Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 17761 til 17780 af 29670
-
METASPROG
Forumindlæghej jeg laver en analyse af et læserbrev, og skal bla.a. bruge sproglige og stilistiske virkemidler. Men jeg aner ikke hvad metasprog er? og hvordan man udpeger det specifikt Nogen der kan hjælpe? -
Bistandsland
ForumindlægJeg skal i AT, analysere kortfilmen Bistandslands filmiske virkemidler - http://www.youtube.com/watch?v=WXlo83kv_I4 Jeg har i den forbindelse brug for input til, hvad i kan se der kan analyseres på i den forbindelse? Håber der er nogle der har set kortiflmen og kan hjælpe! Jeg har svært ved... -
Renæssancen
ForumindlægEr der nogen der kan fortæller mig om renæssance opståen på den italienske halvø. og analyse af den nye renæssanceidealers. Eller bare noget genralt om renæssancen Tak -
HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg skal analyser en novelle ''Den nøgne maja'' af Peter Mouritzen og ved ikke hvordan jeg skal gøre -
hjælp til spørgsmål
ForumindlægHej Hvorfor er der forskellige holdninger til hvordan kulturer skal leve sammen? Analyserende Vil I ikke skrive, hvad I synes. Jeg vil gerne have forskellige svar, hvis det er muligt. Taak på forhånd :) -
Adverbialled
ForumindlægHej. Når jeg analyserer en dansk sætning jeg skal oversætte til tysk og jeg så har sat adverbialled under, skal artiklen til verbet så stå i genitiv eller akkusativ? -
Begyndelse på novelle
Forumindlægjeg er i gang med at analysere Novellen Dolken, og jeg har meget svært ved at finde ud af hvad det er for en slags start i novellen. Håber i vil hjælpe:-) -
Immigrationens bidrag til DK's økonomi i 1960'erne/1970'erne
ForumindlægJeg skal analysere hvad immigrationen har bidraget til danmarks økonomi i 1960’erne/1970’erne, sammenlignet med i dag. -
"Isaksen"
ForumindlægHej, skal lave en analyse og fortolkning af HC Branner's "Isaksen" Kan ikke gennemskue temaet, det kunne I måske hjælpe mig med? -
Sætningsanalyse
ForumindlægDrengen følte sig meget syg. Er det her en rigtig syntaktisk analyse(?); Drengen (x) følte (o) sig () meget (~) syg (~). -
HJÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægNovelle analyse af "Sit eget system" af Helle Helle. Spørgsmål mht. sprog, kultur, tema og sybolik?? PLEASE HJÆLP! -
Polterabend- Jan Sonnegaard
ForumindlægEr i gang med en analyse af polterabend, men kan ikke rigtigt komme frem til budskabet i novellen! Håber virkelig i kan hjælpe mig. -
Dansk
ForumindlægHej. Er der nogle af jer der kender digtet "Regvejrsdag i november", hvis ja hvad handler den så helt om, og hvordan er digtet opbygget. Men er der nogle af jer der har en analyse om den? -
Novelle
ForumindlægJeg er er igang med at analysere novellen 'det bliver regnvejr' og er nået til genre: Hvad skal jeg skrive? er det, det samme som tema? -
Nogen der kan hjælpe?:I
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen hvor jeg skal analyser et billede, men udover det skal jeg også præsenterer en kunstner og læse noget op, er det så vigtigt at min billedanalyse er meget grundig?(: -
Engelsk tider
ForumindlægHej jeg er stødt på et problem. Jeg skal analysere en tekst i engelsk, hvad gør det når teksten er skrevet i flere tider? -
Fisken af Charlotte Weitze ??
ForumindlægEr der ikke nogle der har lavet en analyse og fortolkning af charlotte weitzes novelle "fisken" som vil ligge den på studieportalen? Eller komme med nogle guldkorn? På forhånd TAK -
postmodernisme
Forumindlæghej alle sammen jeg har læst bogen plasttic af Mette Thomsen. og nu skal jeg skrive et analyserende oplæg om postmodernisme ud fra romanen? hvordan gør jeg det? mary -
Iliaden
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse op til oldtdidskundskabs eksamen, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal analysere sangene i iliaden. Håber der er nogle der kan hjælpe. Tak. -
Hjææælp "Nattevandrerinden" af B. S. Ingeman???
ForumindlægHJÆLP, jeg skal analysere nattevandrerinden af B. S. Ingemann! Er der noglen der kender noget til digtet? ALT kan bruges, også facts om Romantismen! TAK
