Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17661 til 17680 af 27496
  • Egenskaber .. nedarves?

    Forumindlæg
    Heey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau
  • EKSAMEN ! Nedarvelse af egenskaber?

    Forumindlæg
    Hej alle der er et spørgsmål jeg ikke forstod: - Hvordan nedarves egenskaber? Tja jeg læste om det centrale dogme og proteinsyntesen, så det har nok noget med celler el. genetik at gøre .. Måske? Tak på forhånd Jeg har biologi på c niveau
  • synapse - adenosin og koffein

    Forumindlæg
    hej alle sammen. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi om koffein som rusmiddel, og jeg har et hurtigt spørgsmål: kan det passe at adenosin i sig selv er en hæmmende synapse, men når man drikker kaffe(som er adenosinantagonist) vil synapsen blive stimulerende? eller er jeg helt galt på den? -...
  • genetisk arv

    Forumindlæg
    skal svare på et spørgsmål i en biologi rapport.. Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv nogle egenskaber hos mennesket som ikke er genetisk arveligt.. nogen der ved noget om det? måske jeg bare gået lidt kold i denne rapport lige nu gab
  • DNA

    Forumindlæg
    Hjæælp! Jeg har et spørgsmål til min biologi eksamen som jeg bare ikke kan finde ud af .. Hvorfor vil en person have ca. halvdelen sine "elektroforese bånd" tilfælles med sin mor og ca. halvdelen tilfælles med sin far? På forhånd tak :-)
  • hvordan energi omsættes i et økosystem?

    Forumindlæg
    Jeg sidder i den situation, at jeg skal til sygeeksamen i biologi og jeg simpelthen ikke kan svare på det her spørgsmål: Beskriv hvordan energi omsættes i et økosystem? Håber virkelig der er en eller flere der kan hjælpe mig :-) tak for forhånd.
  • Nervesystemet

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg er i gange at svare om Biologi spørgsmålet. Min spørgsmål er: Hvad betyder pæ-synaptisk neuron og postsynaptisk neuron? Hvad arbejder transmitterstof og endeknop ? Hvad er Blod.hjerne barrieren? På forhånd tak
  • Teori

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er igang med at lave en biologi opgave/rapport, så jeg vil spørge jeg om hvordan man kan skrive om teori og praktisk. Jeg skriver en opgave om livets byggeklods, altså om celler, DNA osv.
  • Hvilken organeller har noget at gøre med ernæring

    Forumindlæg
    Vi er to knap så biologi elskede piger, og vi sidder og søger nettet tørt for svar. Nogle af jer der ved hvilken organeller der har noget med ernæringen at gøre PS. Vi har om celler
  • Vurderingssamtaler

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen?
  • Hvorfor deler celler sig?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen! Jeg har et spørgsmål for i biologi, der lyder på, hvorfor celler deler sig. Jeg troede egentlig, at det var forholdsvis nemt at besvare, men kunne så alligevel ikke rigtigt finde svar. Hm. Så kan i hjælpe mig? : Hvorfor deler celler sig? Mvh Julie
  • Dissektion af hjerter

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har lige et par spørgsmål til en biologi rapport...... - Fører arterier altid iltet blod og vener altid afiltet blod? Forklar. - Er der forskel på tykkelse af arterier og vener? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis nogle kender svaret ville det være super!
  • AT fremlæggelse.

    Forumindlæg
    Jeg skal i morgen op og "fremlægge" min AT synopsis for mine 2 lærer. (Religion og biologi). Skal jeg bare gennegå min synopsis fra ende til anden, eller hvordan? Håber I vil hjælpe, da jeg er lidt på bar bund.
  • Antigener og antostoffer

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg sidder og er i gang med at skrive biologi rapprt, men jeg kan simpelthen ikke forstå det på internettet om antistoffer og antigener - er der muligt at der er en venlig sjæl der vil definere disse to begreber for mig?
  • Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Det er en biologi rapport, der omhander Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose.. Hvilken betydning har pH for resultaterne? Hvilken funktion har de to temperaturer? Sweetzyme T er immobiliseret - hvad vil det sige? Hvad b...
  • 2 gens nedarving

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg kan godt løse 2 gens nedarvings skemaer, men jeg er lidt i tivil om hvordan de skal stilles eller skives op, hvis der er nogen biologi-mennesker der kan forklarer det ved fx at opstille dette i et 2 gens nedarvings skema: SeEe * SsEe
  • Skørbug og opdagelsesrejsende

    Forumindlæg
    Hej alle biologi og historie kloge mennesker Jeg har valgt at skrive AT i his og bio under emnet Skørbug og opdagelsesrejser er MEGET åben for samtidige kilder / bare kilder generelt mvh. en forvirret AT skriver
  • Hvordan er mitokondrierne og grønkornet kommet ind i cellen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en biologi rapport, og der er 2 spørgsmål som driller mig lidt. 1. Hvordan tror man mitokondrierne er kommet ind i cellerne? 2. Hvordan tror man grønkornet er kommet ind i cellen? Jeg håber I vil og kan svare, hurtigst muligt, og mange tak på forhånd!
  • Orbit A HTX PDF

    Forumindlæg
    Er der nogle som evt. har Orbit A HTX som PDF dokument? Det kunne være virkelig fedt vis nogle lå inde med den! Evt. Biologi C+B Systime havde også været fedt!
  • Plagiat.

    Forumindlæg
    Jeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT!