Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16821 til 16840 af 24088
  • comptonspredning

    Forumindlæg
    Jeg skriver SRP om stød og skal også analysere comptonspredning. Min vejleder vil have at jeg viser at det giver samme resultat om jeg regner klassisk eller relativistisk på comptonspredningen. Men en fotons masse kan jo kun regnes relativistisk, så hvordan regner jeg klassisk på det?
  • B.S. Ingemann

    Forumindlæg
    Hej alle, er der nogle som har læste novellen "det forbandede hus" af B.S. ingemann, som kan hjælpe mig med nogle noter eller and opg som er lavet? Jeg har selv skrevet en del til min analyse, men det er desværre ikke nok. (det er til SRP)
  • B.S. Ingemann SRP

    Forumindlæg
    Hej alle, er der nogle som har læste novellen "det forbandede hus" af B.S. ingemann, som kan hjælpe mig med nogle noter eller and opg som er lavet? Jeg har selv skrevet en del til min analyse, men det er desværre ikke nok. (det er til SRP)
  • SRP-hjælp!! Social arv

    Forumindlæg
    Mit trejde punkt i min problemformulering er: Diskuter med udgangspunkt i romanen den sociale arvs betydning for social afvigelse. Forinden dette har jeg analyseret og fortolket romanen Submarino, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal påbegynde næste punkt? Håber I kan hjælpe :)
  • Poters Five Forces????

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgaveformulering, hvor noget af den lyder på: --> Analyser virksomheden konkurrencemæssige situation og position Jeg formoder, at jeg her skal anvende en Porters Five Forces. Er det en korrekt formodning? Tak på forhånd!
  • Perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej, Sidder og skal lave dansk stil, og er blevet lidt forvirret over noget. Jeg ved, at når man laver redegørelse skal man ikke anvende citater og når man laver analyse så skal man anvende citater. Men hvad så, når man laver perspektivering? Skal man bruge citater eller ej? På forhånd tak.
  • Hitlers/nazismens ideologi

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og skal skrive SSO og har fået spørgsmålet: Du skal analyse hvorfor og hvordan den tyske befolkning blev nazificeret. og jeg tror jeg skal komme ind på noget med Hitlers/nazismens ideologi, nogen der ved noget om det?
  • Jørn 10 år senere

    Forumindlæg
    Hej er der nogle af jer der kan hjælpe mig med en analyse af del 2 i dokumentaren "er du mors lille dreng Jøren - 10 år senere? Der skal være psykologiske begreber der kan beskrive hvad der er galt og hvilke teoretiker man kan sammenligne filmens indhold med?
  • Hjælp til TV reklame

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger hjælp til at analysere denne tv-reklame fra Pandora. Er der nogle bestemte virkemidler, skulte symboler eller andre ting, som man bør lægge mærrke til i reklamen? På forhånd tak :-) http://www.ispot.tv/ad/75yU/pandora-celebrate-her-song-by-joshua-radin#moreData
  • Hjææælp! Haster !!

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil lige være helt sikker på det! Når der bliver sagt, at man skal undersøge fortællerstemmen i en novelle, betyder det så, at vi skal med andre ord undersøge fortællerteknikken? Hvad med skildringen af personer og miljø? Jeg er lidt usikker på, hvad jeg skal fokusere på ud fra de to op...
  • HÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    HEJ, JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP TIL DENNE OPGAVE, JEG SKAL SKRIVE EN BILLEDANALYSE,OG JEG VIL GERNE VÆLGE ET GODT OG KNDT BILLEDE, MEN HELLER IKKE SÅ SVÆR, JEG HÅBER BARE AT I KAN GIVE MIG INSPIRATION OG HVIS I HAR ET BILLEDE VILLE JEG VÆRE MEGET GLAD, HVIS I KUNNE ANALYSERE DET LIDT, TAK.
  • Ernie Breaks af Genevieve Scott

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive en analyse om "Ernie Breaks", er der nogle herinde som har arbejdet med essayet? Jeg sidder er lidt i tvivl omkring symbolerne og hovedtemaerne :) i må meget gerne hjælpe!
  • Dynamik - ulighed og lighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har til opgave at analyse en tekst om ulighed og lighed. Her argumenter Eva Kjer for at uligheden skaber dynamik i samfundet. Jeg vil gerne spørge om hjælp til en fortolkning af hvorfor/hvad hun mener med ordet dynamik?
  • HJÆLP til byudviklingen i Manchester og Liverpool

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en sammenlignende analyse af de to byers forvandling fra industriby til moderne storby i 1800, 1900 tallet. Nogle der kan hjælpe mig med nogle kilder der kan bruges til at besvare dette, eller nogle gode noter eller generelt bare viden omkring det.
  • Litterære artikel

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lavet en analyse og fortolkning af Jan Sonnergaards novelle "kimono mit hus". Den er på cirka 3 sider og jeg ville spørge om der er nogle herinde som gerne ville kigge den igennem evt rette fejl og komme med kommentar til den.
  • Dansk kronik

    Forumindlæg
    Hej alle lektiehjælpere Sidder med en artikel, som jeg skal analysere. Vil bare høre om, der ikke tilfældigvis var en, der vil rette den. Er ikke god til at finde fejl, men har fundet ud af, at hvis det er en anden, så finder personen fejl. Håber der er en rigtig sød en, der vil rette for mig. ...
  • Opgave....

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en komme som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal lave.... Er der nogle som kan komme med et bud ??? Ved en analyse af havvand bestemmer man indholdet af NA^+ til 10,5 g/L og Cl^- til 19,0 g/L. Indeholder havvandet fleste Na^+ eller Cl^-
  • Prøveoplæg-synopis

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe mig med det her, så ville det være rigtig dejligt:-) Jeg skal skrive om billedfortællinger og jeg har valgt at analyser "Værelse uden nøgle", nogen der kan hjælpe med at finde en bog jeg kan perspektivere til.
  • Budskab (Billede: Van gogh: bleaching the Ground at sheveningen)

    Forumindlæg
    Heeej: Jeg sidder med et billede, som jeg skal analysere, men jeg kan ikke finde et BUDSKAB Eller PERSOEKTIVERING til det... Så gid der var nogen af jer søde mennesker, som gad at hjælpe mig med at finde et budskab til billedet. 1000 tak!
  • AT Frikadellekrigen

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skriver om frikadellekrigen i religion C og samfundsfag B, men jeg kan simpelthen ikke finde noget ordentligt at analysere... Nogen der kan hjælpe og hvad har i andre evt gjort? I må meget gerne hjælpe :(