Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16681 til 16700 af 20009
-
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
Kildekritik af Stasiprotokoller?
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at skrive min SRP, med historie/tysk. Jeg skal hertil lave en kildekritik af en såkaldt Stasiprotokol. Men jeg har ikke prøvet at lave kildekritik af sådan en kilde før?? Jeg har ingen afsender, jeg ved ikke umiddelbart hvem som er modtager, eller hvad jeg kan b... -
Enigma-Maskinen
ForumindlægHej jeg er godt igang med min studieretningsopgave, men har lidt svært ved de nedenstående spørgsmål, håber I kan hjælpe :) Forklar om nogle af de centrale ideer bag Enigma. Analyser hvilke egenskaber, der gjorde Enigma-koden så værdifuld for tyskerne. Forklar principperne i en Enisma-maskine... -
Studieretning på GG?
ForumindlægHej Studieportalen, jeg regner med at skulle på Gladsaxe Gymnasium når jeg er færdig med 9'ende.. Hvilken studieretning kan i anbefale, hvis jeg kunne tænke mig følgende fag: Psykologi, religion, engelsk (A), matematik (B), IT eller Mediefag eller lign, Latin og tysk. http://gladgym.dk/Ny-... -
Svage verber
ForumindlægJeg skal oversætte denne sætning til tysk: I Trier oplever man fortiden - Jeg har fået det til= In Trier erlebt man die Vergangenheit. Er dog bare lidt i tvivl om det hedder erlebt man eller erleben man. når man kigger på bøjningskemat hører "man" så under er/sie/es eller hører den ... -
terminsprøve
ForumindlægHej Jeg går nu i 2.g og har snart terminsprøver i marts, dog har vores lærere ikke udtalt sig endnu i hvilket fag det bliver. Min studieretning er Mat A, fysik B og kemi B. Jeg skal afslutte Tysk, engelsk og fysik i år. Er det muligvis de fag man afslutter i år der bliver til terminsprøven? o... -
Giovanni Pico della Mirandola
ForumindlægJeg vil gerne læse de 900 teser som Giovanni Pico della Mirandola har skrevet! Det skal helst være uden fortolkning! Jeg kan ikke læse og forstå andre sprog end dansk - engelsk og lidt tysk! Der bør ikke henvises til Giovanni Pico della Mirandola forsvarstale da teserne ikke er skrevet helt og... -
hvilket fag terminsprøve?
ForumindlægHej Jeg går nu i 2.g og har snart terminsprøver i marts, dog har vores lærere ikke udtalt sig endnu i hvilket fag det bliver. Min studieretning er Mat A, fysik B og kemi B. Jeg skal afslutte Tysk, engelsk og fysik i år. Er det muligvis de fag man afslutter i år der bliver til terminsprøven? o... -
Regel og uregelmæssige udsagnsord
ForumindlægHej! Jeg har denne opgave og er ret usikker på hvordan man bøjer de her på på tysk....håber i kan hjælpe! Ord: Regelmæssige: Renovieren Lernen Machen Leben Wohnen Arbeiten Uregelmæssige: Fahren Gehen Finden Geben Kommen Treffen Alle ordene skal bøjes i nutid, datid og førnutid. -
Nazi aflevering, ideer til indhold????
ForumindlægHeej, jeg skal skrive en aflevering på tysk om jeg kunne se mig selv være i Nazi, jeg er kommet så langt at jeg grundlæggende har skrevet nej og hvorfor, men er nu gået død i hvad jeg ellers kan skrive, da den skal være en halv til en hel side, og jeg er kun på 6 linjer... Please hjææælp -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med at par sætninger, som jeg skal oversætte til tysk. Sætningerne lyder: "Det må være skønt at være så rig". "Pigen spurgte drengen, om han havde besøgt moderen". Den sidste sætning har jeg ide om, men kan simpelthen ikke få formuleret eller... -
Oversættelse til digt
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp til en dansk-tysk oversættelse: "Rød er rød som de smukke solopgange om sommeren. Hvid er hvid som den glintende/glimtende sne om vinteren. Lilla er lilla som de vidunderlige tulipaner om foråret. Orange er orane som de unikke blade om efteråret." ... -
DDR og BRD
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at lave min disposetion i tysk! Jeg skal skrive lidt om arbejdsløsheden i BRD og DDR, men syntes at der er forskellige meninger på nettet. Nogle af jer som der please kan hjælpe? Skriv endelig hvis i ved noget om arbejdsløsheden i DDR og BRD :) -
HÆÆÆÆLP
ForumindlægHej Jeg skal kunne en hel tysk synopsis udenad på 480 og kan virkelige ikke komme igennem det tykkestof. Har nu stået og øvet mig i godt og vel 2 timer og har kun lært 142 ord udenad. Jeg skal optil prøven på torsdag er der nogle fif i vil give mig så jeg ikke kommer til at bruge så lang tid på... -
Løst-sammensatte verber i ledsætninger
ForumindlægNår man i en ledsætning på tysk, hvor verbet jo skal stå til sidst, har et løst-sammensat verbum, hvordan er sætningen så opbygget? Fx "Det er damen, der ankom for sent". Oversættes den til "Das ist die Frau, die zu spät kam an/ankam". På Ordbogen står ordene nemlig adskilt (... -
Standpunktskarakterer og eksamenskarakter
ForumindlægHej Jeg går på 2.g og skal til at afslutte engelsk, tysk og fysik med en eksamen. Imorgen får jeg mine standpunktskarakterer i alle tre fag og jeg undrer mig om det er dem der tæller med i mit endelige snit eller om det er karaktererne jeg vil få fra eksamenerne? Kort sagt, er det mine standpun... -
Idéer til beskrivelse af Alexander fra Goodbye Lenin
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering i tysk, hvor jeg skal skrive en kort tekst omkring Alexander fra filmen Goodbye Lenin. Problemet er blot, at jeg er helt blank omkring, hvad jeg skal skrive. Er der en, der ude, som har set filmen, og har nogle idéer? Jeg skal ikke have hjælp til at skrive s... -
Hjælp - Studietur
ForumindlægHej! Jeg har kraftigt brug for hjælp til den følgende sætning... Jeg har haft en rigtig godt studietur med mine klassekammerater, og den har helt sikkert ført os tættere sammen. Jeg synes også rigtig godt om at komme uden for klasseværelset og få snakket noget tysk uden at kunne bede om hjælp ... -
fundet emne!! kan det tjekkes??
ForumindlægHar fundet et emne, som ejg synes lyder ret spændende. Valget stod imellem noget ægyptisk matematik (ikke ret mange bøger omkring det emne), enigma den tyske kodemaskine( matematikken så ret besværlig ud) og til sidst Epidemier og epidemimodeller (som lyder vildt spændende) men hvordan er matema... -
Må en lærer ændrer ens karakter?
ForumindlægJeg går i folskeskole på 8.årgang og for 5 dage siden fik jeg min standpunktskarakter i tysk. Det var et 4 tal og det har jeg det fint med, men i morges tjekkede jeg minuddannelse hvor mine karakterer stod og nu er det pludseligt ændred til 02. Må en lærer godt ændrer de karakterer der allerede e...
