Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16801 til 16820 af 23683
-
hjælp til fysikeksamen
Forumindlæghejsa, jeg skal til fysikeksamen d. 18., og alle former for hjælp ville være dejligt :D det gælder både ting til dispositionen, gode råd til når jeg skal op og viden der er godt at få med jeg kan komme op i: magnetisme induktion transformation fremstilling af strøm ensretning af vækselstrøm radi... -
Suspekt - Proletar.
ForumindlægHej folkens! :) Jeg står og skal op til danskeksamen på mandag (d.14.) og ville derfor høre om der var nogle af jer, der lå inde med noget analyse af Suspekts 'Proletar' og/eller Dan Turells 'En tur ned ad bygaden', da jeg er ved at løbe tør for kreativitet selv, og aldrig har væ... -
Eksamen - globalisering
ForumindlægDer mangler lidt noget i det fjerde spørgsmål.... HJÆLP! 1. Redegørelse for væsentlige træk i Huntingtons ”The Clash of Civilizations”. 2. Analyse af Edward Saids kritik af Huntington med inddragelse af interview med Tariq Ramadan 3. Analyse af ”Jihad vs. MacWorld” og væse... -
Eksamens hjælp - Magt og afmagt - Noveller og kortfilm?
ForumindlægHej studieportalen, jeg har trukket Magt og Afmagt til min eksamen, men jeg ved ikke hvad jeg skal analysere. Jeg ville gerne analysere kortfilmen "Beast", men den står i min tekst opgivelse, så den har jeg ikke mulighed for at vælge. Hvis i har nogle gode forslag til noveller, kortfi... -
Fortolkning af Skarnbassen
ForumindlægHej der ude :) Jeg skal lave en analyse og fortolkning af H.C Andersens historie "Skarnbassen". Eventyret kan læses her: http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/skarnbassen . Jeg har ikke rigtig nogle problemer med analysen, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad H.C... -
SRP
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, for jeg er lidt på herrens mark. Jeg skal finde noget sekundært litteratur til de digte, jeg skal analysere i min SRP. Nærmere, jeg skal have fat i nogle bøger eller troværdige internetsider, som analysere og helst også fortolker digte fra 1... -
koncentration i hjertevæv forstår det ikk?!!
ForumindlægHar fået et spørgsmål som jeg skal kunne forrholdsvis snart så håber virkelig i vil hjælpe mig for er overhovedet ikke lige den der har styr på det:) Der er blevet lavet en analyse af noget hjertemuskelvæv efter en blodprop påvirket(mol/g) upåvirket(mol/g) glycogen 1... -
Vedvarende energi
ForumindlægJeg sidder og ændre de sidste små ting i min problem formulering om vedvarende energi. Jeg har valgt historie og Fysik. Har alle de fysik spørgsmål som jeg vil besvarer, men jeg manger en god historisk artikel om vedvarende energi hvor jeg kan analyserer direkte ned i. Jeg har allerede en hel b... -
AT 2013 problemformulering
ForumindlægJeg har AT 2013 med emnet "Kampen for det gode liv", og jeg har valgt fagene Historie A og Fysik A, samt underemnet vindenergi. Er der nogen der kan hjælpe med en problemformulering - især analyse delen, altså hvad skal man analysere? til den redegørende del tænker jeg noget i stil m... -
synopsis
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en Engelsk synopsis omkring Doping, med fokus på touren og Lance Armstrong. Jeg er enlig færdig men ville bare lige høre om den lever op til Blooms Taksonomi? Kort fortalt har jeg valgt at gøre sådan her: Beskrivelse-analyse-vurdering Beskrivelsen: historie ... -
HJÆLP TIL SRO - Model Valg
ForumindlægHej. Jeg har fået en problemformulering i SRO og vil høre om i kan anbefale nogen valg af modeller til spørgsmålene, da jeg selv er lidt i tvivl om hvilke modeller jeg skal anvende til min problemformulering Problemformuleringen du skal løse er følgende: Redegør for det danske kaffemar... -
Chi2 Test.
ForumindlægJeg har fået til opgave at skulle lave en Chi2 test. Jeg skal opstille en hypotese H1 om sammenhængen mellem partivalg og ønsket om økonomisk lighed i samfundet (enig – uenig), og så opstille en HO. Så skal jeg udfra http://www.surveybank.aau.dk/ lave en tabel og en figur der viser H1.... -
The white man's burden
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af 'Lispeth' skrevet af Kipling. En af betingelserne for analysen er, at jeg skal perspektivere historien til 'The White man's burden', men problemet er, at jeg ikke forstår den tekst... Skal egentlig bare vide hvilken holding digtet 'The whi... -
Reaktionsskema
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal til at skrive et reaktionsskema for et forsøg jeg lavede. Jeg havde fået udleveret en analyse der kunne indeholde BaCl2, SrCl2, CaCl2 og MgCl2. Forsøget gik så ud på at finde ud af hvad min prøve indeholdt, og jeg fandt ud af at den indeholdt Ba, Ca og Mg. Det første trin ... -
Appelformer
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en sproglig analyse af kronikken "Knyt hånden og sig nej til dårlig mad". Her skal jeg så have fokus på appelformerne, men det finder jeg meget svært. Jeg har fundet frem til, at jeg mener at det er patos og logos der bruges. Patos, da han jo er meget "vred... -
Teknologianalyse af den industrielle revolution
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en opgave hvor jeg er lidt på bar bund. Opgaven er en del af en større opgave, og jeg skal foretage en teknologi analyse af den industrielle revolution. Jeg lægger mit fokus inden for kul, for at få en rød tråd gennem min opgave. Nogle der har forslag til hvad jeg kan skri... -
Dansk afgangsprøve - Tekster fra Udkantsdanmark
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har trukket "Tekster fra Udkantsdanmark" (det må også gerne være en kort film) som fordybelses emne til afgangsprøven i 9. klasse. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde en tekst/kort film, som jeg kan analysere. Hvis nogle af jer har nogle tekster e... -
Argumentationsanalyse
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp. Jeg sidder og er igang med en argumentationsanalyse af teksten http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE274852/danmarks-indvandrere-skaber-udvikling-/. Men kan ikke helt finde ud af det. Jeg har aldrig prøvet at lave en sådan analyse før. Kan ikke finde påstanden i teks... -
Vurdering i opgave om hooliganisme
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det vurderende spørgsmål an. Det lyder sådan: Vurder med udgangspunkti analysen af "The Football Factory", på hvilke måder den engelske hooliganisme har haft indflydelse på danske fodboldfans og deres identitsdannelse. Jeg ved ikke hvordan de... -
Sort/hvid billeder - men hvorfor?
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en SRP om dokumentarisme og BZ-bevægelsen. Jeg skal analysere en dokumentarfilm om Bz'erne men er stødt på et lille analyse mæssigt problem. Igennem optagelserne er der en hel række stilbilleder, nogle i farver, andre i sort/hvid. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hva...
