Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 17561 til 17580 af 27764
  • Den stumme Don Juan

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg vil høre om der er en/flere der har en analyse af "Den stumme Don Juan" (Tom Kristensen, 1938) liggende, eller som kan hjælpe med af forstå teksten ordenligt.
  • Dansk dansk dansk

    Forumindlæg
    Hej, Undskyld, men det haster lidt. Er der nogen, der har nogle gode links til en oversigt, hvor der kort står, hvad man skal huske, når man skriver fx essay, debat, anmeldelse, kronik, analyserer digt, m.m.? (jeg har ikke selv kunne finde nogen) Tak.
  • hypotagmer og paratagmer

    Forumindlæg
    Jeg skal sige noget om hypotagmer og paratagmer i en tekst. Jeg ved godt, hvad hypotagmer og paratagmer er, men ved ikke, hvordan man skal analyser hypotagmer og paratagmer i en tekst. Er der nogen, der kan komme med nogle eksempler?
  • Hvad er krig? Hjæææælp!

    Forumindlæg
    Har fået en aflevering for, og kan simpelthen ikke finde ud af det.. :( håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! 1. Definition af begrebet krig 2. En analyse af indsatsen i Mali med indragelse af realisme og idealisme.
  • lille hjælp??

    Forumindlæg
    Har fået det her spørgsmål til en samfundsfags opgave, nogen der har noget liggende om det? På bagrund af teorierne om intergovernmentalisme og Liberal intergovernmentalisme ønskes en analyse af den græske integration i EU.. Det ville være en stor hjælp! tak på forhånd.
  • Hjælp :D

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har problemer med min opgave. Jeg skal analysere et digt og fortælle om metaforene. Det er følgende spørgsmål, jeg har problemer med: * Hvad er kildeområdet? * Hvad er målområdet? Hvordan finder man kilde og måloråderne?
  • Problemformulering hjælp?

    Forumindlæg
    Ja, jeg har et emne om den franske revolution (er igang med roman analyse) og så skal jeg have lavet problem formulering.. Er der nogen af jer der måske har noget i hovedet, som jeg kunne skrive? Det ville være til meget stor hjælp! TAK! :)
  • "en handske" af Bjørnson

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skal analysere "en handske" af Bjørnstjerne Bjørnson, men har lidt svært ved at finde ud af hvad handsken som svava kaster på Alf er symbol på sådan helt præcist.. Nogen der kan hjælpe? tak :)
  • Marxisme, er der en med et godt sjæl derude?

    Forumindlæg
    Hej alle derude. Jeg er en smule/meget på skideren. Jeg ved godt at jeg er en idiot osv fordi jeg først har begyndt idag, men der er en god og personlig grund.. Er der en eller anden der kan hjælpe mig med at skrive videre på min delkonklusioner og som har forstand på marxisme?? Altså svare på n...
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Er der nogle af jer, der har prøvet at analyserer "Spasser" og kan hjælpe mig med det psykiske miljø altså om der middelklasse, arbejderklassen osv. Og sproglige virkemidler. Tak på forhånd. Sætter pris på det.
  • Fortæller type - N.F.S Grundtvig: Danmarks Trøst?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med DHO, og har lidt svært ved at analysere et digt. Link til Danmarks Trøst Er det en jeg-fortæller, alvidende fortæller, indre synsvinkel eller ydre synsvinkel? Tak på forhånd :)
  • analysering af en tekst

    Forumindlæg
    Jeg har denne her tekst http://www.berlingske.dk/article/20071213/dineord/712130020/ som jeg skal analyserer men jeg ved ikek helt hvad jeg skal sige om den, måske jeg skal bruge teorien om hyperglobister og skeptiker?
  • Disposition

    Forumindlæg
    hej jeg skal op morgen, ville lige være sikker på hvordan man siger: jeg vil begynde med en disposition, hvor jeg redegør kort for teksten(er det en god ide?), analyserer den og afslutter med perspektivering... PLZZZZ hjælp.... tak
  • En gammel kone der læser

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle der ligger inde med en god analyse af Michael Anchers maleri: En gammel kone der læser - malet i 1905. Det haster temmelig meget, så jeg håber, at der er nogle, der kan hjælpe :)
  • V Iulia Orat

    Forumindlæg
    Hej, Hvis der er nogen der ligger inde med en oversættelse af Iulia orat, på side 107 af babelstårnet, ville jeg blive rigtig glad. Jeg har latinprøve imorgen og vil gerne analysere den Tak på forhånd
  • Hormonforstyrrende stoffer

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare udviklingen af kønsorganer i fostertilstanden. Gøre rede for de mandlige og kvindelige kønshormoners funktion og regulering. Samt analysere og vurdere betydningen af hormonlignende stoffer i vores miljø.
  • Saga gennemgang

    Forumindlæg
    Hey. Hvis du træk en saga til dansk A gym. eksamen hvordan ville du så gribe den an? Og er der evt. nogen der ligger inde med en analyse model til sager? På forhånd tak :)
  • Arkitektur analysning

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen af jer der ved om hvordan man analysere en arkitekt-tegning? jeg håber jeg kan få et hurtigt svar.. det haster nemlig temmelig meget. MVH Peri
  • Dokudrama og Novellefilm

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak
  • Hvor langt tilbage er nutidige?

    Forumindlæg
    Jeg skriver sso, og skal analysere nutidige debatter. Hvor langt tilbage må jeg bruge? Sidder men en artikel med en udtagelse fra 1992, er det for langt tilbage, eller er det et definitions spørgsmål?