Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16661 til 16680 af 38620
-
SSO, den sorte død
ForumindlægHej. Jeg står og skal skrive sso her i december og har valgt at skrive om middelalderen med hovedvægt på den sorte død. Er der nogle, der har nogle ideer/forslag til, hvad der kunne være interessant at komme nærmere ind på af problemstillinger i opgaven? Nu når jeg står og skal til at skrive min... -
Synopsis om EU.. HJÆLP???
ForumindlægHej Jeg er igang med en 24-timers eksamen, og har trukket emnet "EU - Et demokratisk projekt" nogen der kan hjælpe med ideér til en problemformulering??? -
HJÆÆLP! REKLAMEFILM
ForumindlægHej allesammen. Jeg har trukket "reklamefilm" i min dansk afgangseksamen. Jeg har kraftigt brug for hjælp! Nogle ideer til hvilken reklamefilm jeg kunne vælge? Og måske hvis nogle har en opgave som er lavet om reklame film, som jeg måske kunne få, bare til og se hvad det egentlig er m... -
kronik ( karakterisitk af argumentationen) , Problemstillingen hjæælp!!
Forumindlæghej Jeg skal skrive en kronik om artiklen "Tror du på videnskaben" og jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg skal skrive i min karakteristik af argumentationen, altså jeg er med på at man f.eks kan nævne hvilke appelformer, journalisten har anvendt. Hvad er det ellers man skal, er fuldst... -
SSO - vægtning
ForumindlægHej.. er lidt i tvivl, så håber da nogen kan hjælpe mig. Min problemformulering indeholder tre spørgsmål. 1. Gør rede for.... 2. Sammenlign... 3. diskutér.. Er lidt i tvivl om vægtningen af hver opgave.. Er det bare ligesom normale skriftlige opgaver? altså hvert spørgsmål vægtes lige højt?? Håbe... -
SSO diskussion
ForumindlægHej alle, jeg er nu nået til den sidste fase. Min diskussion lyder på følgende: Diskuter de kulturellse forskelle mellem Afghanistan og USA. Er der nogen der gider hjælpe mig for jeg er gået fuldstændig i stå. Jeg aner slet ikke hvordan jge skal diskutere det og få niveauet til at stige her. -
Engelsk resumés placering i SSO
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg skal placere mit engelske resumé i min SSO i Historie. Skal det aller forest, før "forsiden", før indledningen, efter indledningen eller måske til aller sidst? Håber der er nogle der kan hjælpe.. Mvh Mie M. -
overskrifter i SSO
ForumindlægEr det i orden at en overskrift hedder "nalyse og fortolkning af BFC" hvor BFC er en forkortelse af bogens navn for at overskriften ikke skal være så lang? Har i indledningen skrevet at den fremover vil blive kaldt BFC, men indholdsfortegnelsen med overskrifterne kommer jo før der -
Diskutere?
ForumindlægNår man skal diskutere i historie er det så i datid man gør det og er det ikke det samme som en redegørelse? -
Mediefagseksamen C-niveau
ForumindlægHej. Jeg skal til mediefag imorgen, hvilket jeg har ekstremt svært ved. Hvad skal man f.eks. sige hvis man bliver bedt om at gennemgå dette citat? http://www.youtube.com/watch?v=lXes5OLbmks -
Matematik-musik
ForumindlægNogen der kan give nogle emner som jeg kan bruge til mit eksamensprojekt. Da det skal være tværfagligt vil jeg gerne skrive i matematik og musik... Nogle Ideeér?? -
hjælp til en sætning.
Forumindlæghej mit indenfor AT er Aids. jeg har fundet en kilde og der er en sætning, som jeg ikke lige helt forstår og sætingen er: En talsmand for Biskoppernes Konference i Spanien; Juan Antonio Martinez Camino, sagde sent tirsdag, at der er videnskabelige beviser for, at kondomer kan dæmme op for i... -
SSO, Dansk..
ForumindlægVenner. er der nogen af er der har læst Øgledage, og har en opagve med det der hjemme?? Den er lidt uforståligt og indviklet... Min dansk lærer foreslog jeg skulle læse øgledage... Viser bare jeg ikke skulle have lyttet til hende og nu er det ligemeget at finde en ny bog..!! Håber i kan hjælpe... -
SSO - må man bare kopiere
ForumindlægHej.. Min vejleder siger at man gerne må "klippe klistre" hele sin opgave. Altså at man bare må kopiere direkte af fra kilden, bare man skriver kildehenvisninger. som nævnt hele opgaven igennem. Det skal selvfølgelig have sammenhæng. Kan det virkelig passe? Mvh. Gitte -
Karakteristik
ForumindlægJeg skriver SSO om the picture of dorian grey. Der bedes om en karakteristik og af hovedpersonen og dennes udvikling. Det er del 1 af min problemformulering. Er det ikke mere eller mindre et referat af historien der bedes om eller hvad? -
Haster....forklaring tak!
ForumindlægMethylrødt er et stort organisk molekyle med bruttoformlen C15H15N3O2. I en opløsning eksisterer stoffet som et korresponderende syre-base par: http://peecee.dk/?id=26637 a) Redegør for stoffets syre-base-egenskaber. b) Redegør for den binding, der på figuren er markeret med en stiplet linie.... -
standard normalfordeling
ForumindlægHeysan.. nogen der ved en hel del om standsrdnormalfordeling.. skriv endelig.. og hvis du kan skal jeg bruge et eksempel.. jeg fatter ikke noget af det selv.. -
At-eksamen
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op til AT på mandag. Jeg beskæftiger mig med 11. september og overvågning, i fagene historie og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogen bud på hvad man kan sige om fagenes sammenspil, fagenes og dets muligheder/begrænsninger, evt. hvilke andr... -
Hvordan kan man nogensinde...
ForumindlægHejsa folkens :) Jeg tænkte på: kan man nogensinde lave en kvalitativ tekstanalyse som har udgangspunkt i samfundsvidenskab? :) -
Bionedbrydelig emballage, stivelse, gelelektroforese samt aminosyrerækkefølge
ForumindlægEr der nogen derude som kan noget om stivelse, gelelektroforese samt aminosyrerækkefølge - please, jeg har brug for hjælp. Opgaverne er i vedlagt fil
