Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18041 til 18060 af 24088
-
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaer Jeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet no... -
Hjælp til 3. persons fortæller?
ForumindlægHeej, jeg er igang med min SRP og jeg sidder og er igang med min analyse del. Jeg har en roman der har en alvidende 3. persons fortæller. Jeg ville gerne skrive om hvad måske fordele og ulemper er ved at bruge det. Men jeg kan ikke komme på noget og har ledt ret længe efterhånden. Håber de... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej, Jeg skriver AT i historie og dansk. Jeg skriver og slavehandlen der foregik på de dansk vestindiske øer, om slavernes frigivelse i 1848 og om Peter Von Scholten som frigav dem. Jeg skal i dansk analysere og fortolke en tekst der passer til dette emne, er der nogle der kender en tekst der omh... -
Simon Fruelund
ForumindlægHejJeg er ved at skrive en opgave hvori jeg skal skrive en analyse og fortolkning af Simon Fruelunds 2 noveller "Riverdance" og "Der sidder en mand i bussen". Hvis andre kender dem vil jeg gerne høre hvad i er kommet frem til.. evt. konklusion?! Jeg håber nogle kan hjælpe.. -
globalisering og sprogrejser
ForumindlægSkal skrive speciale om, hvordan den internationale globalisering har påvirket markedet for sprogrejser. - hvordan udviklingen har været og hvor markedet bevæger sig hen. Har valgt at bruge PEST analysen, mashlows pyramide og SWOT. Men er pludselig blevet i tvivl om hvordan jeg skal gribbe de... -
Akut brug for hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at analysere en sætning, og har nogle problemer med noget af den. Den lyder som følgende: Skal virksomheden dæmme op for stressbølgen, er(V) der brug(reelt subjektiv) for(F) et skift i ledelsen(O). Indtil kommaet har jeg fundet ud af det, men delen "et skift i ledelsen&... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg har snart en mundtlig eksamen i dansk, hvor jeg har valgt novellen Tårer, og jeg er i tvivl om, hvad jeg kan fortælle om ved analysen. Jeg har personkarakteristik, miljøbeskrivelse, tid og berettermodel, er der mere? Og hvordan vil berettermodellen for novellen være? Jeg skal også per... -
Forslag til kilder til den kolde krigs afslutning?!
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
Kilder til den kolde krigs ophør, der viser tillid mellem supermagterne
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
Herodot
Forumindlæghey jeg skal op i old her til eksamen, og har styr på det meste, men de små historier i Herodot forvir' mig en hel del. Jeg mener her To historier under LOGOI Polykrates ring og Nilen. Nogen der har læst dem som kan hjælpe til med hvad man skal snakke om i sådan en tekst? perspektivering og a... -
DHO - Historieanalyse?
ForumindlægHej Jeg er netop igang med at skrive min DHO, hvoraf jeg har en kilde, som jeg skal analysere. Blandt andet ved brug af kildekritik. Jeg er lidt forvirret over hvad jeg konkret skal skrive. Jeg skal jo ikke snakke om troværdighed og om kilden er første- eller andenhåndskilde. Håber nogl... -
De fire fortællemåder?
ForumindlægJeg skal analysere Niels Hav's "Tyrken" . Og jeg skal finder ud af noget omkring hvilken fortællemåde den er skrevet i , men jeg ved ikke hvad de fire fortællemåder er ... Og de beskrivelser jeg finder på nettet forstår jeg ikke rigtig . Nogle der kan hjælpe ??? -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
Musikeksamen på HF
ForumindlægHejsa!En af mine veninder, som skal på HF med musik som tilvalg, undrer sig over hvordan selve HF musikeksamen foregår.Jeg ville mene, at den er nogenlunde som gymnasiets. Altså hvor der er to eksaminationer: en teoretisk og en kunstnerisk. Her skal man så analysere et stykke musik og hvad der de... -
Hvilken metode er teorier? I NEED HELP :p
ForumindlægHej. Hvilken metode er det, når jeg har analyseret en novellen, også i samfdelen forklarer Thomas Hylland Eriksens identitetsstrategier og kobler disse til personerne i novellen? Ooog :D Hvis jeg har nogle teorier (Gordon W Allports Kontaktteori), som jeg gerne vil bruge til forslag til løsning i... -
opgave om iagttagelse
Forumindlæghej venner, jeg vil gerne høre om der er nogen som er i gang med pædagog uddannelsen??? jeg er i gang med min øvelsespraktik og skal lave en hel masse iagttagelser og dernæst skal analysere dem....jeg har ingen anelse om hvordan opgaven skal se ud. hvis der nogen der sidder med lignende opgaver v... -
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
Anthony Giddens og identitetsdannelse.
ForumindlægJeg skriver om Anthony giddens belysning af identitetsdannelsen i det senmoderne samfund og har analyseret Frk smillas fornemmelse for sne for at illustrere en identitetsdannele. Er der nogen som har nogle gode ideer eller gode oplysninger om Anthony giddens og identitetsdannelse eller evt nogle ... -
Eksamens Hjælp.. : (
ForumindlægEr der nogle som har et referat eller en analyse til følgende tekster..:1: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte2: Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische3: Du bist ein Freizeitnazi4: Was wollen sie von mir?5: Einfach anders6: Alptraum7: Es geschah am hellichten TagDet vil... -
latin nørd søges..
Forumindlæghey allesammen...skal op i latin i 1G sproglig...det hele går fint...men mangler vist et par analyser og noter til bogen "ludus og "ars minor" ville høre om det er nogen der har dem?og hvis der er en nørd (på den fede måde) herinde hvis email jeg måske kunne få så jeg kunne skrive ...
