Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17961 til 17980 af 23683
-
Religionseksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i religion på fredag, og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lave en læseplan over det. Ved nogenlunde alt grundstoffet, men har hørt at religionseksamen går ud på at analysere en tekst, ud fra en religionsmetode. Jeg kan komme op i emnerne Euthanasi, Buddhisme, kristen... -
Klaus rifbjerg digt
ForumindlægHej Jeg er ved at analyserer et digt som er skrevet af Klaus Rifbjerg. I digtet står der: gaar gennem vores ører sidder bagefter som brune pletter paa loftet aandrighedernes patinerede fluebæ Nogen der kan forklare hvad aandrighedernes patinerede betyder. -
Dansk Mundligt-Lyrik
ForumindlægHEJ! Jeg har trukket lyrik og skal fortælle om en lyrik altså et digt eller en sang tekst Jeg har valgt Nik og Jay - Udødelige men jeg syntes den er svær at analysere, så om nogen kunne give mig bare lidt hjælp, også hvad jeg kunne forklare til mundligt altså til synopsis. Håber i kan... -
Dansk aflevering
ForumindlægHej all Jeg har læst "Erotiske situationer" af Aarestrup og "Forførerens Dagbog" af Kierkegaard, og har skrevet en analyse, og er næsten færdig, men mangler at svare på nedenstående spørgsmål; er lidt på bar bund. På forhånd tak:) Overvej hvordan begreberne "det inter... -
Filmiske virkemidler i Al Gore "An Inconvenient Truth"
ForumindlægHej! jeg sidder lige med AT-synopsis og skal have udformet mig en analyse af Al Gores film "An Inconvenient Truth" til imorgen - hurtighjælp!! Jeg mangler noget om de filmiske virkemidler; mere præcist kameraføring og klipning. Nogen der har noget liggende? bare sådan som jeg muligvis k... -
Velfærdsstatens historie
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket 24-timers eksamen i historie hvor jeg har trukket emnet: "Fra skøn til ret til ? - velfærdsstatens historie." Jeg har virkelig mange problemer med, hvilke problemstillinger jeg kan lave.. Jeg har specielt svært ved at lave en analyserende problemstillin... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Aage og Else - folkevise
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en opgave omhandlende folkevisen - Åge og Else .. Hvis I har læst den ville jeg gerne hører om I kan hjælpe mig med lidt analyse på det symbolske plan.. Kan ikke helt forstå hvad det betyder, at Åge's grav bliver fyldt med blod hver gang Else græder- ? -
Den standhaftige tinsoldat sprog
ForumindlægHej alle. Jeg her ved at analysere en tekst som hedder "Den standhaftige tinsoldat" Og er kommet til sproget og hvad betydning det har. Jeg kan fortælle jer, at jeg er fuldstændig blank og skal bruge et svar hurtig. Sproget er skrevet som gammelt dansk. Her er et lille uddrag f... -
Pligt- og konsekvensetik?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min dansk aflevering. Jeg skal analysere nogle artikler ud fra nogle spørgsmål. Jeg er nået til et spørgsmål, som lyder: forsøg at vudere om der er tale om pligt- eller konsekvensetisk tænkemåde. Her er et link til artiklen http://www.berlingske.dk/article/20070513/danma... -
Hjælp til en lærebogsartikel/blicher
ForumindlægHey kan nogle være søde at hjælpe med med det her Jeg skal lave en lærebogs artikel til en folkeskole, hvor jeg skal analysere et tema i blichers værk "sildig opvaagn" Hvorefter jeg skal indrage værkets periode. Hvordan griber jeg denne lærebogs artikel an? Nogle der har nogle eksemp... -
Eksamen - Hjælp!
ForumindlægJeg har trukket et emne som hedder Søen og Søens onde cirkler, hvor jeg har noget om Kvælstof-kvoter. Er der nogle der kan forklare mig hvad kvælstofKVOTER er, eller evt. give nogle links jeg kan bruge? Jeg har lagt et link ud til artiklen som jeg skal analysere. Jeg skal op i det imorgen så ha... -
Spørgsmål omkring Plagiatkontrol
ForumindlægHej SP Jeg har lige et spørgsmål om plagiatkrontrollen når man afleverer en opgave. Jeg ved godt at "plagiatkrontrollen" gå ind og sammenligner en opgave med andre besvarelser, men mit spørgsmål er så: Hvad med besvarelser som der er mange af samme slags af f.eks en novelle eller et ... -
biledkunst
Forumindlægjeg skal lave en analyse af Hans Holbein den Yngres "The Body of the Dead Christ in the Tomb" jeg vil gerne spørge om der er nogen der har en anelse om hvad det betyder at han har strakt sin langefinger imod os ??? -
at skrive dansk?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har styr på hvor essay i et stilhæfte til studentereksamen oftest forekommer? Ved fx. at analyse og fortolkning ofest er den sidste. Er lidt vigtigt at vide, da vi jo har 1 time til at læse teksterne igennem men uden at vide hvad opgaven går ud på. Håber der er nogen ... -
hvad menes der..
Forumindlæghey alle sammen :=) sidder her og skal lave en analyse og fortolkning af heavy metal, og jeg bliver bl.a. bedt om en redørelse af fortællersynsvinkel og fremstillingsform. håber nogen ka forklare mig, hvad der præcis menes med a) fremstillingsform B) fortællersynsvinkel (menes der 1,2 eller 3... -
Hjæælp !
ForumindlægHej.. Har brug for hjælp! skal analyser og fortolke dette digt, samt give det en titel.. det er skrevet af simon grotrian ...plzz er der nogen der kan hjælpe?? med vandmærket silende nedover hovedet vænnet til tunger i øret, langs hårgrænsen, højrekind og som genstand for stemplet der rammer ... -
Fortegnsvariations ananalyse
ForumindlægHej, Nogen som ved hvordan man laver en fortegnsvariation analyse i Maple. Har fulgt diverse guides på Youtube, men kan ikke få det til at fungerer, der står bare '' Warning, solutions may have been lost'' Har vedhæftet filen til vores Maple dokument. -
Oversættelse xb
ForumindlægJeg sidder her og skal lave en analyse af et digt. Da jeg så lige skal finde genren, støtte jeg på nogle ting som jeg ikke ander hvad betyder: -lyddigt -prosadigt -metadigt -systemdigt Så skal jeg finde en litterær stilart, og der er også en masse tig som jeg ikke aner hvad betyder: -Barok -Ro... -
hjælp mig please
Forumindlægjeg er igang med et digt af Johannes V. Jensen, hvor jeg skal lave en analyse af digtet. jeg er nået til 'sprog og virkemidler' .. er der nogen der ved om hvordan Johannes V jensen skriver sine tekster? håber får et hurtigt svar.. please :/
