Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 17941 til 17960 af 48931
-
Monologdel samfundsfagseksamen på A-niveau
ForumindlægHej Hvor lang bør monologdelen i samfundsfagseksamen på A-niveau tage? Jeg kan huske, jeg var op i samfundsfagseksamen på c-niveau i 1.g, hvor jeg lod monologdelen fylde 15-20 minutter... Jeg har dog svært ved at tro, det er sådan på A-niveau og med ny reform. -
Folkevise og folkeeventyr
ForumindlægHey alle. Hvad er forskellen mellem de to genre?? På wiki står der under folkevise: "Folkevisen er defineret ved ikke at have nogen forfatter, nogen kendt oprindelig tekstform og ofte at findes i forskellige versioner, der er opstået som følge af dens mundtlige overlevering." Men er d... -
HJÆLP! VEDVARENDE ENERGI?!?!
ForumindlægHey Dudes Hvad kunne være eksempler på vedvarende energi? Det skal helst en form for ny ide :-) -
Dansk/Psykologi AT
ForumindlægJeg skal skrive AT i dansk og psykologi. Jeg har svært ved at skrive problemformuleringen. Jeg har valgt at skrive om Constance Ring af Amalie Skram og kønsroller. Hvilke psykologiske teorier ville være gode at bruge? Og er der nogen der har en idé til en problemformulering? På forhånd tak! -
ekstremumssteder
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men har et eksamens spørgsmål, om jeg ikke forstår. Du skal beskrive hvordan en funktions ekstremumssteder kan beregnes.? Håber der er nogen, som kan svare på det. -
Statistik - ikke grupperede observationssæt
ForumindlægHej har fået spørgsmålet: Gør rede for analysen af ikke-grupperede observationssæt.. Hva vil det side med en anaysen inde for dette emne ? -
Inddeling af emner til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg har læst følgende emner på kemi B-niveau i 1. og 2.g: 1) Hvor meget stof? - Kend Kemien 1 2) Stoffets opbygning - Kend Kemien 1 3) Vand og opløsninger - Kend Kemien 1 4) Organisk kemi 1 - Kend Kemien 1 5) Syrebasereaktioner 1 - Kend Kemien 1 6) Redoxreaktioner - Kend Kemien 1/2 7) ... -
ukendt bilag?
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen i 1.g på tirsdag, og er rimelig nervøs for det ukendte bilag man får under samtalen. Specielt under emnet: verdensbilleder. Er der nogen der har en ide til hvad sådan et bilag kan være? til emner som f.eks. verdensbilleder, radioaktivitet, energi osv? -
S: Tt-89 titanium med manual mm. sælges billigt!
ForumindlægHejsa Jeg er lige blevet færdig på min uddannelse, så derfor sælger jeg min ti-89. Den står som ny og er i rigtig god stand. Der er ikke indgraveret navn i den endnu. Der medfølger følgende: - Manual - CD - kabel til opdatering via. computer - org. embl. Sælges til højstbydende over 700kr. -
Teori om olie
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i årsprøve i morgen og har skrevet om hvad olie består af og hvilke konsekvenser det vil have når olien forsvinder og om brintpillen vil kunne erstatte olien. af metoder har jeg brugt: Kvalitativ metode, empirisk-induktive metode samt hypotetisk-deduktiv metode. me... -
Periode System, hjææælp
ForumindlægHeeeej (9.klasse- FSA) Er der nogen kloge mennesker, som gider sige til mig, hvad skal man sige, hvis man trækker periode system? Tak på forhånd :D -
FYSIK-C EKSAMEN! HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg er virkelig en hat til fysik. Nogle der har opgaver om: - Densitet under Astronomi? - Lys som bølger - Bølgelængde for håndholdt laser, rilleafstand på cd - Absorption af gammastråling i bly Eller bare gode noter! Mange mange tak. -
Irak-krigen
ForumindlægHvad var Anders Fogh egentlig grund til, at deltage i Irakkrigen? Nogen der lige kan huske det. Ville være alletiders. TAk :) -
Republikanerne og demokrater
ForumindlægHvilken ideologi tilhører ovenstående amerikanske partier? Hvem svarer de til af danske partier? -
Hvad er Essay
ForumindlægHey, jeg skal skrive et Essay men er ikke helt klar over hvad et Essay er og hvad det indebærer, nogle der kan hjælpe -
Bolig, ungdomsbolig
ForumindlægHejsa.. Lige lidt forvirret her.. Har planer om at flytte til KBH for at prøve livet og leve selvstændigt. Skal læse self, dvs studer. Men Spørgsmålet er.. Hvor meget kommer det til at koste mig i ALT, for at flytte, bor på jylland ;) Bare et cirka skud. Lige til sidst. Hvordan søger jeg om U... -
Nervesystemet
Forumindlæg1. Forklare hvad der forstås ved en stimulans. 2. Gør rede for hvordan nervesystemet er organiseret og forklare den enkelte nervecelles opbygning og funktion. 3. Gør rede for udvalgte stimulansers virkning på nervecellen. 4. Diskuter positive og negative sider af anvendelse af stimulanser -
Kan en moderator slette mine spørgsmål?
ForumindlægJeg har skrevet 3 spørgsmål som jeg gerne vil have fjernet, da jeg ikke vidste man måtte spørge om hjælp og er bange for mine lære ser det. Kan en moderatter være sød og slette det? -
Eksamen - må de spørge om alt?
ForumindlægHej.. Jeg er ikke helt klar over, om lærer og censor må spørge om alt i pensum i løbet af den dialog man skal have sidst i eksaminationen, eller om de kun må spørge om det der vedrører emnet man har trukket? Jeg har prøveform a med 24 timers forberedelse. -
standselængde,
Forumindlæget spørgsmål hvad forklares med standselængde,?
