Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16601 til 16620 af 24088
  • ord-betydning

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder lige nu med en novelle og er igang med at analysere den. Men der er lige et par ord som jeg ikke ved hvad betyder, angående noveller. Håber i ville hjælpe, ved at svare på mine spørgsmål. Hvad betyder? - Prosatekst. - Eksakt - Fiktionsprosa - Fiktiv Håber i ...
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • Fortolkning = perspektivering ???

    Forumindlæg
    Hej , Jeg sidder nu og vil gerne skrive en fortolkning i min analyse af eventryet svinedreng af H.C Andersen. Jeg ved faktisk ikke hvad er fortolkning for noget ,og hvordan skal man fortolke ?? betyder fortolkning at perspertivere ???? tak
  • Dokumentarfilm

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til den mundtlige danske afgangsprøve i år og har trukket fordybelsesspørgsmålet "Dokumentarfilm". Derfor spørger jeg jer nu, om i kender en virkelig god dokumentarfilm, der er til at analysere og fortolke ;) Det ville være super ! :D
  • litteratur der omhandler skattesvindelsagen

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skulle skrive en SRP om den store udbytteskatsag, hvor Danmarks statskasse blev tømt for flere milliarder. Jeg leder efter noget litteratur som kan analyseres fx digte, sange, læserbreve, bøger. Nogle bud????
  • problematisk problemformulering

    Forumindlæg
    hej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • Er der nogen der har skrevet en litterær artikel om uddraget af "den som blinker er bange for døden"??, det er virkelig vigtigt!

    Forumindlæg
    Er der nogen der har skrevet en litterær artikel om uddraget af "Den som blinker er bange for døden"..?? Uddraget starter med sætningen.. Det eneste jeg ønskede til min fødselsdag,... og slutter med .. og kunne ikke forstå, at man kunne være så grusom. Please hjælp hvis du har analyser...
  • henfald

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? en Λ partikel i hvile henfalder til en proton og en pi - minus meson. a) opskriv reaktionsskemaet og analyser det på kvarkniveau. b) hvilken type vekselvirkning er der tale om? på forhånd tak.
  • Drivhuset - Novelle download

    Forumindlæg
    Hej ! :-D Kan jeg downloade/købe novellen 'Drivhuset' et eller andet sted ? :o Har forsøgt at søge efter den på nettet, men der dukker kun analyser af 'Drivhuset' op :-(
  • Engelsk

    Forumindlæg
    Heej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få svaret på et spm, som lyder : Analyse which companies are using the privacy against the (coming) employee’s? Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde, og hvad jeg skal skrive om.. ??
  • Hermeneutikken??

    Forumindlæg
    Hej, jeg er godt med på hvad hermeneutikken er. Nemlig en forforståelse som har indvirkning på vores analyse Og fortolkning på tekst. Men er hermeneutikken en metode indenfor danskfsget eller historiefaget? Og er diskurs også en metode i begge fag??
  • Dansk mundtlig - Dokumetar

    Forumindlæg
    Har idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp!
  • Martha christensen, Dragen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig??
  • Tysk noter

    Forumindlæg
    Hej alle skal til prøve i tysk og vil høre om der er nogle som har nogle rigtig gode noter til disse emner: Hjælpeverb. Sv. Vb St. Vb. Modalvb. Person. Pron. Kasus/analyse/artikler, bestemte og ubestemte Bisætnings indledere/ordstilling i bisætninger På forhånd tak
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • anderledeshed filmklip/kortfilm

    Forumindlæg
    jeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i.
  • Kommunikationens fire niveauer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave som hedder "i analysen skal du både bruge kommunikationsens fire niveauer og transaktionsanalysen....." den sidste har jeg styr på, men jeg kan ikke forstå de fire niveauer hvordan det bruges, er der nogen som har et eksempel på hvordan den bruges?
  • Diesel reklame: "Global warming ready"

    Forumindlæg
    Vi skal analysere diesels reklame, men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad glasset symboliserer. Der sidder en sorthåret dame, og hælder vand ned i en mand mund. Hvad kan det symbolisere i sammenhæng med emnet? på forhånd tak
  • SRP Afsætning - Tysk

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt at arbejde med fagende afsætning og tysk... Kan man så godt vælge at arbejde med en tysk virksomhed, hvor man analysere sig frem til virksomhedens fremtidig muligheder, altså finde frem til eksport land og de kulturelle forhold mellem dette land også Tyskland ?? er det en muli...