Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17761 til 17780 af 23683
-
Hjælp til "et grundskud" af Henrik Pontoppidan!
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal op i teksten "et grundskud" af Henrik Pontoppidan. Jeg har analyseret den og mangler bare at forklare, hvordan overskriften hænger sammen med indholdet. Hvis der var nogen, der kunne hjælpe mig med at fortolke overskriten og i det hele taget fortælle mig,... -
Kommunikationsteori HASTER
ForumindlægHej SP Jeg skal aflevere skriflig eksamen i faget kommunikationsprodukter d. 10 januar. Den går bl.a. ud på, at jeg skal analysere en tekst, hvor: der gennem inddragelse af teksten samt kommunikationsteoretiske begreber fokuseres på, hvordan afsender fremstilles. Hvilken kommunikationsteori ka... -
Hjælp til indledning søges :-)
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive DSO opgave om Krakket på Wall Street i 1929.. Faktisk er det kun faget samtidshistorie jeg skriver i. Min problemformulering lyder: Redegør for årsager til krisen, analysere new deal, vurder om den amerikanske regering gjorde nok for at løse krisen. Jeg er ... -
HJÆLP - AT
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om jernbanen. Jeg ved hvor stor vægt lærerne ligger på metodebevidsthed og hvorvidt man kan få de to fag til at arbejde sammen. Jeg forklarer generelle fakta om jernbanen i min historiske del, og analyserer en tekst og et billede om jernbanen i dansk. Er jeg ga... -
Homerisk lignelse?
Forumindlæghej folkens.. ville lige høre om der var nogen der kunne svare mig på hvad en homerisk lignelse helt præcis er? er nemlig ikke helt sikker.. Sidder lige nu med Odysseen, og forsøger at analysere og fortolke den, og fokuserer især på Epita ornans, homeriske lignelser (så vidt man nu kan når man ik... -
Dansk 13-tal
ForumindlægDa vi snart skal til at skrive en stil om "fart" og analyse af Roman Rå, er jeg virkelig interesseret i at få et 13 tal, hvad kræves der af en folkeskoleelev, der går i 9. Kan i komme med nogle råd, tip eller noget helt tredje?På forhånd tak, forsat god dag! -
Konsekvenserne af hekseforfølgelser og folketro
ForumindlægJeg er i gang med min dansk-historie opgave i 1.g, hvor jeg skriver i Historie. I min analyse/undersøgning lyder det: - undersøg hekseforfølgelser og folketros betydning for Sankt Hans Aften? i min vurdering/diskution lyder det: - Vurder konsekvenserne af hekseforfølgelserne ... ? ... -
Tema til Den blomstrende have.
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en analyse over "den blomstrende have" af Naja Marie Aidt, og og mangler at skrive om temaet. har været inde på de forskellige link med hvordan man kan gøre det, men jeg føler ikke jeg får noget ud af det. Så hvis en af jer kan hjælpe mig vil jeg være taknemmelig! -
DISPOSITION TIL MUNDTLIG EKSAMEN
ForumindlægHar fået at vide at det er en god ide at lave en disposition til mundtlig eksamen. Hvordan skriver man en? og hvordan skal den "fremlægges" for lærer og censor? hvordan ville i definere en GOD indledning, til fx en novelle analyse? Vær sød at giv nogle eksempler hvis i kan det :) -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ... -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
Læserbrev og holdninger?? hjælp..<3
Forumindlæghttp://www.berlingske.dk/article/20090503/kronikker/705030056/ Jeg har fået til opgave at jeg skal analysere denne kronik og skrive læserbrev til manden der har skrevet det, hvor jeg kommentere teksten og hans holdninger. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte, og jeg kan ikke rigtig genn... -
hvordan søger man efter opgaver ???
ForumindlægJeg kan ikke finde noget af det jeg søger på når jeg søger efter opgaver ?? fx skal jeg bruge analyse og fortolkning af novellen '' Stilladset'' af Peter Seeberg, men når jeg søger kommer der ikke noget frem, dog ved jeg der er en opgave herinde da min veninde også har set en ??? ... -
Textanalyse.dk
ForumindlægHej allesammen. Har igennem tiderne været en flittig bruger af textanalyse.dk da den har utrolig meget godt at tilbyde. Men fra d. 1 sep. 2006 skal man desværre betale for at kunne gøre brug af de mange analyse-redskaber til bl.a. eventyr. Er der nogen herinde der mon har investeret i et logon, s... -
dansk mundtlig.. HJÆLP!
Forumindlæghej alle sammen:) skal op til mundtlig dansk om nogle dage.. har valgt eventyret "De røde sko", som jeg sidder og analyserer. Har lige et par spørgsmål angående dette: Kan jeg godt sige at motivet er Gud eller er det noget helt andet..? ..og hvad er eventyrets motiv ellers? håber der e... -
Tirsdag nat
ForumindlægHey..Vi har nu fået til opgave at analyser og fortolke Helle Helles novelle "Tirsdag Nat"..Jeg har lidt svært ved at forstå novellen..Er der nogen der ved om den er skrevet minimalistisk som Helle Helle plejer at skrive som, og havd er det grundlæggende som karaktisere denne skrivestil.... -
Du er fucking sexistisk, Niarn!
ForumindlægKære drenge. Jeg er igang med at analysere denne her artikel: http://www.mit.dansklf.dk/~/media/PDF/Undervisningsforloeb/Kampen%20om%20sproget/Du%20er%20fucking%20sexistisk%20Niarn.ashx .. og vil godt vide hvordan den påvirker jer og hvorfor, samt hvilke tanker den sætter igang hos jer. (... -
Digt
ForumindlægHejsa..Sidder og skal skrive en analyse/stil om digtet "Det går ikke" af Ivan Malinowski.Ville bare det høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om? For jeg synes godt nok det er et svært digt at fortolke. På forhånd takPS: Kan desværre ikke lige finde et link til digtet -
Hjælp til mundtlig dansk eksamen, please kig!
ForumindlægHej, jeg er meget usikker på hvad jeg må tage med ind i forberedelses lokalet, og hvad jeg må tage med ind i eksamens lokalet. Må jeg gerne tage kopi ark, (analyse papirer etc.) med ind til forberedelses lokalet? 9. klasses mundtlig dansk eksamen. -Tak på forhånd :) -
Høj tone og lav tone
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af sproget i Jeppe paa Bjerget, og jeg skal kommentere på sproget mht. om det er en lav tone eller en høj tone, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der karakteriserer disse to toner. Er der en som kan forklare og evt. give et eksempler på høj- og lav stil i sproget?
