Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16841 til 16860 af 29670
-
Muligheder og begrænsninger religion
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til AT (religion og samfundsfag), hvor jeg skriver om vielser af homoseksuelle. Jeg vil derfor høre, om der ikke er en venlig sjæl, der vil opstille muligheder og begrænsninger i religion? - jeg sammenligner to kilder, Paulus og en handling af Jesus, altså der... -
Senmoderne samfund -AT
Forumindlæghej alle, jeg arbejder med min AT om det gode liv, hvor jeg har underemnet Kropsidealer og plastikkirurgi, og har fagene dansk og samfundsfag. Men jeg er gået lidt i stå med besvarelsen af dette: Plastikkirurgi er medvirkende til at hjælpe os med at leve op til de krav, som det senmorderne sa... -
Matematik metode
ForumindlægJeg har skrevet om Keynes og Friedmans teorier og herunder nationalregnskabsligningen og kvantitetsligningen. Jeg har sammenlignet dem i samfundsfag og bare kigget på dem hver især i matematik. Jeg ved at metoden i matematik hedder matematisk modellering, men er der ikke også under kategorier h... -
CORONA
Forumindlæghej søde, vil du hjælpe med lidt samfundsfag. det er sådan at jeg har fået en opgave for hvor jeg skal svar på nogen spg om Corona men jeg er nået til den sidste og den ved jeg ikke hvad jeg skal svar så hvis du vil svar vil det være en kæmpe hjælp for mig spg er: Hvilken betydning har det at no... -
Redegørelse
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive sro i samfundsfag og engelsk. Men jeg er i tvivl om hvad man skal havemed når man redegøre. JEg skal redegøre for klassesamfundet i england med en teoretisk forklaring. Men hvad betyder det og hvordan gør man det? Jeg ved at jeg skal indrage Bourdieu, marx, Erik Olin Wri... -
Hvad betyder position ?
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundlig samfundsfag C om Pierre Bourdieu, og der er et ord jeg ikke lide kan forstå. Han mener at et individ kan have forskellige typer at kapital, som kan bruges til at forbedre sin position i samfundet. Håber i kan hjælpe :) -
Arbejdsfordeling
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport som skal afleveres imorgen. Jeg skriver om "Samfundskagen" og en del af min problemstilling lyder sådan her: Hvordan er arbejdsfordelingen, akademiker eller ikke akademiker? Med andre ord, hvor er der flest arbejdsløse? Je... -
Sociale og kulturelle forskelle - eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 9. klasse og har trukket "sociale og kulturelle forskelle" i samfundsfag til eksamen. Selvom 9. klassernes afgangseksamen er aflyst i år, skal vi alligevel lave eksamensforberedelse og evt. have prøveeksamen. Derfor vil jeg spørge, om I har nogle idéer til no... -
Problemformulering til dansk økonomi
ForumindlægJeg er i gang med min 24-timers eksamen i samfundsfag og har om dansk økonomi (bilagene fokuserer især på underskud i den offentlige sektor, velfærd, reformer og pres på arbejdsmarkedet) Jeg har dog lidt problemer med at finde en overordnet problemformulering, og håber der er nogen derude, der k... -
B- niveau: Bedst mulige forberedelse?
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal op i en samfundsfag eksamen, hvor jeg har 24-timers forberedelse. Men jeg er i tvivl om, hvordan jeg forbereder mig bedst muligt til denne eksamen? Man kan jo nå meget på de 24 timer man har. Jeg tænker ifht. pensum, det er jo næsten dumt at læse op på det hele in... -
Indbindingsstrategi ? og hård magt
ForumindlægJeg mangler nogle samfundsfaglige begreber- ved at vores udenrigspolitik har ændret sig fra isolations- til indbindingsstrategi, desværre kan jeg ikke finde nogle kilder på, hvad indbindingsstrategi er? Derudover mangler jeg kilder på, hvorvidt Danmark brugte hård magt i deres deltagelse i krige... -
dumpet i to fag
ForumindlægHej Jeg har dumpet i to fag som jeg begge har på A-niveau. Det er samfundsfag og engelsk. Jeg vil derfor gerne tage dem om på VUC men jeg har hørt at jeg skal betale for at tage fag jeg dumpede? Er dette sandt? Hvad kan jeg gøre? -
metode samf og bio
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med metoder i biologi og samfundsfag? problemet er at jeg ikke ved hvilken metoder jeg har brugt. jeg kan sende min AT opgave, så kan en hjælpsom godhjertet person se og hjælpe mig :( jeg sidder med den grønne AT-bog, men den er virkelig bar så dårlig, at jeg ikke fatter ... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Forskellen på metode i hhv. engelsk og dansk?
ForumindlægHej, Jeg skal op til AT-eksamen i morgen, og jeg benytter mig af fagene engelsk og samfundsfag til at belyse Obama's selviscenesættelse.. banalt sagt. Af metoder tilhørende engelsk, har jeg benyttet mig af en diskursanalyse og medieteori. Men de hører jo også til de dansk-faglige metoder.. e... -
Metode .. HJÆLP! :(
ForumindlægEr der nogle som kan forklare mig hvad en religionssociologisk metode går ud på? Helst skåret ud i pap :-( for har læst lidt på nettet, men forstår det ikke. Har læst det her: Hvis man går til religion på den religionssociologiske måde, vil man særligt fokusere på den måde, religiøse fænomener ... -
METODE
ForumindlægHej :) Jeg har fagene samfundsfag og historie i AT. Er i tvivl om hvilken metode jeg hat brugt i min ene problemstilling som lyder så ledes: Hvordan er terroristernes selviscenesættelse kommet til udtryk i forskellige terroraktioner gennem historien? Har besvaret delkonklusionen udfra baggrund... -
Sociale medier og identiet
ForumindlægNogen der kan forklare samfundsfagligt: a. Hvorfor sociale medier har gjordt at der er kommet en stigning af kvinder og mænd med dårligt mentalt helbred. Det er i perioden 2009-2018. b. Hvorfor er piger i højere grad stresset i at følge med på sociale medier end drenge? Gerne sig hvis jeg ka... -
Konservativ og Socialistisk Folkeparti
ForumindlægJeg er i tviv om det Konservativ og Det Socialistisk Folkeparti skatte politik, hvor konservative går ind for sænkelse af topskatten mens venstre vil fastholde skattestoppet. Hvad er forskellen mellem topskatten og skattestop? Topskatten er 15% af al indkomst efter bruttoskat. Dvs. det Ko... -
Det haster!!!!
ForumindlægHej derude, håber at der er nogen, der kan hjælpe mig med noget! Jeg skal opstille to hypoteser, der kan forklare mønstre i tabellen, hvor de så skal understøttes af en faglig begrundelse. Men jeg ved ikke hvilke hypoteser, jeg skal opstille med - evt. mænd og kvinder? Kom gerne med eksempler, ...
