Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17381 til 17400 af 48309
-
AKUt HJÆLP !!!!!! kunsteventyr
Forumindlæghvordan får jeg beskrevet miljøet i et kunstvenetyr. hvilke ting skal jeg have med ? -
om at skrive essay
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive et essay, som indeholder en analyse af en short story. jeg har lave ind indlednig, som en appetizer. Skal forfatteren om hans baggrund præsenteres før eller efter denne indledning/appetizer? -
opgave formulering
Forumindlæghej har fået et opgaveformulering hvor står stå således i: A: Schreib eine Handlungswiedergabe von den Szenen 1 – 31in ”Es geschah am helllichtenTag”. Gib dabei eine ausführliche Beschreibung von den Indizien, die auf Jacquier deuten und von der Auslegung der Zeichnung Gritl... -
christopher Columbus
ForumindlægHvorfor ville christopher columbus finde indien? evt nogle gode links til dette? på forhånd tak -
Hjælp til tyskopgave
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave en opgave om jung sein og har valgt at ha fritid som uderemne. jeg er bare lidt lost på hvad jeg mere kan skrive om, jeg har skrevet om min egen fritid og om noget fodbold. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvad jeg kunne skrive om ville jeg sætte rigti... -
Novelle genre træk
ForumindlægHej jeg har brug for nogle gode noter. Skal helst være kort. Men skriv ellers, alt hvad du ved om noveller:-) -
Analyse af den grimme ælling.
Forumindlæghej jeg har fået dette spørgsmål som jeg skal besvare i dansk på flex. jeg forstår ikke helt hvad man skal? Du skal nu fokusere på tre punkter som skal udgøre midten af din opgave. Det er den del, man også kalder analysen . At analysere vil sige at tage en helhed og dele den op i mindre dele, ... -
Hvordan analysere man i samfundsfag?
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave i samfundsfag hvor jeg skal inddrage progression i problemstillingerne (redegøre, analysere og diskutere) Nu er mit spørgsmål bare.. hvis min problemstilling hedder: Analyser partierne Radikale venstre og Dansk Folkeparti holdning til dagpengereformen. Hvordan ... -
Projektuge emne
ForumindlægHej Vi er 2 elever fra en 9. klasse. Vi er i gang med at forberede projektuge, men der er jo intet projekt uden et emne!! Overemnet er "tid" og vi har derfor tænkt på emner som fx fremtiden (kommer der en 3. verdenskrig) eller at have om en bestemt tidsperiode. Vi synes nogl... -
Sydafrikas fremtid
ForumindlægHeej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak. -
Dansk/Psykologi AT
ForumindlægJeg skal skrive AT i dansk og psykologi. Jeg har svært ved at skrive problemformuleringen. Jeg har valgt at skrive om Constance Ring af Amalie Skram og kønsroller. Hvilke psykologiske teorier ville være gode at bruge? Og er der nogen der har en idé til en problemformulering? På forhånd tak! -
Kildekritik sammen med retorik
ForumindlægFørst skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis? -
DARWIN OG EVOLUTIONSTEORIEN ???
ForumindlægHej.. Er der nogle her som kan fortælle mig hvad Evolutionsteorien gik ud på??? er lidt lost... og er der nogle der har skrevet opgaver om Darwin? jeg er nemlig igang med at skrive en opgave og mangler et skub i bagdelen, så det kunen være rart hvis nogle gad at fortælle lidt hvad de kom ind un... -
Stedord
ForumindlægHvorfor kan en forfatter fx have valgt at skrive med få stedord? -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Frankrigs politiske situation i 1930'erne
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noge relevant materiale om Frankrigs politiske situation i 30'erne? Det skal bruges i AT, hvor jeg skriver om Funktionalismen, og der skal jeg sammenligne Tyskland, Danmark og Frankrig på det politiske plan for at finde ud af, hvorfor den funktionalistisk... -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
Hjælp, til et spørgsmål.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg er meget i tvivil om. Anfør hvilke sociale og politiske spændinger, der herskede i det franske samfund? På forhånd mange tak. Mvh Annemarie -
Enevælde overalt i europa?
ForumindlægVar England og Holland de eneste steder i Europa som aldrig fik enevælde? -
Hvor mange fodnoter?
ForumindlægHej Hvor mange fodnoter er det normalt at have i en SRP på 20 sider i Samfundsfag og Psykologi? Ved godt det er meget forskelligt, men bare sådan ca. - er det 20 eller er det 80 .. Hvor mange har I, i jeres? og hvor mange sider, og hvilket fag Håber I vil hjælpe
