Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 17621 til 17640 af 29670
  • SRO opgave

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min SRO opgave (2.g) og har stille og roligt overstået den redegørende del for opgaven og nu skal jeg så igang med den analyserende del, men er lidt i tvivl om hvordan man laver en god analyse. Jeg skal skrive om valget i UK som foregår nu og i min analyserende del har jeg t...
  • stolthed af Glenn Ringtved

    Forumindlæg
    hey. jeg er i gang med at lave en analyse af stolthed til min eksame. jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe med den.
  • synopsis

    Forumindlæg
    hej alle sammen je skal lave en synopsis i faget dansk og har nogle spørgsmål som jeg skal svare på men forstår ikke rigtig dette spørgsmål: præsentation af analyse og fortolkningspunkter??
  • Hovdet

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analyse nevellen "Hovdet" af Jesper Wung Sung, men det er lidt svært, når man ikke forstår den. Et kort resume, ville hjælpe meget!!! Tak på forhånd.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg ska analyser et eventyr og min lærer sagde at jeg skal finde intertekstualitet. og så vil jeg spørge hvad betyder intertekstualitet????? PÅ forhånd tak
  • pliz hjælp.:D

    Forumindlæg
    Heej. Er der nogen som har læst novellen "nøgen" af thomas jensenius.? Er virkelig brug for hjælp med analysen :?
  • haster

    Forumindlæg
    jeg har emnet 1850-1915 jeg har valgt at skrive om kvindernes stemmeret men jeg kan ikke finde ud af lave en analyserende spørgsmål.
  • Kort spørgsmål!

    Forumindlæg
    Jeg er igang med min danskopagve som skal afleveres her på fredag og er kommet lidt i tvivl! Burde man give et kort referat af novellen i straten af analysen?
  • Hvad er temaet i en "Flinker fyr" - Pia Juul

    Forumindlæg
    hej, jeg sidder og analysere "en flinker fyr" af Pia Juul, og ville hører om der var nogle som ved hvad temaet er i historien???
  • Sig altid farvel i tide - Ida Jessen

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg leder efter en analyse af Ida Jessen´s "Sig altid farvel i tide. Er der nogle der kan hjælpe mig? På forhånd tak - Karina :)
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har skrevet en analyse af en novelle og skal nu perspektivere. Kan jeg godt perspektivere til et digt, hvs jeg har skrevet om en novelle?
  • Drømme eller maridt af Johnny Thiedecke

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen der har notater til analyse af tekst 4: platons vurdering af demokratiet i denne bog? ;o)
  • Ananlyse af mori mestre sit liv igen psykologi

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe mig med en analyse eller stik ord af nu mestre mori sit liv ligen
  • Herman Bang, Pernille

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal aflevere en stil om novellen Pernille af Herman Bang. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal analysere den eller hvordan jeg skal lave en indledning til den. På forhånd tak.
  • Darwin og fuglen

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til AT om et par dage, men jeg er lidt i tvivl om analysen af Darwin og Fuglen.. Jeg frygter lidt, at min analyse er lidt for banal og lige til.. Jeg har som de fleste andre i år, valgt emnet Darwin, hvor jeg i min redegørelse redegør for Darwins evolutionsteori med fokus på nat...
  • jeg har meget brug for hjælp...hvis det er

    Forumindlæg
    Hvis man skriver SSO om minimalisme og derfor også skal analyse skrivestilen i sin novelle på engelsk ?Kan man så skrive fortællerteknink osv ind punktet : Skrivestil ?
  • babettes gæstebud

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave en analyse af filmen babettes gæstebud. men nogen som kan fortælle mig hvad Achille Papins Holdninger til livet, kærligheden og kunsten er?
  • konklusion??

    Forumindlæg
    Når man i en dansk analyse (af f.eks. novelle) skal skrive en konklusion, hvad er det så helt præcist man skal skrive dér? Og hvad er det man skriver i fortolkning? På forhånd tak :D
  • Metode: Et dukkehjem

    Forumindlæg
    Hvilken metode bruger jeg når jeg i dansk analysere bogen "Et dukkehjem" men henblik på datidens samfund?
  • Pelle Erobreren, aktant?

    Forumindlæg
    Hej alle. Håber meget i kan hjælpe mig her. Nogle der ved, om man kan analysere Pelle Erobreren ved at benytte aktantmodel, kontraktmodel, sommerfuglemodel? Mange tak :)