som helhed? Skal man bare tage "skabelonen" for et analytical essay, og s... -
Lidt hjælp til Historie DHO
ForumindlægHej! Jeg skriver DHO i historie og skal nu til at skrive min Kildevurdering(den som kommer i sammen med indledningen) Kildevurderingen; skal man vurdere alle kilder?? Altså ikke bare førstehåndskilder i den analyserende del, men også i den redegørende osv.? Hvad menes der med kildevurdering ;... -
Lille Fedtøre
ForumindlægJeg er ved at analysere novellen Lille Fedtøre af Naja Marie Aidt, og jeg har rigtig svært ved at finde ud af fortælleren... Så hvis der er nogen der har læst den, så kunne jeg godt tænkte mig at vide om fortælleren er alvidende????
