Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18141 til 18160 af 27496
-
Heptan
Forumindlægjeg sidder med en kemi rapport der hedder "bestemmelse af fedtstof indhold af dobbeltbindinger" og til det bruger jeg f.eks. heptan. hvilke ligheder har heptan og alkohold? jeg har nemlig stikordet alkohol til rapporten og forstår ikke sammenhængen mellem de to stoffer -
HASTER! Syrer og Baser
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til dette i kemi og det haster! Jeg har vedlagt øvelsen her og håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Med udgangspunkt i øvelsen pH af salte i en vandig opløsning. - Forklar om salte og deres opbygning og navngivning. - Forklar om syrers og basers styrke og hvo... -
Det periodiske system og kemiske forbindelser
ForumindlægHeeeeej!!! Jeg skal til fysik/kemi prøve. Jeg kan komme op i bla. Det periodiske system (forstår ikke ret meget af det). Er der nogen der har en rapport, nogle gode notater, vigtige tinge at komme ind på eller..... Det ville virkelig være en stor hjælp!!! På forhånd tak -
Koncentration og opløsning.
ForumindlægHej. Jeg har i en kemi opgave fået spørgsmålet der lyder: Kaliumpermanganatopløsningen laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4(s) i vand. Angiv, hvorledes man skal lave en opløsning, som er præcis 0,0200 M? Hjælp :-) På forhånd tak. -
Det periodiske system og kemiske forbindelser
ForumindlægHej, jeg skal til årsprøve i fysik/kemi, og jeg har muligheden for at trække "det periodiske system og kemiske forbindelser". Jeg har styr på selve faktaen, men mangler 3 forsøg at vise. Håber der er nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd :) -
tereoisomeri for A-vitamin
Forumindlægjeg har en kemi a-niveau opgave hvori der er et spørgsmål som jeg virkelig godt kunne bruge noget hjælp til inden alt for lang tid.. skal afleveres fredag...Hvilke stsreoisomere former er der mulighed for i A-vitaminets kæde...? -
Atmosfærisk luft
ForumindlægHey!I en kemi-opgave jeg har fået, står der:'Flaskegas indeholder bl.a. stoffet propan. Omskriv og afstem reaktionsskemaet for forbrænding af propan i atmosfærisk luft.'propan har formlen: C3H8Mit spørgsmål er så..; hvad indeholder atmosfærisk luft??? -
HJÆLP! hastesag! Findes fjernundervisning i sommerkursus ??
ForumindlægHej alle rare mennesker Jeg vil gerne vide om det er muligt at få fjernundervisning (altså hvor man ikke skal møde op på en skole) når man tager et sommer/lynkursus ?? helt bestemt tænker jeg på enten kemi eller tysk 0-c ?? Det ville være en stor hjælp hvis i vidste noget om det. På forhånd t... -
Brydningsindeks
ForumindlægHar ikke kunne støve en databog op i fysik og kemi, og jeg er ved at skrive en rapport om bølger og reflektion. I rapporten har jeg beregnet bydningsindekset for glas-materialet til: 1,4285 Men problemet er lige og bestemme hvilke materiale det kunne være uden en databog?Kan I hjælpe? -
ester
ForumindlægHej Vi har dannet estere i kemi og så spurgte vores lærer hvordan vi kunne være sikre på det var en ester vi havde fremstillet. Er der nogen der ved hvorfor? Håber jeg Hilsen Camilla, KBH -
Oxidation
ForumindlægHey.. Har et lille kemi spørgsmål jeg ikke helt hvad hvad jeg skal svare til.. Nolge der kan hjælpe??Hvorfor er det vigtigt, at man ved oxidation af alkoholen ethan, men en bechmans balnding, K2Cr2O7, destillerer oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen hurtigt efter at det er dannet? -
Batterier, kemiske processer
ForumindlægKære kemikere :) Jeg sidder med SRO - fysik/kemi og har om brændselsceller, brint, batterier. Jeg har et lille spørgsmål som ville være dejligt hvis der var nogle som ville hjælpe mig med: Beskriv -kemiske processer i engangs-batterier og -Kemiske processer i genopladelige-batterier Håber virkeli... -
Hjælp til opgave.
ForumindlægJeg sidder med en kemi opgave jeg ikke lige kan gennemskue, den er ikke særlig kompliceret: der fremstilles 250 mL 0,0100 M svovlsyreopløsning ved fortynding af en 0,500 M H_2SO_4 Hvilken pipettestørrelse skal der anvendes? Tak på forhånd -
kemitegning
ForumindlægHalløjJeg ville høre om der er nogle, som kender et godt kemi tegneprogram?Jeg har det der hedder ChemSketch, men når jeg tegner carbonkæder kan jeh ikke få den til at skrive CH2 alle steder, hvilket jeg skal bruge... -
hvad er titrering?
Forumindlægjeg sidder lige og roder lidt med en kemi-rapport og kan ikke komme videre... Er der nogen der kan fortælle mig, hvad titrering er? jeg har læst på wikipedia og andre hjemmesider, men jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår det -
Eksamenssæt maj 2002 opg. 3
ForumindlægHej de der har kemi på A-niveau herinde!Er der nogen af jer der har svar til eksamenssæt maj 2002 opg.3..Det vil være en stor hjælp, hvis i kan skrive facittet her for opg 3, så kan jeg se om jeg har regnet rigtigt... -
Kobber, overgangsmetal?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har om metallet kobber i kemi, og skal derfor fortælle en masse ting om kobber. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, om hvilke ioner der kan forekomme, eftersom kobber er et overgangsmetal. På forhånd tak -
Haster - SRO om gasser og tryk
ForumindlægKan i venligst hjælpe mig med indledningen til min SRO opgave i fysik/kemi. Jeg skal skrive om gasser og tryk og har svært ved at komme i gang med min indledning. Jeg skal forsøge at gøre det interessant og belyse hvorfor det er interessant :-) Det er en haster -
Forbræningsprodukter
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive repport i kemi om forbrændingsprodukter og man skal påvise hvilken stoffer der dannes når stearin brændes.. Nogle som der har en opgave læggende om dette, da jeg ikke rigti har set forsøget eller haft så meget om dette.. HJÆLP :) -
mol til mol
ForumindlægVed godt dette er grundlæggende kemi, men kan virkelig ikke huske det. Hvis jeg skal finde hvor mange mol 02 der skal bruges til at reagere fuldstændigt med et angivet antal mol af et brændstof, hvordan gør jeg så? Jeg skriver med vilje ikke reaktionen, da jeg ikke ønsker resultater, kun hjælp.
