Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17461 til 17480 af 153151
  • engelsk essay lille spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige , hvis der i min engelsk essay står at jeg skal have inkludere the setting ?
  • Lære mere?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er en pige, som går i 8. kl. Jeg ville gerne bliver bedre til nogle fag, såsom engelsk, tysk, matematik, f/k & dansk. Derfor ville jeg spørge om, har I nogen idéer til hvordan jeg kan blive bedre? (eventuelt gratis hjemmesider)
  • vendepunkt

    Forumindlæg
    Hvad er vendepunktet for DDR?
  • Engelsk 10 mundligt eksamen horroor

    Forumindlæg
    Jeg har trak horror i min 10 klasse mundligt eksamen. Jeg har dog det problem, jeg ikke ved, hvad jeg vil snakke om. Min lære bad mig om at komme op med 3 forslag om, hvad jeg kunne tænke mig og snakke om. Det enste forslag jeg selv har ind til vider er noget om gyserfilm om hvorfor man ser det....
  • Old: Oikonomikos, hjælp

    Forumindlæg
    Hej vil høre om der er nogen der har nogen notater til side 30-50 i Oikonomikos, har haft en lærer som ikke har skrevet en eneste note på tavlen, har selv skrevet notater men vil gerne høre om der ikke er nogen af jer der har det, da de formodentlig er lidt mere sikre end mine.
  • Katastrofer; De Slesvigske krige

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i noget af et dilemma! Jeg skal hurtigt have fundet ud af emne og fagkombination til AT. Jeg synes, at alt hvad der omhandler de slesvigske krige er spændende, men jeg kan ikke se, hvilke fagkombinationer, der er mulige for mit vedkommende. Jeg har engelskA, historieA, dan...
  • Jan Kjærstad - Forføreren

    Forumindlæg
    Den er opgivet til eksamen.Er der nogle der kan hjælpe mig med noter til denne komplicerede tekst??Primært hanmdler det om "alle veje fører til" - hvori de gøres rede for Jonas Wergelands afslappede forhold til seksualitet og om hvordan han jagter essensen i periferien...!HJÆLP!!
  • Comment on the title

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan give et råd hvis man skal Comment on the title ??
  • Fortællersynsvinkel

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke helt sikker på forskellen mellem skiftende- og hvævet fortællersynsvinkel, er der nogen som kan forklare mig det?
  • hjælp til forberedelse.

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har nogle gode links til forberedelse i emnerne: - Den danske revolution (1830-1866) - Vietnam(med henblik på bogen "Vietnam: fra drage til tiger) - Chr. 4 tidens danmark.
  • Kriminovelle - personbeskrivelser

    Forumindlæg
    Hej.. Skal man beskrive personerne i en kriminovelle grundigt?
  • KIIG - Novelle - Blomster!?..

    Forumindlæg
    Hej alle på SP'.. - jeg skal til at late et kort resumé og en analyse o g fortolkning af Blomster, samt et kort perspektivering til den tid, hvor novellen forgår.. - Nogle som har nogle evt. gode fif & råd? .. - mange tak på forhånd ..
  • Kommentarer ell. rettelser til snegle-eventyr

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet et eventyr til et billede som kan være en illustration til det. På billedet ses en snegl i forgrunden og en folkevogn i mellemgrunden og nogle bygninger og en grønlig himmel i bagrunden. Billedet er mørkt og der er en grønlig stemning. Sneglen er på størrelse med bilen og ses fra ...
  • UTOPIER

    Forumindlæg
    Hej.. skal skrive AT om Utopier med fagene old/hist. har ingen ide om hvad man kan skrive om. hjælp!! ps. der er ikke tid til at læse lange værker. vi har fået vores emne i dag og vi begynder at skrive i morgen.
  • Fortolkning af De Blaa Øjne af Karen Blixen

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lige og er igang med en litterær artikel omkring Karen Blixen "De Blaa Øjne" og jeg er virkelig i tvivl om fortolkningen. Nogen der har noget eller ved noget, som kan hjælpe mig på vej?
  • Uglen i kaffekanden - Arthur Krasilnikoff

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har lige prøvet at læse teksten Uglen i kaffekanden, og kunne godt tænke mig en hurtig opsummering, da jeg ikke kan finde hoved og hale i denne tekst. Jeg synes den er meget forvirrende, og man skal læse hver linje mindst 5 gange for at kunne forstå den perfekt. Hvad er evt. den symb...
  • POLITIKKER KRISEBEKÆMPELSE

    Forumindlæg
    Hvad for nogle politikker kan der anvendes til at komme en økonomisk krise til livs. jeg tænker på finans politik, pengepolitik, indkomstpolitik og valuta politik.
  • Oldtiden

    Forumindlæg
    Hvornår varede oldtiden?
  • Værdipapirer????

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det!
  • Engelsk A-Niveau 3G

    Forumindlæg
    Nu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs...