Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16421 til 16440 af 23877
  • Kommunikationens fire niveauer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave som hedder "i analysen skal du både bruge kommunikationsens fire niveauer og transaktionsanalysen....." den sidste har jeg styr på, men jeg kan ikke forstå de fire niveauer hvordan det bruges, er der nogen som har et eksempel på hvordan den bruges?
  • Diesel reklame: "Global warming ready"

    Forumindlæg
    Vi skal analysere diesels reklame, men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad glasset symboliserer. Der sidder en sorthåret dame, og hælder vand ned i en mand mund. Hvad kan det symbolisere i sammenhæng med emnet? på forhånd tak
  • Teknologi historie - Penicillin

    Forumindlæg
    Hej folkens. jeg er igang med at lave en teknologi historie analyse om penicillin, og er nu nået til punktet teknik. Jeg har søgt lidt på nettet og kan intet finde omkring teknikken bag penicillin? Er der nogen der kan give en hjælpende hånd med det?
  • HJÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Jeg analysere Tove Ditlevsens digt "Erkendelse" og faldt over punket: Titel, slutning: "Forklar, fortolk titel og slutning. De kan ofte være nøgler til forståelsen af et digt." Nogle der kan hjælpe mig?
  • Socialrealisme?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg sidder og er ved at analysere ''det forsømte foraar'' af Hans Scherfig. Den er skrevet i perioden socialrealismen. Men hvordan kan det ses at den er skrevet i socialrealismen? På forhånd tak
  • Hooliganismen som kulturelt fænomen

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp her.. I min SRP-opgave skal jeg analysere og diskutere hooliganismen som kulturelt fænomen i England. Nogen der har ideer til hvordan jeg kan gribe det an? Håber i kan hjælpe :)
  • Hjælp til opgave ang. Dawins teorier

    Forumindlæg
    Håber i kan hjælpe mig med disse to spørgsmål til min rapport: - Redegør for Darwins teori. Benyt herunder begreberne tilpasning, genetisk isolation og mutation. - Redegør for Lamarcks teori og analyser den i forhold til nutidens genetiske viden. På forhånd tak! :)
  • Differentialligning Befolkning

    Forumindlæg
    Jeg skal med udgangspunkt i Danmarks statistiske årbøger, opstille en differentiel ligning med henblik på analyse af fremtidens befolkningsvækst i Danmark, og redegøre for hvordan man opstiller en differentiel ligning ud fra statistikkerne. Hvordan starter jeg? sådan, skåret ud i pap?
  • Naadsensbrød

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal lave en analyse af Naadensbrød, hvor jeg skal forklare motiv og tema, og for at nå frem til temaet skal jeg stille relevante spørgsmål. Hvad menes der helt konkret med det. håber i kan hjælpe. Tak på forhånd :-)
  • Ispigen og andre fortællinger. bent haller

    Forumindlæg
    Hej venner har en analyse for til imorgen om 'Det er slet ikke en rigtig historie' og er næsten færdig mangler bare lige referatet og hvis i lige er søde at hjælpe mig kan i så ikke skrive det i kommentaren hvis i også har lavet det for det er virkelig vigtigt. :] - Helst godt og præcist....
  • Synopse i dansk

    Forumindlæg
    Hej sp Jeg er ved at lave en synopse i dansk, og jeg skal analysere Anders Matthesens standup show - Anden (syv ting) Jeg er i tvivl om hvad min oplæsningstekst skal være. Har i nogle ideer? Tusind tak på forhånd (:
  • Bente Clod: Det autoriserede danske samleje

    Forumindlæg
    Tænkte på om der er nogen her der har arbejdet eller analyseret Essayet Det autoriserede danske samleje af Bente Clod. Sidder og er ved at arbejde med den, men synes bare det er svært at komme igang. Har vedhæftet teksten som PDF fil hvis det er :)
  • Reklameanalyse

    Forumindlæg
    Hej jeg laver en reklameanalyse og den reklame jeg analyserer sejler sig for neden. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad betydning spejlningen har. Min lærer siger at det har en betydning men ikke hvilken betydning. Kan ik hjælpe??
  • Lidt hjælp...

    Forumindlæg
    Hej studieportalen ! Er der nogle som har læst "Hiding in Cheesy's bedroom", og evt. har en analyse af den? Eller nogle gode pointer? Eller blot noget at sige om den? - Kunne være kanon. På forhånd tak
  • Kommunikations model

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere nogle Facebook-profiler, og har fået afvide at jeg skal bruge en kommunikations model. Men hvilken?? Har kigget alle papir igennem og der var slet ikke noget at finde. Håber nogle kan hjælpe! Tak på forhånd!
  • USA og KINA's økonomiske relationer

    Forumindlæg
    Mit hovedspørgsmål lyder således: I hvilket omfang er USA afhængig af samhandlen med Kina? Jeg har som opgave at skulle analysere deres økonomiske relationer. Hvad skal jeg komme ind på helt specifikt? På forhånd mange tak!
  • Opgave....

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en komme som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal lave.... Er der nogle som kan komme med et bud ??? Ved en analyse af havvand bestemmer man indholdet af NA^+ til 10,5 g/L og Cl^- til 19,0 g/L. Indeholder havvandet fleste Na^+ eller Cl^-
  • HJÆLP TIL METODER I AT

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med metoder til min AT opgave. Jeg arbejder med samfundsfag og dansk, og mit udgangspunkt ligger i selviscenesættelse i paradise hotel Jeg har brugt 2 teoretikkere: Giddens og Ziehe - og kigget i bøger via. dem --> hvilken metode er det? Jeg har brugt tv3's hjemm...
  • Sro, vejledning.

    Forumindlæg
    Hej. Skal bruge lidt hjælp til min SRO opgave, skal lave en tematisk analyse af Oliver Stones, "Born on The 4th of July.. Nogle der kan hjælpe mig med det? Og nogle der kan fortælle mig hvad AV-analytiske virkemidler er?
  • "En Kvinds Frygt" Tove Ditlevsen 1939

    Forumindlæg
    Hej derude (-: Har virkelig brug for hjælp og inspiration. Er der nogen der har en analyse og fortolkning af "En kvindes frygt" som er skrevet af Tove Ditlvesen i 1939? Noter eller andet kan jeg også sagtes bruge, sidder her og kan bare ikke komme i gang. Så noget inspiration ville vir...