Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18161 til 18180 af 24088
-
Jan Sonnergaard - William
ForumindlægHej alle! I min mundtlig dansk afgangseksamen, har jeg trukket emnet "Den nye novelle - individ og fællesskab". Jeg har derfor valgt novellen "William" af Jan Sonnergaard. Vil derfor lige høre, om der er nogle af jer, der ligger inde med nogle gode analyser af den. Er meget in... -
Tyngde af Jens Blendstrup - Litteraturhistorisk placering? Realismebrud?
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh... -
STX ELEVER - HJÆLP! Litteraturhistorisk placering
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
Hvilke metoder skal jeg bruge og skal man lave kildekritik af al ens materiale?
ForumindlægHej. Håber nogen af jer kan svare mig på hvad jeg bruger når jeg laver en analyse af en film, for at skulle se en personlig vinkel fra ét menneske som er fra en udsat gruppe som jeg arbejder med, hvilke metoder jeg så bruger? Det er selvfølgelig klart hermeneutisk og kvalitiativ metode, men skal ... -
nogen kloge hoveder som kan hjælpe med musik ang. tid og rum...
ForumindlægHar et spørgsmål angående tid og rum... sidder og hører til denne sang og ville spørge noge kunne vudere det var i tid eller rum, selv siger jeg rum men kunne godt tænke flere mig at flere personerne, ville bekræfte min analyse sangen kan findes her: http://www.veoh.com/browse/videos/category... -
Eø eksamen på c-niveau
ForumindlægUps.. Må indrømme at jeg har sovet lidt i timen. Jeg har ingen problemer med regnskabet, det er nærmere analyse modellerne..Porter, swot osv... Ved faktisk ikke hvad de alle sammen hedder. Er der nogen der kan briefe mig? Og måske lidt info om de enkelte modeller... et link ville også være helt i... -
lid spørgsmål til forberedelse af examen
Forumindlæghey alle derude.jeg skal op i dansk her D.1 går i 3G på nyborg gym.men mit spørgsmål er: hvilken metode er bedst at forberede sig på?man skal kunne analysere og fortolke de tekster man kan komme op, så er det godt at øve sig på nogle tekster man lige kan finde af samme forfattere, som jeg kan kom... -
Kina
ForumindlægHey :)er der nogen der sidder inde med analyser til teksterne:Made in prison, Chikaneret til at flygte og en fange krydser sit spor??De er taget fra et blad der hedder kontakt nr. 4 1994/95 December 1994 - Bag Kinas nye facade.Håber at høre fra jer.Mvh Eva -
Årsprøve!
ForumindlægHej derude!Jeg skal op til mundtlig årsprøve i historie snart! Forberedelsen varer 3 timer, og man bliver eksamineret i 24 min. Er der nogen der kan give råd til, hvilke problemstillinger man evt. skal gøre sig, når man får den udleverede tekst, som fylder 8 - 12 sider?? På hvilken måde skal teks... -
Benny Andersen digt?
ForumindlægHej alle. Nogen som har Benny Andersens digt: Mit liv som indvandrer. Jeg har trukket det, og jeg er virkelig på 'numsen', eller ved hvor jeg kan finde en gennemgang, analyse eller fortolkning. Jeg har self. nogle ideer selv, men det ville være helt dejligt og sammenligne med andre (: (så... -
Historisk kilde om sortes stilling i retssystemet i USA
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP i engelsk/historie om sortes stilling i retssystemet. Jeg har brug for nogle historisk kilder - f.eks. en lov, en tale, en dagbog, en statistik eller noget andet om emnet. Er der nogen, der har en idé? Jeg har søgt og søgt men kommer ikke rigtigt videre... Jeg analyserer... -
traficking
ForumindlægHej alle Jeg har et AT forløb, hvor vores emne er Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg er meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge, men nu er jeg begyndt at tænke på at skrive om traficking i fagene samfundsfag og dansk. Mit spørgsmål er derfor, om der er nogen har et digt eller... -
Velfærds- eller samfundsmodel
ForumindlægHej Jeg skal bruge en samfundsmodel til en opgave om Bolognaprocessen/ uddannelse i Europa i forbindelse med mit masterprojekt. Jeg ville have brugt Esping-Andersens velfærdsmodel, men min vejleder synes, den er for gammel (den er fra 1990). Jeg laver en komparativ analyse af universitetsudd... -
Skriftlig dansk
ForumindlægJeg tænkte på om der tilfældigvis er en der har været oppe til studentereksamen 2006 i skriftlig dansk hvis stil jeg må se??? ( i så fald kan i sende den til [email protected])en lidt anden ting er hvis det er at man skal analyse en episk tekst hvad skal man så huske at have med ud over: ind... -
om konkurrencesituationen i en branche?
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder på følgende: Analysere konkurrencesituationen i michelin restaurantbranchen? Jeg har jeg aå valgt at bruge Porters five forces og generiske strategier og tragtmodellen. Hvilken rækkefølge skal jeg lave den i? og skal jeg også lave en konkurrentanlyse for hver v... -
Landboreformer
ForumindlægJeg har valgt at skive om emnet "Lanboreformer" i historie opgaven. Jeg skal finde historiske kilder om det emne men jeg må ikke vælge "stavnsvåndets ophævelse" da vi har analyseret den på klasse. Jeg håber at I kender nogle historiske kilder om det emne, eller komme med i... -
anlysering af sagprosa (Kronik)
ForumindlægHeej.. Jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med løse. Jeg skal op i synopseprøve til juni.. og skal analysere en sagprosa, men jeg ved ikke hvordan man gør' det eller hvordan det er bedst at gøre det. Er der nogen der ude, som ved det og gider hjælpe.??? Mange Tak ....
