Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18101 til 18120 af 48880
-
Den kolde krig - problemstillinger?
ForumindlægJeg har trukket emnet den kolde krig. hvor jeg har fået udleveret bilagene George Kennan om sovjetisk politik Præsident Trumans tale til den amerikanske kongres d.12.marts 1947 "Styrkeprøve" fra den nye verden Cubakrisen george Bush vi vandet den kolde krig og et billede ... -
Easton og Lasswell
ForumindlægI Eastons og Lasswells definitioner på politik bliver der talt om, at politiske processer fordeler en række goder og værdier. Hvad er forskellen på de goder og værdier? Værdier må være såsom sundhed, uddannelse, kulturhuse osv ik, men hvad så med goder i denne sammenhæng? Håber i hurtigt kan hj... -
Undersøgelse af tabel
ForumindlægHvad kunne være interressant at sige om denne her tabel, hvis vi skal tabe udgangspunkt i juni 2016? Altså hvilke markante udslag er der? Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal sige. Kan sige, at de sorte stemmer på Clinton pga hendes politik, men det er ikke særlig interresant. Anyone? Tabell... -
Årets juletale.
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at skrive årets juletale på mit gymnasium, og kunne rigtig godt bruge noget "brainstorm" fra folk. Jeg har brug for nogle vigtige begivenheder der har fundet sted i løbet af 2009 - alt fra mode til klima til politik! Skriv gerne, hvis i har noget i synes burde næv... -
Notat til Helle Thorning Schmidt
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal skrive et notat til Helle Thorning Schmidt om hvordan hun håndtere politikken vedrørende familiesamføring i den nye S-R-SF regeringen. Jeg har absolut inden idéer og vil høre, om der ikke er en vejlig sjæl der ude, der vil hjælpe og som evt. har nogle forslag til stra... -
Larsløkke Nytårs Tale 2016 Retorisk Analyse
ForumindlægHej har brug for hjælp til analyse af larsløkkes nytårs tale. Tænker at jeg ville starte emd at skrive omkring Omstændigheder; hvilke ville indehiolder; Afsender ( Etos ). Når nu jeg har valgt at bruge etos skal jeg så finde eksempler fra talen der bakker det op eller skal jeg bare forklare ud ... -
Epistel nr.150 af Ludvig Holberg
ForumindlægHej! Er der nogen, der har analyseret og fortolket "Til Collegium Politicum udi provinsen" af Ludvig Holberg? Så vidt jeg har forstået, så handler det som politik, men er det en kritik af måden det foregår på eftersom han mener det kunne være lige så godt med terningekast? Jeg... -
Holberg
ForumindlægHej! Er der nogen, der har analyseret og fortolket "Til Collegium Politicum udi provinsen" af Ludvig Holberg? Så vidt jeg har forstået, så handler det som politik, men er det en kritik af måden det foregår på eftersom han mener det kunne være lige så godt med terningekast? Jeg h... -
Kritik af Guantanamo - Realisterne vs. Idealisterne
ForumindlægEr ved at skrive SRP. Vi befinder os på det diskuterende niveau. Jeg skal komme ind på hvordan man ud fra relevante teorier fra international politiik kan diskutere hvorvidt kritikken af Guantanamo vil påvirke USA politik på området. Jeg har valgt at se på det ud fra hhv. idealisterne og realis... -
Interview ideer
ForumindlægHej:) Jeg er igang med en projekt opgave og jeg kunne godt tænke mig at interview nogle mennesker iforhold til mit emne. Mit emne er "Medier og penges påvirkning på folkevalg" Jeg ville høre om der var nogle der havde ideer til hvem man interviewe omskriv dette. Eksempelvis en politik... -
Nationaløkonomi
Forumindlæg1. Undersøg hvad ADAM og DREAM siger om den økonomiske politik i dag. 2. I forbindelse med dette ønskes en udregning af hvilke effekt det vil have på arbejdsudbuddet hvis renten hæves med 1% i forhold til det nuværende niveau og de øvrige faktorer holdes konstante. 3. og udregn hvad effekten på... -
Hjææælp
ForumindlægJeg skal skrive en stil om unges deltagelse i politik over hele verden, altså generalt. Jeg har søgt over alt, og jeg kan bare ikke rigtig finde noget jeg skal bruge. Hjæælp mig! - Det jeg søger er tal (procenttal m.m), problemstilling; hvordan får vi unge til at være mere aktive osv. -
Global opvarmning og menneskeskabt co2
Forumindlægudviklingen i den globale opvarmning og den sammenhæng med menneskeskabte co2- udslip som baggrund for de forhindringer en verdenssamfus i dag formulerer for en fælles politik? Nogen der ved hvad deet er jeg skal undersøge i denne opgave el. måske har nogn ideer til svaret ville jeg være dybt ta... -
Støtter Kina fortsat Cuba?
ForumindlægStøtter Kina den dag i dag Cuba økonomisk og ressource-mæssigt grundet ideologiske tilhørsforhold (tidl. kommunisme og planøkonomi)? Har Kina stadig træk både i deres inderigs- og udenrigsøkonomiske politik, der kan spores tilbage fra Mao's, kommunismen og planøkonomiens tid? Mvh. -
Statskundskab - fremtidsmuligheder?
ForumindlægHej 1. Hvis jeg fx gerne vil arbejde, som forsker i international politik eller lign., er statskundskab det rette sted? 2. Hvis jeg samtidig har et ønske om at blive en slags professor inde for et bestemt fag fx internationale konflikter (bare et eksempel) er statskundskab det rette sted at sta... -
Porblemformulering til emnet "Forandring"
ForumindlægVi søger mulige problemformuleringer til følgende underemner for "Forandring". Vi har nogle mulige emner: Miljø IT Skole (evt. barndommen) Økonomi Handikap Politik Jobs Alle emnerne ligger under fra 100 år siden, til i dag, men kom dog stadig med forslag. -
USA's nej til Kyoto
ForumindlægHej alle. Jeg skal analyse hvorfor aktører gør som de gør inden for international politik, med hovedfokus på miljøpolitik. Jeg har valgt USA som case, og skal dermed analyse deres nej til Kyotoaftalen .. Jeg skal redegøre for idealisme og realisme, og så analyse ud fra det .. Men jeg er gåe... -
Problematik i Rom?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive noget om Rom. Og det skal gøres på en journalistisk form. Det kan være noget kulturelt, noget med politik eller sociologisk eller helt andet. Men det må gerne nærme sig en form for problematisering af det valgte emne.. Jeg har aldrig selv været i Rom. Men er der nogen der har... -
Kort spørgsmål.
ForumindlægHej jeg skal skrive en opgave hvordi jeg skal være politiks rådgivder for klimaministeren. Jeg skal skrive et politisk notat hvori jeg skal lave en begrundet strategi for hvordan klimaministeren skal forholde sig til miljøpolitiske styring- reguleringsmidler for at løse forskellige eksternalitete... -
finanspolitik
ForumindlægJeg forstår ikke ordet "finanspolitik" i sig selv. Altså, det står på wikipedie: "Finanspolitik, den del af den økonomiske politik, der har til formål at ændre på de offentlige finanser," hvad er de offentlige finanser her? vil det sige, den skat borgerne betaler, samt de indk...
