Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16521 til 16540 af 24088
-
Emne til srp, nogen der kender til det?
ForumindlægSå fandt jeg endelig et emne i engelsk og dansk i srp. Musicals som litterær genre hvor jeg måske skal analysere west side story, men ville lige høre om der er nogen der kender til den eller selve emnet og evt har skrevet om det? -
Synopse
ForumindlægJeg er i gang med at lave en synopse i dansk til eksamen. Jeg har valgt at arbejde med folkeeventyret "Ønskerne" af Svend Grundtvig. Nu mangler jeg så bare analyse og fortolknings punkterne, nogen ideér???? -
hjælp til at finde en god bog
ForumindlægJeg skal begynde og finde en bog. som jeg skal analysere den i dansk. jeg læser Hf. er der nogen der kender til en god bog en kærligheds bog- kendt dansk forfatter der skal ikke være for mange sider. få sider - da jeg har kun 2 uger til at læse i den.. på forhånd tak. -
Diffraktionsmønster
ForumindlægHvordan kan man analysere 2D diffraktionsmønster? Hvis du har erfaring med det, skriv i denne tråd eller en personlig meddelelse til mig. (Man bestråler et materiale, hvis overflade har en bestemt og homogen struktur. Lyset bliver splittet i forskellige ordens numre som det kendes fra de 1D forsø... -
Odalisk Skønhed
ForumindlægHej ;) Er der nogen af jer derude der har læst og analyseret Odalisk Skønhed af Rudolf Broby-Johansen?? Jeg kunne nemlig godt bruge lidt ekstra hjælp, da jeg sidder med min 2. års opgave og har om ekspressionismen med henblik på Broby-Johansens digtsamling 'Blod'. Mvh. -
Hjælp til spørgsmål om mol dominant
ForumindlægHej Jeg sidder og analysere Autobahn. akkordreække følgen i første takt er F-Bb-Cm Cm er jo dominanten til F men hvad kalder man den når det er en mol? Håber der er en der kan svare hurtigt :D Mvh. Stefan -
I have a dream - hjælp til rettelse
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en sproglig analyse af Martin Luther Kings tale ,,I have a dream" på ca. to sider. Jeg mangler hjælp til at rette opgaven for gramatiske fejl. Nogen der kan hjælpe? Hilsen Maria. -
Løsrivelse af Edward Munch
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skal til danksk eksamen den 6 juni. Jeg har trukket fordyblesesområdet "kunstbilleder" og har valgt billedet "Løsrivelse " af Edward Munch. Er der tilfældigvis nogle , som ligger inde med en analyse af dette billede, som jeg kan bruge til inspiration? :) -
Dig - problemformulering
ForumindlægJeg er i gang med at lave en problem formulering af et digt.. til andre opgaver kan jeg sagtens lave en problemformulering :S men hvordan griber man det an når det kommer til et digt? Jeg har analyseret og fortolket digtet, jeg mangler bare at lave synopsen -
Reklamer, hjælp!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har aldrig nogensinde haft noget om hvordan man analysere en reklame, og det har jeg tilfældigvis trukket til min forestående dansk eksamen i 9. klasse. Så, jeg beder om meget hjælp fra alle der har gode ideer om at skrive. Jeg vil være ovenud taknemmelig. På forhånd tusind... -
intet implicit formål??
ForumindlægHej jeg er igang med en at skrive en analyse af Poul Henningsens kronik, så jeg er lidt i tvivl om der er et implicit formål eller ej. Hvordan kunne man formulere sætningen, ved at sige der ikke er noget implicit formål og det er kun det eksplicitte man kan se, da det er en kronik?? -
Grim og dum berettermodel
ForumindlægHej folkens, Jeg er igang med at analysere "grim og dum" af Gretelise Holm til mundtlig dansk. Men kan simpelthen ikke finde ud af,om der er en udtonning eller ej? Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd! -
Biologi-Dansk AT synopsis
ForumindlægHej folkens derude.. Er der nogen eller nogle derude, som kan give mig en hånd til min AT-synopsis.. vores emne er rejser, og jeg har vagt at skrive om kokain i bio og set en film om kokain, som jeg vil analysere i dansk. hjælp? -
Please: håber der er en der er bedre end mig
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om en af to digte. Det ene er af Hans Magnus Enzenberger og hedder "Forsvar for ulvene imod lammene". Den anden er af Ivan Malinowski og hedder "De fremmedgjorte". Er der nogen som har analyseret og fortolket den før? -
Novelle: Experiment af Sibylle Berg?
ForumindlægLigger nogle af jer inde med analyse/noter til novellen Experiment af Sibylle Berg? Skal skrive om den i AT i forhold til identitetsdannelse.. Så håber nogle af jer ligger inde med nogle guldkorn jeg lige kan få :) -
SDS-PAGE - Haster!!!
ForumindlægNogen der kan finde ud af hvordan man laver en analyse af SDS-Page, jeg har vedhæftet, hvad der skal findes, men jeg ved sgu ikke lige hvordan man måler de ting, da jeg aldrig nogensinde har lavet sådan en opgave før. Tak på forhånd hvis I kan hjælpe. -
kejserens nye klæder
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med min analyse om kejserens nye klæder? om H.C Andersens forhold til samfundet da han også kritiserer samfundet meget i eventyret kejseren nye klæder og om hans forhold til samfundet i romantikkens tid. tusind takkkkk ! ! ! ! ! -
Hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder og skal analysere Bente Clod's "mellem halvfem og halvseks" så var det om der var nogen der lage inde med noget om Bente Clod eller novellen? fx om hun har en spicel skrivemåde mm. -
"Vished" - nogen, der har læst den?
ForumindlægHej :) Jeg har netop læst bogen "Vished" af Madeleine Thien, og skal fremlægge den. Men da bogen jo er lidt kompliceret, og skifter i tid, mangler jeg lidt et overblik over hvor jeg skal starte og slutte. Nogle, der har et referat eller en analyse liggende? Håber på hjælp MVH Malene -
en-to-tre-nu!
Forumindlæghej. bogen en-to-tre-nu! jeg kan ikke helt finde svar på : Er den troværdig? Hvilken begrundelse giver romanen selv? Hvilken sammenhæng er der med romanens titel? jeg har læst mange analyser og boganmeldelser allerede men har ikke helt hørt svar på det.
