Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 18081 til 18100 af 46442
-
Hjælp til projektemne.
ForumindlægHej..... Mangler et emne til projektuge, det overordnede emne er Noget eller nogen der har gjort en forskel. men det ikke så vigtigt. Forslagende må meget gerne have noget med matematik at gøre. Vi har meget brug for hjælp så skriv hvad i tænker :) -
Folkemordet i Rwanda
Forumindlægjeg skal analysere baggrunden for folkemordet og vurderer hvorfor denne konflikt blev så ekstrem i dets udførelse. er gået helt i stå, ved ret meget om emnet. men tror ikke jeg forstår helt hvad det indebære at lave analysen? -
Cuba krisen / kold krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål: Cubakrisen = 1. Hvad var årsagen 2. Hvad var konsekvenserne? Koldkrig= 1. Hvad gik den kolde krig ud på? 2. Hvorfor var cubakrisen "spidsen"/kulminationen på krisen? -
Tid - hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil... -
Engelsk AT - Amerikansk nationalisme
ForumindlægHejsa (: Hvor tror I, at den stærke nationalfølelse, som amerikanerne har, stammer fra? Og hvorfor er vi danskere ikke i besidelse af én lige så stærk én? Kunne dette skyldes, historiske begivenheder, samfundet? Eller andre faktorer? Hvad mener I?? -
Nådsensbrød - budskabet?
ForumindlægHvad er budskabet i novellen Nådsensbrød af Henrik Pontoppidan? -
Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig
ForumindlægHej derude, jeg ville gerne høre om hvilke Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig? -
Kreativt produkt?
ForumindlægJeg kan ikke finde på et kreativt produkt!! Nogle der har en ide, om hvad man kan lave til emnet stoffer? Vi vil gerne høre fra jer hurtigs muligst. Tak på forhånd. -
Komparative metode
ForumindlægJeg sidder og er i gang med at finpudse mit AT projekt Jeg skal se på ligheder og forskelle mellem pirater i litteraturen og i virkeligheden Derfor har jeg analyseret nogle kilder og en roman. Taler man om den komparative metode, hvis man sammenligner resultater fra en historisk analyse med d... -
FSA Skriftlig fremstilling - Noter??
ForumindlægMå man gerne medbringe sine noter med til 20 min. samtale ?? -
Diskussion/vurdering
ForumindlægI min tredje problemstilling står der, at jeg skal diskutere. Der står intet om at jeg skal vurdere. Betyder det så, at der ikke indgår en vurdering i min opgave? -
Kildeanalyse
Forumindlæghvis man har nogle avis artikler og skal analysere dem hvordan ved man det 1 hånds kilde eller 2håndskilde? eller om det primære sekundære osv hvad skal man mere være opmærksom på når man analysere? -
litterær artikel HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal i gang med at skrive en litterær artikel, men kan ikke huske om det er en god idé at introducere forfatteren i indledningen. Er der nogen der kan hjælpe med det? -
Personkarakterstik - Novelle?
ForumindlægHej Jeg er igang med at analyserer en novelle og jeg ved ikke om jeg skal lave personkarakterstik på alle personer eller hvad? Der er en rigtig hovedperson og 3 bipersoner, også er der en dame med et barn som kun bliver nævnt et par gange....? Det er FSA Så hvad skal jeg gør? Tak på forhånd :) -
Fortalt tid - den tid teksten strækker sig over
ForumindlægHej jeg skal op i dansk imorgen og er ved at analysere min tekst. Jeg er ved at analysere komposition. Jeg er blevet i tvivl om hvad fortalt tid betyder. Betyder det hvor lang tid teksten varer (indholdet), altså om den vare et år eller en hel dag? Eller betyder fortalt tid hvor lang tid je... -
Præsentation af anden viden?
ForumindlægHej Jeg skal til AT-årsprøve i morgen, og sidder og læser min opgave igennem. Det er gået op for mig, at jeg ar besvaret et spørgsmål med et irrelevant svar, så mit egentlige spørgsmål slet ikke er besvaret i delkonklusionen. Nu har jeg fundet det rigtige svar, som er noget helt andet, end hvad d... -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
SRP - emne (2*A fag)
ForumindlægHej Havde overvejet at skrive om google i matematik/erhversøkonomi, men den plan gik i vasken, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne kombinere et c-fag og et a-fag alene.. Derfor er jeg begyndt at spekulere over hvad jeg ellers kan skrive om. Overvejer kraftigt at skrive i mine 2linje fag, neml... -
Jeg- beretter
ForumindlægHej SP. Har lige en spørgsmål: Hvad er en jeg beretter. hvis nogen gad eller ville skrive hvad det betyd. jeg har prøvet at slå det op i en betydnings ordbod men forstår det bare ikke ): tak på forhånd.. -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i min AT-prøve i år valgt røntgenstråling som emne til det overordnet emne" Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915". Problemet er, at jeg skal redegøre og analysere for udbredelseu udbredelse og brug af røntgenstrålerne i Danmark i et natur...
