Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17781 til 17800 af 23877
-
Er der nogen der kender til digtet; min bardoms träd?
ForumindlægHej! Jeg har et dejligt svensk digt, som er skrevet af EDITH SÖDERGRAN, min bardoms träd 1925, jeg har prøvet at sætte mig ind i det, men det er virkelig svært! Så jeg vil spørge om der er nogle herinde der har nogle notater el. har analyseret digtet, som jeg måtte se?!Jeg har søgt på nettet angå... -
Paradise Hotel interview
ForumindlægGodaften, skal analysere nogle afsnit fra Paradise Hotel, og her ville jeg høre om i evt. kendte nogle seertal, ang målgruppen der så paradise hotel eller noget i den dur. Og om i kendte nogle interview på nettet om hvorfor deltagere havde tilmeldt sig Paradise Hotel :) Hilsen Christoffer -
SRP - amerikansk udenrigspolitik
ForumindlægHej! :) Nogle der har lavet en analyse af amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik under den kolde krig? (med nyttige begreber som realisme, idealisme osv..) Eller bare ved noget om det? :) Synes godt jeg nogenlunde kan finde ud af hvilken politik de forskellige præsidenter førte, men har ... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
redegør for historiske taler?
ForumindlægHej jeg skal i dansk redegør for nogle historiske taler af politikere og forklar retorikken ændring, jeg forstår dog ikke hvordan jeg skal gribe det an? Hvordan viser man en ændringer hvis jeg ikke må gå ind og analysere den? Desuden kan jeg ikke finde noget meteriale på nettet, nogle... -
Syfilis - nervesystemet?
ForumindlægHej :) Jeg sidder i disse uger med studieretningsprojektet i 3g. Jeg skriver om syfilis og har indtil videre skrevet generelt om syfilis og udbredelsen til Europa. Udover det skal jeg analyserer forholdet mellem syfilis og relevante dele af nervesystemet og immunforsvaret. Hvilke dele af hen... -
Eksamen imorgen hjælp!
ForumindlægJeg har valgt at analysere, og skal fremlægge imorgen. Jeg har øvet det hele, og kan nogenlunde det hele. Det eneste jeg mangler at at finde fortællerteknik, men kan ikke finde ud af om det er monolog, eller indirekte :( Har valgt jomfruen, kan nogen evt hjælpe? https://lenesdanskhold.files.wordp... -
hovedtema – bi- eller sidetemaer??
ForumindlægJeg analyserer debatindlægget "nydanske forældre er sev skyld i deres sønners deroute", som blev udgivet i Politiken i 2012. Jeg har indtil videre skrevet, at hovedtemaerne er integration og opdragelses, men hvad skulle bi- og sidetemaerne så være? Artiklen er ikke om meget andet, og je... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej, Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det helt rigtigt, men i de første 10 min af prøven skal man analysere sit prøveoplæg. I de resterende 10 min skal man have en samtale med censor og lærer. Hvad indebærer samtalen? hvilke spørgsmål stilte de jer, da i var til eksamen i dansk? hvad kunne... -
Engelsk - Samtidshistorie?
Forumindlæghvis jeg nu vælger engelsk(A) og samtidshistorie(B), og emnet kommunikationens teknologiske udvikling. del punkter: Telefonen, internet... hvad kan mine analyser så være? A? B? og hvis jeg vælger engelsk, skal min SRP så være på engelsk, eller er det udelukkende kilderne der skal være på ... -
Hej
ForumindlægJeg skal analysere hvorledes omverdensforholdene fra 1970erne og til nu har ændret sig for virksomheder, der sælger læskedrikke. Jeg har taget udgangspunkt i virksomheden Cult. Jeg har skrevet lidt om fri markedsøkonomi, velfærdsstaten og samlignet reklamer fra 1970'erne til Cult reklam... -
Hej
ForumindlægJeg skal analysere hvorledes omverdensforholdene fra 1970erne og til nu har ændret sig for virksomheder, der sælger læskedrikke. Jeg har taget udgangspunkt i virksomheden Cult. Jeg har skrevet lidt om fri markedsøkonomi, velfærdsstaten og samlignet reklamer fra 1970'erne til Cult re... -
Multicultural britain - eksamenshjælp
ForumindlægHeeej :-) Jeg har i dag trukket emnet multicultural britain, og har fået teksterne "The lesssons that cricket kan teach us" og "What young british Muslims say can shocking - some of it is also true" Nogle der har lavet analyse eller bare arbejdet med en af dem? :-) -
En skilsmissehistorie
ForumindlægEr der nogle som har læst "En skilsmissehistorie" af Katrine Marie Guldager, som kan give et kort resume? Jeg skal nemlig inddrage den i min analyse, men kan ikke huske den, og har glemt kompendiummet på skolen. Jeg har prøvet at søge efter noget, men forgæves. - Tak på forhånd -
Velfærdsstat.
ForumindlægJeg skriver srp om den danske velfærdsstat og skal til at lave følgende: Lav en komparativ analyse af 3-4 repræsentative udsagn om den danske velfærdsstat og den udvikling, ud fra et historisk perspektiv. Jeg har tænkt mig at bruge anders fogh's fra socialstat til minimalstat - nogle der... -
tekstingredienser
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere en artikel Handicappede dur åbenbart ikke her er linket til artiklen: http://stiften.dk/laeserbrev/handicappede-dur-aabenbart-ikke Hvad betyder jounalistens brug af tekstingredienser for jeres oplevelse af historien? Hvad betyder vægtningen af tekstingredienserne for ... -
Faktuelle informationer?
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere en artikel Handicappede dur åbenbart ikke her er linket til artiklen: http://stiften.dk/laeserbrev/handicappede-dur-aabenbart-ikke hvad kan man skrive ved faktuelle informationer og hvad menes der med faktuelle informationer? håber i svarer hurtigst muligt ... ska... -
Valg af 3 HCA eventyr
ForumindlægHej jeg skal til at skrive Dansk opgave i 1.g om HCA, jeg har tænkt mig at vælge følgende eventyr:ElverhøiDen grimme ÆllingEvt. Lille TukNogen der vil give mig feedback på, hvor smart det er at analysere de 2 eventyr?Den sidst nævnte er jeg meget i tvivl om jeg skal tage eller ej. -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog... -
Gaschromatografi
ForumindlægHej,jeg skal lave en gaschromatografisk analyse, hvor stofferne 1-butanol, 1-propanol, methanol og ethanol køres igennem opløst i acetone.Den adskiller jo vha. polaritet, og er det ikke rigtigt at polariteten af alkoholerne er således;methanol, ethanol, 1-propanol, 1-butanol med methanol som det ...
