Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16681 til 16700 af 24088
  • Hjælp til opgave ang. Dawins teorier

    Forumindlæg
    Håber i kan hjælpe mig med disse to spørgsmål til min rapport: - Redegør for Darwins teori. Benyt herunder begreberne tilpasning, genetisk isolation og mutation. - Redegør for Lamarcks teori og analyser den i forhold til nutidens genetiske viden. På forhånd tak! :)
  • Vietnamkrig(2.Indokinakrig)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at analysere filmen Platoon, der handler om Vietnamkrigen. Det jeg så bare er i tvilv om er, om den repræsenterer en højreorienteret holdning eller en venstreorienteret holdning? Desuden har jeg hørt, at de fleste venstreorienteret var imod Vietnamkrigen? Passer det?
  • Tysk eksamen - Hjælp! - In der Höhle des Löwen

    Forumindlæg
    http://www.dhm.de/lemo/forum/kollektives_gedaechtnis/038/index.html Hej alle, jeg skal til eksamen i morgen tidlig og jeg har trukket denne tekst. Er der nogen der ligger inde med en analyse af teksten eller nogen gode hovedpunkter fra teksten? Mvh :-)
  • Nyaars-morgen af N.F.S. Grundtvig - billedsprog

    Forumindlæg
    Hej, Der er en der har analyseret Nyaars-morgen? Jeg sidder og bøvler lidt med billedsproget i teksten, jeg synes det er svært at forstå. Jeg ville være taknemmelig vis der er én der kan hjælpe mig på vej.. Med venlig hilsen, Julie
  • HVORDAN LAVER MAN EN DISKUSSION??? HASTER

    Forumindlæg
    hej hvordan laver man en diskussion? Hvordan starter man en? Jeg skal diskutere/vurdere: Kan Erasmus Montanus ses som et reelt udtryk for oplysningstidens tankegang og litterære tendenser? Jeg har også analyseret en historisk kilde (trykkefrihedsforordningen 14. sep 1770) det haster! på forh...
  • Lus af Lotte Kirkeby perspektivering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal finde en tekst som jeg kan perspektivere til i min analyse af lus. Problemet er at jeg ikke er en særlig belæst person og kender ikke så mange teskter, så er helt blank. Hvis nogle havde et forslag kunne det være fedt :D Tak på forhånd
  • Det danske mindretals ønske om en genforening

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve...
  • Det danske mindretals ønske om en genforening

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve...
  • Fladen, formen og linjen

    Forumindlæg
    Når man skal analysere et billede skal man ind på følgende: Komposition, rummet, linjen, farver, lys og skygge og fladen og formen Det jeg ikke helt forstår er, hvad man skal sige om linjen, fladen og formen. Specielt fladen og formen har jeg ingen idé om, hvad går ud på. Hvad skal man ...
  • Bente Clod: Det autoriserede danske samleje

    Forumindlæg
    Tænkte på om der er nogen her der har arbejdet eller analyseret Essayet Det autoriserede danske samleje af Bente Clod. Sidder og er ved at arbejde med den, men synes bare det er svært at komme igang. Har vedhæftet teksten som PDF fil hvis det er :)
  • Fodnote (haster)

    Forumindlæg
    Har skrevet en opgave, som skal afleveres, så det haster lidt :-) Nu har jeg anayseret nogle af Karen Blixens noveller, men hvordan kan man bruge en fodnote under det? Altså jeg har selv analyseret novellen, så hvordan skal der være fodnoter? Jeg har jo ikke fået det fra nogle steder? -...
  • Dansk spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Har lige nogle spørgsmål Hvad betyder værdiforestillinger? Definitionen af Tempus og persona Hvilke tekster kan man bruge en sproglig analyse til? Og er der nogen, der kan give mig en meget pædagoisk forklaring på metafor, har prøvet at finde det mange steder på nettet,...
  • Metode historie

    Forumindlæg
    Hej Hvis jeg skal forklare om metoder og fx har analyseret en kilde ud fra kildekritisk fremgang, hvilken metode bruger jeg så? Umiddelbart ville jeg sige kvalitativ metode, men er i tvivl eller om det bare er kildekritik jeg bruger. pft
  • Billedanalyse af “Udslidt”

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere “udslidt” og da er jeg stødt ind i et spørgesmål mht. maleriets budskab - betydning. Hvilket jeg er lidt i tvivlom. Nogen der kender til selve budskabet? På forhånd mange tak. Vh
  • Perspektivering af Rynkekneppesygen

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal i min analyse og fortolkning af et uddrag af romanen ''Rynkekneppesygen'' perspektivere til en anden tekst. Jeg er komplet blank på tekster der minder om denne. Alle forslag er velkomne. Vedhæftet er uddraget, hvis nogen skulle have lyst.
  • "Hår" af Simon Fruelund

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal analysere novellen "hår", men jeg forstår ikke helt norvellen. Jeg har opfattet det sådan at Frands og Mette er kærester eller en form for forhold, men Frands er usikker i forholdet. Men jeg vill gerne høre andres fortolkninger af norvellen.
  • Lidt hjælp...

    Forumindlæg
    Hej studieportalen ! Er der nogle som har læst "Hiding in Cheesy's bedroom", og evt. har en analyse af den? Eller nogle gode pointer? Eller blot noget at sige om den? - Kunne være kanon. På forhånd tak
  • Danske noveller

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket fordybelsesområdet "Noveller fra din egen levetid", og ville høre om I kunne forslå en novelle, som handler om social arv (Analyse). Det kan være noget i stil med "Ørneflugt" af Henrik Pontoppidan. På forhånd tak :)
  • Kommunikations model

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere nogle Facebook-profiler, og har fået afvide at jeg skal bruge en kommunikations model. Men hvilken?? Har kigget alle papir igennem og der var slet ikke noget at finde. Håber nogle kan hjælpe! Tak på forhånd!
  • USA og KINA's økonomiske relationer

    Forumindlæg
    Mit hovedspørgsmål lyder således: I hvilket omfang er USA afhængig af samhandlen med Kina? Jeg har som opgave at skulle analysere deres økonomiske relationer. Hvad skal jeg komme ind på helt specifikt? På forhånd mange tak!