Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17281 til 17300 af 33650
  • 2.g opg, romantikken, romantisme eller moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej Skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk, historie eller begge fag og ville derfor høre om der eventuelt var nogen der havde forslag til et emne inden for romantikken, romantisme eller det moderne gennembrud?
  • 2.g opg, romantikken, romantisme eller moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej Skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk, historie eller begge fag og ville derfor høre om der eventuelt var nogen der havde forslag til et emne inden for romantikken, romantisme eller det moderne gennembrud?
  • udtrykket

    Forumindlæg
    Udtrykket: "En fjerd bliver til mange" Altså det jeg mener med det er, at når man fx. fortæller en historie, bliver den fortalt og genfortalt og ændre sig undervejs. Nogen der måske kender et bedre udtryk?
  • A Trip to Grand Rapids

    Forumindlæg
    hej allesammen :) jeg ville høre, om der er nogen af jer der kan give mig et referat af A Trip to Grand Rapids, hvis nogen har læst historien. hilsen Katja
  • The hand that feeds me

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kunne godt tænke mig at få at vide om der er nogen der har lavet en essay om histrein "the handthat feeds me" ? hvad er moralen i historien ?
  • "Charles" (1948)

    Forumindlæg
    Hey derude. Nogle flinke mennesker, som har læst "Charles" af Shirley Jackson & som kan sige mig hvordan/hvorfor identitet er vigtig for denne historie?
  • hjælp til vietnamkrigen

    Forumindlæg
    Hej mig og nogle fra min kasse skal lave en fremlæggelse i historie om vietnamkrigen, vi er nået rigtig lang med vi kan ikke finde noget om hvordan de civileforhold i vietnam var. Er der nogle som kan hjælpe os?
  • FAG???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har studieretningen Engelsk A, Tysk A og Samfundsfag B, kan jeg så til SRP vælge Historie A og Samfundsfag B? TheRose
  • eventyrlig novelle?

    Forumindlæg
    hey mennesker, kan en historie godt både være en novelle og et eventyr? altså stilen er en novelle og genren er eventyr? jeg er i tvivl, håber nogen kan gøre det klart for mig... taj:)
  • Dansk stil, skal afleveres IMORGEN!?

    Forumindlæg
    - Hej, jeg skal skrive en stil. Jeg kan skrive om en ferie der har haft stor indflydelse på mig, eller en historie der hedder forladt, og det skal ende med en dukke der ligger på en sten på stranden. Har i nogle ideer? Tak (:
  • Inspiration hjælp

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg er igang med min dansk/historie opgave og har valgt korstogene, er der nogle som har skrevet denne opgave og har lyst til at sende opgaven til mig, som inspiration ? :)
  • HJÆLP TIL EKSAMENProjekt

    Forumindlæg
    hey..jeg skriver om 1.verdenskrig i historie og og har valgt at inddrage følgende fag: kemi og biologi er der nogen af jer der kunne kommer med et forslag om hvad et evt. problemformelering kunne? mange tak på forhånd.
  • Fortæller/synsvinkel i Et dukkehjem

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om det er eksplicit eller implicit fortæller i Henrik Ibsen et dukkehjem Jeg kan heller ikke finde ud af om det er en alvidende fortæller osv. Hvad kalder man den måde historien er opbygget et manuskript eller ?? På forhånd tak :)
  • Synopsis i Krig og Teknologi

    Forumindlæg
    Hej.. Vi skal skrive en synopsis i overemnet "Krig og teknologi", og fagene er fysik og historie. Nogen forslag? Er selv helt tom. Helst ikke atomvåben. KH Michelle
  • Help to

    Forumindlæg
    Er der nogen da kan hjælpe mig Med lidt engelsk jeg har en skriftlig opgave som skal afleveres, på mandag så ville lige høre om hvad man kan skrive om The White House? Historien har jeg skrevet
  • SRP

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP i historie A og engelsk A om den amerikanske drøm. Jeg skal finde noget at analysere i begge fag, er der nogen som har ideer?
  • Teknologihistorie

    Forumindlæg
    Teknologihistorie er nu obligatorisk på HTX uddannelsen, så jeg synes det er på tide at der under fanebladet opgaver kommer et fag der hedder teknologi historie. Så ville lige høre om folk bakker op omkring det
  • Perikles om afthens forfatning og Den gamle oligark

    Forumindlæg
    Nogen der har lavt en diskursanalyse og kildekritik på: "Perikles om afthens forfatning" og "Den gamle oligark" Fra bogen: Grundbog til historie - Fra oldtiden til enevælde samfund
  • Martin Andersen Nexø

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere "de tomme pladsers passagerer" af Martin Andersen Nexø. Er dog kommet lidt i tvivl. Hvordan ville i sammenflette en karakterstik af familien med historiens titel?
  • The Ant-Eater

    Forumindlæg
    Hey folks! Er der nogle af jer der kender noget til historien: "The Ant-Eater" skrevet af Roald Dahl? Tusind gange tak på forhånd!!!