Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17401 til 17420 af 33650
-
Hvordan ville det have været uden en af fagene?
ForumindlægHej i mit AT forløb havde vi om verdensbilleder herunder Galilei og Aristoteles, og fagene var historie og fysik, jeg sidder nu og laver mit talepapir, men hvordan ville det have været uden en af fagene? -
Hjælpelærer søges!!!
ForumindlægHej alle, jeg skal snart op i historie (d. 17), som er en 24 timers eksamen, og jeg søger derfor en hjælpelærer. Er der nogen der er interesseret eller ved hvordan jeg finder sådan en ? -
Perspektivering til atombomben
ForumindlægHej.:) Jeg har et problem, fordi jeg ved ikke hvad jeg kan perspektivere med atombomben? Det skal helst være noget indefor historiens teknologier. Er der nogen som måske har et bud hvad man kan perspektivere med?:D -
Hjertevirus- HJÆLP
Forumindlæghej alle sammen er der nogen som har læstr en novelle som hedder hjertevirus af charlotte mit problem er at jeg ikke helt forstår historie og skal lave en analyse men ved ikke når jeg ikke helt for´står den..........plis hjælp -
Brick Lane Tema
ForumindlægHej Alle! :) Jeg har et spørgsmål i forhold til Monica Ali's novelle: Brick Lane. Er der nogen der ved, hvad det overordnede tema er i historien? Håber I kan hjælpe. -
Begrænsninger i AT - samf, his og mat
ForumindlægHej derude. Jeg har i AT om krig, medier og teknologi på tværs af fagene samf, historie og matematik. Hvori kunne begrænsninger ligge? Og skal disse indgå i den mundtlige fremlæggelse? -
kultur
Forumindlægdet her er et mærkeligt spørgsmål, og der vil højt sandsynligt ikke være et konkret svar, men jeg prøver alligevel. - hvornår opstod kultur? ( ikke en specifik kultur, men selve ideen med kultur og dens historie/oprindelse) -
AT6
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive AT6, årsprøve. Mit emne er Katastrofe og jeg vil gerne skrive i historie A og biologi A. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om? -
HJÆÆLP!
Forumindlægjeg skulle læse en historie der hedder Hjemkomst som er skrevet af Bent haller. Efter det skal jeg lave en karaktistik af Morten, men jeg ved ikke hvordan.Håber i kan hjælpe mig:) -
Miljø i Drengene fra Skt. Petri
ForumindlægHej i kloge hoveder nogle der kan forklarer mig hvilke miljøer drengene kommer fra? det er specielt Gunnar/Lars på den ene side og Otto på den anden side? OG hvor foregår historien? adam -
En novelle
ForumindlægHej nogle der har arbejdet med historien The gift by Karen Philips? Nogle der kan hjælpe med at skrive et summary, eller nogle der måske har et summary? -
Hvad symboliserer Bongo (elgen) i Doppler?
ForumindlægEr elgkalven, Bongo, et symbol på noget i bogen Doppler? Og hvis ja, på hvad? Jeg skal skrive en analyse i dansk, og jeg tænkte, at den nok symboliserede noget væsentligt i historien. -
HJÆLP stil
Forumindlægjeg har skrevet min stil fertig og jeg er ikke sikker på min kommaer og punktummer vil i ikke være søde at rette dem og siger hvad i syntes om historien om den er god eller dårlig det ville være til en stor hjælp :) -
Middelalder.
ForumindlægHej. jeg sidder og skal skrive opgave i historie. kan i fortælle mig hvorfor middelalderen bliver kaldt for den mørke tid? For som jeg ser det, så er der også positive ting ved middelalderen, hvad er det negative? -
Olympiastadion Berlin
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Det er om Olympiastadion Berlin. * Hvilke billeder/statuer kan I finde. Hvilke myter, historier begivenheder referere de til? Hvilken stil er de skabt til? -
AT
ForumindlægHej, jeg har valgt Historie og Samfundsfag til min AT-opgave og vores emne er Katrofer - "Årsager og konsekvenser" Er der nogen der har en idé om, hvad jeg kan skrive om? Tak på forhånd :) -
Hjælp til Indledning og kilder
ForumindlægJeg skal skrive en indledning i DHO (Historie). Jeg har om den franske revolution og kunne godt tænke mig at hører, hvad der er vigtigt for en god indledning samt gode kilder til mit emne. Tak på forhånd. -
2.verdenskrig
ForumindlægHej allesammen! -Efterhånden har jeg lagt mærke til at ingen gider svare på min problember. Men nu prøver jeg igen!! Har i lavet en tidslinje i historie om 2.verdenskrig? -
Gennemlæsning
ForumindlægHej. Vil høre om der er nogle derude med en samfundsfaglige baggrund eller viden der kan gennemløse en SRP omkring nazismen. Selfølgelig betales der for denne hjælp. SRP skrives i historie og samf A. Vh -
BETALING for gennemlæsning af opgave
ForumindlægHej. Vil høre om der er nogle derude med en samfundsfaglige baggrund eller viden der kan gennemløse en SRP omkring nazismen. Selfølgelig betales der for denne hjælp. SRP'en skrives i historie og samf A. Vh
