Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17821 til 17840 af 23683
-
Hjælp til at finde novelle
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
opgave
Forumindlæghej, jeg skal skrive om slaveriet i Amerika til stor skriftlig opgave..Men jeg ved ikke helt hvordan min problemstilling/problemformulering skal lyde..? Jeg vil gerne skrive om slaveriet indtil borgerkrigen, men ved ikke helt præsist hvad jeg skal fortælle, analysere og diskutere...? ...hjælp..ka... -
Efterantikke ekstemporaltekst?
ForumindlægHej, jeg skal op i Old i morgen tidlig så det haster lidt. Først og fremmest; kan nogen give et eksempel på en efterantik ekstemporaltekst? Hvad meget skal man "gøre ved" den efterantikke ekstemporaltekst? - jeg mener, skal den analyseres ligesom man skal med tekststykket fra en af de g... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
Ovids forvandlinger og 1. Hymne til Afrodite.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af "Ovids forvandlinger 7. sang - Jason og Medea" og "1. Hymne til Afrodite" ? I 1. hymne vil Zeus jo straffe Afrodite fordi hun har været for forførisk, men jeg er ikke helt med på handlingen. Håber nogen kan svare, da jeg skal ... -
De mange_ Villy Sørensen...
Forumindlæghej! fik en dansk stil, der går ude på at analysere og perspektivere novellen De mange, som er skrevet af Villy Sørensen.. (den drejer sig om den faretruende befolkningstilvækst) synes den er svært.. så håber at nogen kan hjælpe mig lidt med den.. måske er der nogen herind, som har lavet den fø... -
HJÆLPPPPP
Forumindlæg“Mary, who is Julie’s best friend, was bitten by a very belligerent dog in October”. Analyse (X O etc.) and say as much as you can (grammatically) about the following sentece (in Danish): Nogen der kan hjælpe:D -
Tegn i word
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en analyse af en stil, men er stødt på et problem. Når jeg citere noget fra teksten vil jeg godt have små tal til at stå i teksten, men hvordan får jeg de små tal frem? Er ikke nogen form for haj til word, så håber i kan hjælpe! På forhånd tak. -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :) -
SSO - sværhedsgrader
ForumindlægJeg skal skrive om mafiaen (hovedsageligt den amerikanske) og er nu ved at lave en problemformulering. Den skal som bekendt indeholde tre sværhedsgrader; et redegørende niveau, et analyserende niveau og et vurderende niveau. Problemet er, at jeg ikke rigtigt har nogen idé om, hvad spørgsmålet på ... -
kvalitet af grundvand
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved, hvad "Vejledende værdi" betyder? -det står i sammenhæng med en analyse/ skema af kvalitet af grundvandet i Nordjylland. og hvordan kan det være at den vejledende værdi er på: 50 mg/L og "højst tilladte værdi" er på 300 mg/L ? der er jo mega ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg sider i min forberedelses til til bio A eksamen. Er der nogle der vil læse min artikel og give en ide' om begreberne der vil være gode at snakke om.? problemformuleringen: Med udgangspunkt i vedlagte artkler/artikel skal du redegøre for de begreber, der benyttes. Du skal endvidere ana... -
Naturvidenskabelige metode
ForumindlægHej, Er der en som kan forklare mig hvordan jeg bruger dne naturvidenskabelige metode i AT? Jeg forstår godt at der findes fx den deduktive metode osv. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal behandle den viden jeg læser med den naturvidenskabelige metode. Skal jeg finde en artikel som beskriver en f... -
Hvordan siger man: "at gøre det rigtige"
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en analyse om en tysk film, og jeg har brug for at sige: "Måske er han lykkelig fordi, han ved, at han gjorde det rigtige" Jeg er her i tvivl om den tyske vending for det at gøre det rigtige Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak ... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ...
