Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17161 til 17180 af 27879
-
Energi fysik c
ForumindlægHeej alle. Jeg har lige trukket mit emne til fysikeksamen på C-niveau STX: "Energi og energiforbrug" I min fremlæggelse skal jeg snakke om nogle væsentlige egenskaber ved energi og en beskrivelse af energiforbruget i samfundet. Den følgende samtale vil komme til at handle om enheder ... -
eksamen: hjælp til synopsis
Forumindlæghej jeg har trukket eksamens tekts som jeg nu har 24 timers forberedelse. jeg trak emnet om "fra kold krig til kultursammenstød" jeg undrede mig bare, når jeg skal til at lave min synopsis, skal min hovedspørgsmål hedde "fra kold krig til kultursammenstød" eller skal det han... -
Eksamen korstog
ForumindlægJeg sidder i 24 timers eksamen, og kunne godt bruge nogle råd til mit emne. For det første - ville det være dumt at medbringe mere end een selvfundet kilde? Jeg har nemlig fundet flere jeg finder relevante. Og indenfor dette emne virker Pave Urban d. 2.'s tale meget relevant, men i mit kilde... -
Samfundsfag eksamen -
ForumindlægHeej. Jeg skal op i mundtlig samfundsfag her på mandag. Så jeg ville gerne lige spørge om hvordan det lige foregår, tid og sådan noget? (Da vores lærer ikke har givet os en hjælpende forklaring). Hvilke emner skal jeg have en god perspektiv på, begreber, hvad skal jeg fx. begynde at læse om. Jeg ... -
the boy on the left had no future. the one on the right...
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen om en uges tid, og en af de mulige emner at komme op i er som overskriften lyder 'the boy on the left had no future. The one on the right is a talented star pupil' der skal laves en analyse og fortolkning og mit problem er altså således at jeg ... -
Fysik:Diskuter sammenhængen mellem det ydre arbejde og ændringen af mekaniske energi.
ForumindlægHej derude. Jeg skal til fysikeksamen om et par dage, og skal gennemgå og forklare en række emner, som jeg kan trække inde til eksaminationen. Lige nu er jeg i gang med et forberede emnet: "Kræfter, mekanisk energi og arbejde" - og jeg skal blandt andet diskutere/forklare nedenstående:... -
Samfundsforskere, sociologer og betydningsfulde mennesker!
ForumindlægJeg skal op i samfundsfag næste uge. Ærligtalt er jeg skide nervøs, og ved ikke hvordan alt dette kommer til at fungere, jeg har læst hele mit pensum, men det er som om at det ikke sidder fast. De 3 hovedet emner vi skulle læse var politik, velfærd og identitet. Men det er som om at der er noget... -
At være på-muligheder og problemer
ForumindlægHej I AT har vi fået emnet "At være på-muligheder og problemer". Vi skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. Jeg har valgt, at arbejde med emnet "Etiske aspekter ved abort". J... -
Hjælp til SRP i 2920
ForumindlægSkal til at skrive SRP lige om lidt. tænkte på om der var en som boede i 2920 eller i omegnen som havde lyst til at hjælpe med at skrive den. tænkte at det var 3-4 dage i 3-4 timer hver dag, også ca 2000 kroner for det. Har ikke valgt fag eller emne endnu, så hvis der er en derude som tænker... -
Hjælp ! At neutralisere en syre med en base !!
ForumindlægHej .. Vi har arbejdet med emnerne salte, ioner,base og syre i min klasse. Så vi har fået en rapport om de her emner, som vi skal aflevere i morgen. Men der er et spørgsmål som jeg ikke kan svare på, den lyder sådan her: Der er mange muligheder for at udføre forsøg, der viser, at syr... -
1984
ForumindlægHej jeg skal skrive AT i forbindelse med Romanen (og filmen) 1984 af George Orwell. Emnet skal være noget i stil med overvågning og at være på. Men det er ikke så fastlagt. Jeg har skrevet nogle tanker/spørgsmål/tekst som jeg har svært ved at lige at få formuleret til spørgsmål som hænger sa... -
AT - Fremlæggelse
ForumindlægHej, jeg går i 2.g og vi er i gang med vores AT-forløb. Vi skal ikke aflevere nogen synopse eller noget, vi skal kun fremlægge. Vi skulle finde nogle metoder i vores fag "biologi og engelsk", vores emne er "autisme". Vi er nået til det punkt hvor vi skal "flette" v... -
SRP spørgsmål.
ForumindlægHej, Jeg har besluttet mig for at skrive i Biologi Aog Dansk A i min SRP, og mit emne er designerbørn, altså komme ind på noget om fosterdiagnostik, etik mm. Men problemet er lidt at jeg ikke ved hvordan jeg skal få dansk ind i min opgave! Så ville høre om der er nogle der kender til n... -
Underemne til projektopgave
ForumindlægHejj Min gruppe og jeg skal i gang med at lave vores projektopgave her om ikke så langtid. Vores overemne er forandring, og vi er gået død for ideer. Vi prøver nemlig at have et lidt specielt emne, og ikke et emne som mange vælger. I 7. klasse havde min gruppe valgt underemnet; Den ideale kvind... -
SRP med biologi B
ForumindlægHej allesammen Jeg er ved at skrive SRP i Engelsk A og Biologi B, hvor jeg blandt andet skal redegøre for nervesystemets virkningsmekanisme (herunder synapsen og opioidreceptorene, mere specifikt my-receptorene), afhængighed, fentanyls påvirkning på kroppen og oplanding mellem fentanyl og xylizi... -
Alkoholer?
ForumindlægJeg har endnu et spørgsmål, og håber at nogen kan hjælpe :) Jeg skal til kemieksamen i morgen, og jeg kan simpelthen ikke forstå emnet Alkohol. -OHgruppe er nok det eneste jeg forsår.. Jeg synes bare, a jeg læser og læser, men er helt blank på isomeri, molekyleformel, oxideriog, alkaner og aly ... -
Reaktionsligning
ForumindlægHvordan ville man skrive en reaktionsligning, når man har saltsyre og vand ? Altså jeg undrer mig bare..... Fordi her forleden, da jeg var i gang med at skrive min fysik rapport og en af emnerne var (neutralisering). jeg besluttede mig at lave en reaktionsligning på dette emne, men så snart jeg... -
Projektopgave om Eskatologi
ForumindlægHej, Vi er 2 som har vores første projektopgave nogensinde snart. Vi har valgt at vi gerne vil komme ind på Eskatologi og Projekt mars. Vi tænkte der kunne være en sammenhæng f.eks med hvis jorden går under, kan man bo på mars, og på den måde få begge emner lidt med. Vores overordnede emne er &... -
Mini Magasin's projekt
ForumindlægHej :-) vi er igang med at lave vores egen magasin. deri, skal vi lave et interview med ens mor, for at se hvilket sekment hun er i (Minerva modellen). Mangler gode spørgsmål!! det skal være spørgsmål mellem himmel og jord, intet bestemt emne, men emner så jeg kan sætte hende under enten blå,grøn... -
Synopsis: globalisering
ForumindlægHej! Er du super skarp i samfundsfag? Så ku' jeg godt bruge din hjælp! :-) Jeg skal lave en synopsis i emnet "globalisering". Jeg er gået i stå og er lidt i tidsnød. Synopsen skal tages udgangspunkt i følgende artikler: http://www.information.dk/479840 og en anden artikel, der om...
