Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17321 til 17340 af 33650
-
Den kolde krig
ForumindlægHej Er der nogen herinde som er god til engelsk? Da jeg har brug for hjælp til min historie opgave, som er på engelsk. Jeg vil meget gerne sende opgaven til vedkommendes indbakke her på studieportalen. -
SSO om påskekrisen erfaringer søges
ForumindlægHej skal snart til at skrive SSO og har tænkt mig at skrive i Historie om påskekrisen, nogen der har erfaringer med det? Ellers kunne jeg godt finde på at skrive om den russsiske revolution.. På forhånd tak Mvh Hansen -
Sovjetunionens opløsning???
ForumindlægHej. Jeg skal lave et historie projekt om Sovjetunionens opløsning. Nogen er kan give nogle gode kilder, skrevet i et sprog som er nemt at forstå? På Forhånd tak Mvh Jens -
Analyse af Abraham Lincolns tiltrædelsestale
ForumindlægHej alle, Er der nogen som har forstnad på analyse af taler. skriver srp i historie og engelsk Har uploadet en fil, hvis I hurtigt vil kigge den igennem, og lige skrive hvad jeg kan gøre bedre. det ville være en stor hjælp! -
Kort oversættelse
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe mig. Jeg hedder Pedro, og jeg bor i Spanien. Jeg er 20 år. Jeg studerer historie og arbejder på en restaurant. -
Ekstremsport gennem tiden HI & BI - Grænser
ForumindlægHej, jeg skal akut bruge en genial problemformulering til emnet Ekstremsport gennem tiden, hvori jeg kan inddrage Historie A og Biologi A På forhånd tak -
Gennemgang af SRP
ForumindlægHej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:) -
Har virkelig brug for hjælp venner!
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Analysemodel til en engelsk roman.
ForumindlægHej, jeg skriver i SRP på Engelsk A og historie A, og mangler en analyse model til min bog Cal (1983) Er der nogen som har en analysemodel som jeg kan bruge på bogen? -
Synopsis
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
hermes med dionysosbarnet. HASTER
Forumindlægskulturen siges at være original og fundet i Heratemplet i Olympia. - man siger at det er pausanias som er kilden til dette? Kender du mere til denne historie? kom endelig med det. Skal fremlægge imorgen. Mvh Cecilie -
Jeg-fortæller
ForumindlægHej mennesker =) Jeg skal fremlægge om en jeg-fortæller imorgen, og komme med et bid af en historie hvor der er tale om en jeg-fortæller. Er der en der kan hjælpe med hvad jeg evt. kan fortælle? På forhånd tak! -
Nogen der skriver om Nukleare våben??
ForumindlægHey, Nogen der skriver om atombomber el. lign. og er friske på at bytte opgave for at få inspiration.... Lyder da som en genial idé ikke...!! (skriver i Historie og Fysik) -
Tidstypiske træk i Prinsessen på ærten
ForumindlægHej Jeg sidder med en stil, og jeg skal finde tidstypiske træk fra romantikken i følgende historier: Prinsessen på ærten Skyggen Klokken Hvis der er nogen der kan hjælpe med det ville det være super. På forhånd tak -
Opgave - kilder
ForumindlægJeg skal i gang med min dansk-historie opgave. Hvor jeg analyserer "Et Dukkehjem". Er det rigtigt, at man IKKE må analysere SELV? Altså skal man bruge hjælp udefra? Fra diverse kilder? -
emne
Forumindlægnogle der har nogle gode erfaringer med et emne, eller forslag til enten historie eller dansk? - hælder nok mest til dansk, medmindre der er nogle der har et super emne de vil anbefale.:) -
Analysemodel
ForumindlægHej.. Sidder her og skal analysere en tekst i historie. Der er vel ingen der har en model der viser hvad man skal huske.. Altså en slags huske seddel når man analysere? På forhånd tak! hilsen Tanja -
Do's and dont's til AT-eksamen
ForumindlægHej alle jer som er blevet studenter, og har været oppe i AT. Hvad gælder det om at have med når man vil fremlægge sit AT-projekt, det skal lige siges at jeg har fagene engelsk og historie. -
Plz Hjælp Dansk mundtligt prøve
ForumindlægHej er der nogle som vil være sød og hjælpe mig med at perspektivere ringen til skibsdrengens fortælling af karen blixen. Jeg har prøvet men, har svært ved at finde ligheder mellem de 2 historier -
Gode idéer
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kunne tænke sig at læse min opgave igennem? Jeg kunne bruge lidt gode idéer, kritik eller rettelse. Jeg skriver om pesten i fagene Biologi/Historie.
