Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18061 til 18080 af 23877
-
Hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Mundtlig engelsk - novelle HJÆLP
ForumindlægJeg har lige fået tilsendt min eksamenstekst, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, da det er en EVIGHED siden sidst. Jeg har fået en novelle skrevet af Alex La Guma - Slipper Satin. Emnet er South Africa. Har I nogle gode råd til hvad analysen skal indeholde? -
Hjælp til at finde novelle
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
SSO - sværhedsgrader
ForumindlægJeg skal skrive om mafiaen (hovedsageligt den amerikanske) og er nu ved at lave en problemformulering. Den skal som bekendt indeholde tre sværhedsgrader; et redegørende niveau, et analyserende niveau og et vurderende niveau. Problemet er, at jeg ikke rigtigt har nogen idé om, hvad spørgsmålet på ... -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :) -
To mand frem, Tove Ditlevsen
ForumindlægHar lidt svært ved en novelle, er der nogen som har læst "To mand frem" af Tove Ditlevsen eller måske har en analyse af den?. Har svært ved at finde ud af tolkningen af specielt hovedpersonen Aase, men generelt bare hele novellen:(. Har dog skrevet en form for tolkning, men vil meget ge... -
SPG om dansk A STX eksamen skriftlig
ForumindlægHey guys Hvad skal det betyde, at man ikke må genbruge sætninger fra sine tidligere afleveret stile. Nogle af mine sætningsopbygninger i mine kronikker især i analysen går igen, må jeg ikke bruge nogle af dem til eksamen ? Jeg har jo afleveret dem på lectio og alt er skrevet med mine egne ord, ... -
Gode links til musik
ForumindlægMusikipedia er et værktøj for musikstuderende, musikskoleelever, musikudøvere, musikundervisere og alle musikinteresserede, som har behov for hjælp til analyse af musik, læsning af musiktekster, udøvelsen af musik eller som ønsker at få yderligere viden om musik. På Musikipedia finder du opslagss... -
HJÆLPPPPP
Forumindlæg“Mary, who is Julie’s best friend, was bitten by a very belligerent dog in October”. Analyse (X O etc.) and say as much as you can (grammatically) about the following sentece (in Danish): Nogen der kan hjælpe:D -
Skriftlig eksamen
ForumindlægKan det tælle ned, hvis man har fortolket den første del af en novelle anderledes, end den nok burde være blevet? Jeg argumenterede for det med citater, men jeg kan godt se nu, at det nok betød noget andet. Resten af novellen forstod jeg godt, og tror også at min analyse og fortolkning er dybdegå... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ... -
3.g opgave om neuromancer af William Gibson
ForumindlægHey jeg skal skrive 3.g's opgave om bogen neuromancer af William Gibson og ville høre om nogen af jer evt. havde noget materiale om bogen eller genren cyberpunk? måske nogen af jer har skrevet om det samme eller har set en opgave et sted? Det er nok mest noget analyse jeg leder efter, men al... -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
Eksamenstekster- Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal i min eksamen analysere en tekst fra det folkelige gennembrud. de eneste jeg kunne finde var Pelle erobreren, jens vejmand og lønningsdag-et idyl men dem må jeg ikke bruge. Hvis der er nogen der kender nogle tekster fra perioden (måske også et sted jeg kan læse den) så ville det væ... -
Perspektivering - Haster!
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg skal til mundtlig dansk i morgen, og har ikke perspektiveret til noget endnu.. Jeg har analyseret teksten "Muldskud" af Henrik Pontoppidan, og har tænkt mig at perspektivere til en af hans andre tekster "'Ørneflugt". Og jeg kan n... -
AT eksamen - Tysk og historie A
ForumindlægHej mennesker Da jeg skal til AT eksamen vil jeg høre, om der er noget man skal være forberedt på? og hvordan kan man forberede sig mest muligt? De ting man har skrevet i synopsen (analyseting) skal man vel ikke have med i fremlæggelsen? Der skal man vel have nogle nye ting med ? Jeg har emlig a... -
Psykologi eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi eksamen på tirsdag, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man forbereder sig bedst muligt. Min lærer siger, at man får to bilag, skal det ene bilag så være til analyse, mens det andet er til diskussionen? Til forberedelsen hvordan laver man så en god dispossition, hvor man k... -
TGA - (TG og DTA)
ForumindlægHej.. Jeg er kommet til at rode mig ind i noget med analyse af TG(Thermogravimetry) og DTA(Differential Thermal Analysis), og jeg har ikke så meget styr på det, som jeg måske burde have? Så jeg ville lige spørger om der var nogen kloge mennesker, som havde forstand på at kigge på disse ting? ... -
Hjælp; SSO
ForumindlægJeg skriver om Peter Seeberg, hvor jeg har analyseret 5 af hans tekster. Mit problem er imidlertid, at jeg skal indsætte dem i litteraturhistorien. Dem fra hans tidlige forfatterskab er ikke et problem, men teksterne fra hans samling "halvdelen af natten" har jeg som så mange andre fund... -
Den udstoppede fugl af Eske K. Mathiesen
ForumindlægJeg skal give en fortolkning og analyse samt overveje tekstens forhold til teknologi og videnskab. Er der nogen, der har lavet denne stil, for kunne godt trænge til lidt hjælp. Er Eske K. Mathiesen mod teknologien? Er det så det, som fuglen skal være et billede på, altså at den er glad for at vær...
