Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16721 til 16740 af 29671
-
udvikling af atomvåben
ForumindlægHej. Har et spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om hvordan den kan besvares. Håber der er nogen som kan hjælpe? - Hvad skal der til i dag, for at forhindre udviklingen af atomvåben internationalt? Er der også nogen som kan sige mig, hvilke metoder/teorier man bruger i samfundsfag? Jeg skal nemli... -
AT-eksamen
ForumindlægHey alle. Skal op i AT-eksamen i morgen, og ville høre om der var nogle gode råd fra jer. Jeg valgte emnet 'Atomkraft som fremtidig energikilde' i fagene naturgeografi og samfundsfag. Når jeg nu skal op og forsvare den i morgen, hvad kunne man så tale om mht. perspektiver og begrænsnin... -
Terminsprøve emner?
ForumindlægHej med jer. Imorgen skal jeg til terminsprøve i samfundsfag (prøveeksamen) og jeg vil gerne gøre det så godt jeg kan, derfor vil jeg gerne hører om der er nogen som kender de emner man muligvis kan trække? Jeg håber i kan hjælpe mig så jeg kan være lidt forberedt til imorgen, tak :) -
Hvor mange eksamer skal jeg op i ? HHX?
ForumindlægHey folkens! går nemlig i 3.G på HHX, hvor jeg skal til eksamen til sommer, men vil lige være sikker på hvordan det helt foregår. har været op i 2.G i to eksamer i matematik samt så fik jeg afsluttede Fransk. i 1.G fik jeg afsluttet samfundsfag. hvor mange eksamer mangler jeg at komme... -
metodeovervejelse
ForumindlægJeg kan se at mange har haft problemer med de brugte metoder. Jeg skriver selv om huntington og her indgår religion og samfundsfag. Jeg har ligeledes meget svært ved at se hvordan man skal forklare metoderne. Skal man eksempelvis forklare hvordan Huntington har brugt rduktion, objektivitet etc t... -
designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag, og mit emne er designerbørn. Jeg mangler generelt noget mere samfundsfag, når jeg skal op mandag, er det nemlig en samflærer der er censor. Jeg har indtil videre noget omkring etik, noget fra etisk råd, fremtidige problemer og meget lidt andet. Men er der nogle ... -
Federal Reserve
ForumindlægHej, Er "Federal Reserve Act" (srkevet i 1913) et emne, der kan bruges i forbindelse med årets emne "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914"? Jeg ved ikke helt om det er et videnskabeligt gennembrud. Det er jo en ny måde at føre det økonomiske system... -
Et økosystems reaktion på global opvarmning/klimaændringer
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litteratur... -
Økosystems reaktion på global opvarmning
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litterat... -
AT metoder/ teori?! !?
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen næste mandag og er ikke helt ikke på mine terorier og metoder. Jeg skriver i samfundsfag og Naturgeografi. Jeg skriver om forudsigelse og tsunamier og deres følger for en befolkning. Jeg har brug pladetektonik og Malslows behovpyramide. Malslows er teori ikk ? men hva... -
Flaskehalsproblemer?!?!?
ForumindlægEr i gang med at læse til eksamen i samfundsfag og der er et begreb som jeg er meget usikker på, nemlig flaskehalsproblemer. Har kigget hele bogen igennem og kan bare ikke finde nogen om det. Er der nogen der ved hvad flaskehalsproblemer er?? Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, for jeg... -
HIstorie (Samfundsvidenskabeligt)
ForumindlægHej. Er der nogle der har valgt at skrive i historie men inden for det samfundsvidenskabelige fakultet der har været oppe? Er rimelig usikker omkring hvorvidt de vil spørge ind til metode i historie, for min vejleder har sagt at jeg kun skal tænke på historiefaget som samfundsfag og dermed samf... -
metode i fysik
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om "begrænsning af energiforbruget" og har fagene samfundsfag og fysik. I fysik delen kan man vælge den hypotetisk-induktive og den hypotetisk-deduktive, men hvordan kan jeg koble nogle af disse sammen med mit emne? er i tvivl her. Jeg har skrevet lidt om va... -
Figurer i AT-eksamen
ForumindlægJeg skal op til AT mandag. Jeg skriver i biologi og samfundsfag om genteknologiens konsekvenser for fremtidens samfund. Jeg vil i begyndelsen af fremlæggelsen kort fortælle hvor langt man er ift genteknologien o. lign. Jeg er dog i tvivl om jeg skal inddrage en figur(fordi man jo ofte bruger figu... -
metode i fysik
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om "begrænsning af energiforbruget" og har fagene samfundsfag og fysik. Jeg har skrevet lidt om varmeisolering i et hus, men jeg skal kunne komme frem til en konklusion på en eller anden måde. Jeg ved heller ik hvilken metode man ellers kunne bruge indenfor ... -
metode i religion?
ForumindlægHej.. Jeg arbejder i AT med fremtidens integration i Danmark, via samfundsfag og religion. I religion har jeg udelukkende brugt repræsentative tekster, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal redegøre for mit metode brug? Jeg er klar over at jeg har en hermeneutisk tilgang - men skal jeg være mere... -
AT 2010
ForumindlægHej derude, I AT-forløbet 2010 har vi overemnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil skrive i fagene samfundsfag/psykologi, og vil beskæftige mig med Freud. Jeg mangler bare noget at kombinere dette med, altså et emne/ en SAG. Vil derfor hører om nogle har e... -
synopsis
ForumindlægHej allesammen det er sådan, at jeg snart skal op til AT-årsprøve. For at være helt sikkert på hvordan fremlæggelsen skal foregå, vil jeg spørge om, der er nogen af jeg, der ved, hvordan en AT-fremlæggelse er? - dvs. hvordan skal jeg kunne forholde mig til de fag, dansk og samfundsfag?.. - hva... -
Kan man komme ind på Europastudier med...
ForumindlægHej allesammen! Kan man komme ind på Europastudier (AU), hvis man tager en bachelor i historie? adgangskravene står beskrevet som følgende: Adgangskrav For at blive optaget på kandidatuddannelsen i europastudier skal du have en humanistisk eller samfundsfaglig bacheloruddannelse Og man kan ... -
Kampen mod stofafhængighed - afvænning
ForumindlægHej alle. Jeg skal i morgen til min første AT-vejledning, men dum som jeg er, så har jeg ikke fået kigget på det endnu. Jeg skriver i fagene samfundsfag (A) og biologi (B). Er der nogen der har forslag til en evt problemformulering og idéer til materiale til emnet kampen mod stofafhæn...
