Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18041 til 18060 af 23784
-
SPG om dansk A STX eksamen skriftlig
ForumindlægHey guys Hvad skal det betyde, at man ikke må genbruge sætninger fra sine tidligere afleveret stile. Nogle af mine sætningsopbygninger i mine kronikker især i analysen går igen, må jeg ikke bruge nogle af dem til eksamen ? Jeg har jo afleveret dem på lectio og alt er skrevet med mine egne ord, ... -
Filmiske virkemidler i Al Gore "An Inconvenient Truth"
ForumindlægHej! jeg sidder lige med AT-synopsis og skal have udformet mig en analyse af Al Gores film "An Inconvenient Truth" til imorgen - hurtighjælp!! Jeg mangler noget om de filmiske virkemidler; mere præcist kameraføring og klipning. Nogen der har noget liggende? bare sådan som jeg muligvis k... -
Dansk aflevering
ForumindlægHej all Jeg har læst "Erotiske situationer" af Aarestrup og "Forførerens Dagbog" af Kierkegaard, og har skrevet en analyse, og er næsten færdig, men mangler at svare på nedenstående spørgsmål; er lidt på bar bund. På forhånd tak:) Overvej hvordan begreberne "det inter... -
Log ind
ForumindlægHejsa kan nogen hjælpe mig eller forklare mig følgende ? Når jeg logger ind på studieportalen. dk og søger efter f.eks en analyse og finder den jeg skal bruge, så kan jeg ikke downloade resultatet, men får besked på at logge på igen. selv om jeg lige har logget mig på og kan se at jeg er on... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægKan det tælle ned, hvis man har fortolket den første del af en novelle anderledes, end den nok burde være blevet? Jeg argumenterede for det med citater, men jeg kan godt se nu, at det nok betød noget andet. Resten af novellen forstod jeg godt, og tror også at min analyse og fortolkning er dybdegå... -
DANSK FSA
ForumindlægHej, er der nogle af jer, der har været oppe i Billedbogen til Dansk FSA mundtlig? Har nemlig selv trukket billedbogen, og skal til eksamen om det her på fredag. Har I nogle gode råd? - Jeg har valgt billedbogen MOR af Kim Fupz Aakeson, er der nogen der analyseret den? For så vil jeg meget... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
De seks svaner/Die sechs Schwäne.
ForumindlægHej. Jeg ville høre om nogle kunne hjælpe mig med tre ting til min analyse af de seks svaner. 1. De seks svaner i aktanktmodellen. Hvordan vil I sætte det op? Jeg er lidt forvirret over det. 2. Hvilke ting kan man perspektivere til. 3. Er den første konge som farer vild den samme kong... -
Min problemformulering
Forumindlægprogressive tilskudsmodel • Redegør for den progressive tilskudsmodel samt de økonomiske mål. • Analysere hvilken effekt den progressive tilskudsmodel vil have på statens finanser. • Har indgreb på tilskudsmodellen indflydelse på den skandinaviske velfærdsmodel? • V... -
Eksamenstekster- Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal i min eksamen analysere en tekst fra det folkelige gennembrud. de eneste jeg kunne finde var Pelle erobreren, jens vejmand og lønningsdag-et idyl men dem må jeg ikke bruge. Hvis der er nogen der kender nogle tekster fra perioden (måske også et sted jeg kan læse den) så ville det væ... -
Pligt- og konsekvensetik?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min dansk aflevering. Jeg skal analysere nogle artikler ud fra nogle spørgsmål. Jeg er nået til et spørgsmål, som lyder: forsøg at vudere om der er tale om pligt- eller konsekvensetisk tænkemåde. Her er et link til artiklen http://www.berlingske.dk/article/20070513/danma... -
HJÆÆLP HURTIG!! Skal til eksamen imorgen!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i fysik og jeg kan trække nogle af følgene emner: Og kender i nogle forsøg til dem alle eller bare nogle af dem...... PLEASE hjælp mig har virkelig brug for det. -Organisk og kemiske bininger -Radioaktivitet -Atomfysik -Alkohol -Svingninger ... -
Aage og Else - folkevise
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en opgave omhandlende folkevisen - Åge og Else .. Hvis I har læst den ville jeg gerne hører om I kan hjælpe mig med lidt analyse på det symbolske plan.. Kan ikke helt forstå hvad det betyder, at Åge's grav bliver fyldt med blod hver gang Else græder- ? -
Perspektivering - Haster!
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg skal til mundtlig dansk i morgen, og har ikke perspektiveret til noget endnu.. Jeg har analyseret teksten "Muldskud" af Henrik Pontoppidan, og har tænkt mig at perspektivere til en af hans andre tekster "'Ørneflugt". Og jeg kan n... -
Hjælp til en lærebogsartikel/blicher
ForumindlægHey kan nogle være søde at hjælpe med med det her Jeg skal lave en lærebogs artikel til en folkeskole, hvor jeg skal analysere et tema i blichers værk "sildig opvaagn" Hvorefter jeg skal indrage værkets periode. Hvordan griber jeg denne lærebogs artikel an? Nogle der har nogle eksemp... -
AT eksamen - Tysk og historie A
ForumindlægHej mennesker Da jeg skal til AT eksamen vil jeg høre, om der er noget man skal være forberedt på? og hvordan kan man forberede sig mest muligt? De ting man har skrevet i synopsen (analyseting) skal man vel ikke have med i fremlæggelsen? Der skal man vel have nogle nye ting med ? Jeg har emlig a... -
Andromache perspektivering
ForumindlægJeg skal til ekamen i oldtidskundskab her på tirsdag, og jeg er nu i gang med at analysere Euripides Andromache, hvilket er gået helt fint :) Men er der nogen, der ved, hvad man kan perspektivere selve tragedien til? Jeg tænkte selv på, at man kan perspektivere den til hvordan, kvinderne er i... -
Religionseksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i religion på fredag, og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lave en læseplan over det. Ved nogenlunde alt grundstoffet, men har hørt at religionseksamen går ud på at analysere en tekst, ud fra en religionsmetode. Jeg kan komme op i emnerne Euthanasi, Buddhisme, kristen... -
Psykologi eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi eksamen på tirsdag, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man forbereder sig bedst muligt. Min lærer siger, at man får to bilag, skal det ene bilag så være til analyse, mens det andet er til diskussionen? Til forberedelsen hvordan laver man så en god dispossition, hvor man k... -
Dansk Mundligt-Lyrik
ForumindlægHEJ! Jeg har trukket lyrik og skal fortælle om en lyrik altså et digt eller en sang tekst Jeg har valgt Nik og Jay - Udødelige men jeg syntes den er svær at analysere, så om nogen kunne give mig bare lidt hjælp, også hvad jeg kunne forklare til mundligt altså til synopsis. Håber i kan...
