Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18061 til 18080 af 23784
-
Velfærdsstatens historie
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket 24-timers eksamen i historie hvor jeg har trukket emnet: "Fra skøn til ret til ? - velfærdsstatens historie." Jeg har virkelig mange problemer med, hvilke problemstillinger jeg kan lave.. Jeg har specielt svært ved at lave en analyserende problemstillin... -
biledkunst
Forumindlægjeg skal lave en analyse af Hans Holbein den Yngres "The Body of the Dead Christ in the Tomb" jeg vil gerne spørge om der er nogen der har en anelse om hvad det betyder at han har strakt sin langefinger imod os ??? -
Dansk mundtligt - perspektivering
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk om nogle dage. Jeg har valgt at analysere sangen "Frk. Escobar" med L.O.C. Og skal derfor perspektivere til sangen "Bare en pige" med L.O.C. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kan skrive om perspektiveringen her, så ville blive rig... -
at skrive dansk?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har styr på hvor essay i et stilhæfte til studentereksamen oftest forekommer? Ved fx. at analyse og fortolkning ofest er den sidste. Er lidt vigtigt at vide, da vi jo har 1 time til at læse teksterne igennem men uden at vide hvad opgaven går ud på. Håber der er nogen ... -
hvad menes der..
Forumindlæghey alle sammen :=) sidder her og skal lave en analyse og fortolkning af heavy metal, og jeg bliver bl.a. bedt om en redørelse af fortællersynsvinkel og fremstillingsform. håber nogen ka forklare mig, hvad der præcis menes med a) fremstillingsform B) fortællersynsvinkel (menes der 1,2 eller 3... -
Den standhaftige tinsoldat sprog
ForumindlægHej alle. Jeg her ved at analysere en tekst som hedder "Den standhaftige tinsoldat" Og er kommet til sproget og hvad betydning det har. Jeg kan fortælle jer, at jeg er fuldstændig blank og skal bruge et svar hurtig. Sproget er skrevet som gammelt dansk. Her er et lille uddrag f... -
Samtidskunst - hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen meget snart, og jeg har her fået til opgave at analysere 16-20 værker under forskellige emner. Jeg er lidt i tvivl i forhold til Samtidskunst. Opgaven lyder sådan: Du skal kunne forklare, hvad der er særligt ved samtidskunst. Endvidere skal du kort kunne perspektivere t... -
Hjælp det haster - billedanalyse
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen meget snart, og jeg har her fået til opgave at analysere 16-20 værker under forskellige emner. Jeg er lidt i tvivl i forhold til Samtidskunst. Opgaven lyder sådan: Du skal kunne forklare, hvad der er særligt ved samtidskunst. Endvidere skal du kort kunne perspektivere t... -
Eksamen - Hjælp!
ForumindlægJeg har trukket et emne som hedder Søen og Søens onde cirkler, hvor jeg har noget om Kvælstof-kvoter. Er der nogle der kan forklare mig hvad kvælstofKVOTER er, eller evt. give nogle links jeg kan bruge? Jeg har lagt et link ud til artiklen som jeg skal analysere. Jeg skal op i det imorgen så ha... -
Hjæælp !
ForumindlægHej.. Har brug for hjælp! skal analyser og fortolke dette digt, samt give det en titel.. det er skrevet af simon grotrian ...plzz er der nogen der kan hjælpe?? med vandmærket silende nedover hovedet vænnet til tunger i øret, langs hårgrænsen, højrekind og som genstand for stemplet der rammer ... -
hjælp mig please
Forumindlægjeg er igang med et digt af Johannes V. Jensen, hvor jeg skal lave en analyse af digtet. jeg er nået til 'sprog og virkemidler' .. er der nogen der ved om hvordan Johannes V jensen skriver sine tekster? håber får et hurtigt svar.. please :/ -
Oversættelse xb
ForumindlægJeg sidder her og skal lave en analyse af et digt. Da jeg så lige skal finde genren, støtte jeg på nogle ting som jeg ikke ander hvad betyder: -lyddigt -prosadigt -metadigt -systemdigt Så skal jeg finde en litterær stilart, og der er også en masse tig som jeg ikke aner hvad betyder: -Barok -Ro... -
Filmiske virkemidler - eller?
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med et begreb. Jeg tror ikke, det er filmiske virkemidler, men jeg er i tvivl om, hvad jeg ellers skal kalde det. Jeg har analyseret en dokumentarfilm. I den bruges en række virkemidler; f.eks. symboler, nonverbalt sprog (gestik og mimik), det psykologiske fænomen ba... -
Billedeanalyse: "Den tørstige mand" Carlsberg reklamer
ForumindlægJeg er ved at analysere carlsberg og coca-cola reklamer for at belyse en udvikling i værdier. Lige nu sidder jeg med "Den Tørstige Mand" og mangler noget inspiration til reklameanalyse af denne? Hvis I ved hvor jeg kan finde trykte reklamer eller oplysninger om disse for h.h.v. Cola og ... -
DK SKRIFTLIG - 13-talsstile!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er en af de (u)heldige 3.g'ere som skal op i dansk skriftlig i morgen klokken 9.. derfor vil jeg høre om I vil hjælpe mig med at finde stile osv. der har fået 13 herinde til inspiration? Så hvis I nogensinde har set nogen herinde så post ;D! Vh Starish, som gerne ser en... -
Tysk eksamen imorgen! Könnt ihr mir helfen!
ForumindlægHey folkens! Jeg har lige trukket en artikel af Benno Müchler "Vor allem junge Frauen helfen den Flüchtlingen". Ville gerne spørge om nogen kan hjælpe mig opstille en disposition? Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal analysere teksten. Burde jeg sige præcis det jeg ville skrive, hvis det ... -
Den Første Golfkrig
ForumindlægJeg har følgende problemformulering. I forlængelse heraf ønsker jeg at analysere henholdsvis Iraks, Irans og stormagternes handlingsmotiver under krigen. Til slut fortages en diskussion af Den første Golfkrigs betydning for den politiske udvikling i Mellemøsten, med fokus på Iran og for stormagt... -
AT: metode i mediefag og dansk
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på tirsdag. Under metodeafsnittet skal man jo snakke om hvilke andre fag man kunne have haft brugt, og hvorfor man netop lige har valgt de fag som man har. Jeg har valgt idræt og mediefag. Men kunne jeg i princippet ikke have brugt dansk i stedet for mediefag til at a... -
hermeneutiske spiral
ForumindlægJeg skal forklare min fremgangsmåde i analyse og fortolkning af nazismens kontrol over datidens medier. Jeg kender godt til den hermeneutiske spiral men har problemer med hvordan jeg skal formulere at jeg har benyttet den metode, er der nogen der kan hjælpe?(Min lære vil meget gerne have vi rela... -
Psykologi - omsorgssvigt?!
Forumindlæghej jeg har i AT valgt fagene engelsk og psykologi hvor jeg læser og analysere en bog. Psykologi kan optræde som et af de tre fakulteter, hvor engelsk altså er humaniora. Når vi arbejder med omsorgssvigt hvilken 'slags' psykologi arbejder man med? Hvilken fakultet? Har virkelig brug for ...
