Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18201 til 18220 af 23683
-
Vælg af novelle
ForumindlægJeg læser Dansk som Andetsprog FED og skal op til E faglig dokumentation. Jeg har ikke tid for at læse en roman, og kan ikke finde lyrik... derfor tænker jeg om at vælge en novelle. Hvor finder du en? Jeg kiggede på ereolen.dk og andre steder, men har ikke fundet noget jeg virkelig kan lide. H... -
H NMR-spektrum
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
Johannes V. Jensens "Hr. Jesper"
ForumindlægHej er der nogen, som har arbejdet (analyseret fortolket og perspektiveret) med Johannes V. Jensens novelle "Hr. Jesper"? Jeg skal nemlig selv til at kigge på historien, men jeg føler jeg er lidt lost med den, så det ville være rigtig godt hvis I havde nogen notater eller kan huske noge... -
Din frihed slutter, hvor andres frihed begynder
ForumindlægHej, Jeg har fåetg til opgave at analysere "Børn af dagen" til min eksamen. Temaet i denne kortfilm er fordomme og racisme. Den omhandler mange citater, og et af dem er "Din frihed slutter, hvor andres frihed begynder". Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette ordsprog skal f... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
Stænderinstitutionens indførelse?? EKSAMEN I MORGEN PLEASE
ForumindlægHej alle. Jeg analyserer Orla Lehmans tale fra 1842 om Ejderpolitikken, men der står som intro inden selve talen: "Ved mindefesten for stænderinsitutionens inførelse d. 28 maj 1842 på Skydebanen i København .." Hvad er stænderinstitutionens indførelse? Kan ikke finde noget som helst... -
Post/senmoderne litteratur??!!
ForumindlægEr der nogle som enten ligger inde med nogle notater eller andet godt omkring den postmoderne/ senmoderne litteratur?? Jeg skriver studieretningopgave om identitet i det senmoderne samfund.. og har analyseret novellen, The red line. Nu skal jeg så beskrive den engelske litteratur i det senmodern... -
mundtlig eksamen i morgen
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med min analyse. Jeg skal snakke om skrivestil men jeg kan ikke finde noget at snakke om. Har læst en masse om handleverber og sanseverber men synes ikke det passer ind i min. Har også lidt problemer med hvilke temaer der er i teksten. Er der nogen der vil læse mit prøv... -
Emne i dansk - Matematik
ForumindlægHej alle jeg er træt af at skrive fysik SSO og orker derfor ikke skrive mere af det. Dog føler jeg mig utrolig frisk til at starte med noget dansk (evt. analyse i film) og noget matematik. Så er der nogen som kan hjælpe med emner? Plz hurtige svar, da fagene skal vælges imorgen Mvh Marc -
For høj soliditetsgrad eller for høj lividitetsgrad ?
ForumindlægHej jeg er pt igang med at analysere en virksomhedens nøgletal (Tygesen A/S), og jeg ser at dens likviditetsgrad ligger på 1663,90% og dens soliditetsgrad ligger på 96%. jeg har så et par spørgsmål Hvad er fordele og ulemper ved at have så høje tal til begge 2 ? ?kane en soliditetsgrad o... -
Hvad kan tre gamle damer symbolisere
Forumindlæghej allesammen :) jeg skal analysere en tekst af mads brenøe, søger derfor lidt hjælp. har været vidt omkring vedrørende "tre gamle damer" og hvad de mon kan symbolisere. fandt frem til noget om treenigheden fra kristendommen. søger lidt nogle andre muligheder da det måske er og over... -
H NMR-spektrum?
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
Hr. Jesper
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal skrive en stil om historien: Hr. Jesper skrevet af Johennes V. Jensen. Desværre forstår jeg ikke teksten særlig godt, og har derfor probelmer med min analyse og fortolkning af historien. Derfor ville jeg hører om der var nogen der kunne give mig et skub i den rigtige retn... -
Essayets tre planer
ForumindlægHej derude Jeg sidder og analyserer et essay, og jeg er lidt i tvivl om de tre planer. Hvordan er det, det fungerer? Er lidt i tvivl om, om hele essayet skal deles ind i tre, hvor hvert afsnit er et plan, eller om det svinger... Altså ser er der lidt af det konkrete plan og så lidt af det ekspri... -
løsninger af finanskrisen.
ForumindlægHejsa, Har fået spørgsmålet: Analyser hvilke politiske redskaber, som kan anvendes for at hjælpe Danmark ud af krisen. Har indtil videre kommet ind på ekspansiv finanspolitik, skattelettelser og hjælpepakker. Jeg ville hører om i har andre former for redskaber i mener kan hjælpe Danmark ud af k... -
Film - mikro/makro
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min srp-opgaveformulering. Den lyder på følgende ....Herunder analyseres også filmens (Hævnen af Susanne Bier) mikro- og makroplan - Men jeg er meget i tvivl om hvad mikro- og makroplan er i forhold til film og dansk? (Den skal skrives i samf og dansk, m... -
Modsætning til teksten 'Fru Marie Grubbe' (fra romantikken)
ForumindlægJeg skal finde en tekst som jeg kan sammenligne J.P. Jacobsens 'Fru Marie Grubbe' med. I min analyse af Marie grubbe har jeg fokuseret på de naturalistiske træk i teksten, og jeg skal bruge et eksempel på en tekt med meget romnatiske træk, men hvad ville være godt? Gerne noget med nogle b... -
1.g billedanalyse
Forumindlæghaj. jeg går i første g og er igang med at skrive en skriftlig aflevering i faget engelsk jeg skal skrive hvordan jeg finder frem til fortolkning af to billeder "Et metode afsnit af en art" hvordan formulere man såen en sætning (altså at jeg vil benytte mig af en helt normal analyse ... -
DANSK OPGAVE - 1.G .. (Den kroniske uskyld, haster)
ForumindlægGo aften alle på sitet. Er netop blevet færdig med min analyse, fortolkning m.m af romanen, "Den Kroniske Uskyld", og ville meget gerne have en til at læse den igennem.. Det er faktisk rimelig vigtigt, da mine karaktere afhænger af denne opgave, så ville jeg virkelig sætte stor pris på ... -
Helge Hoffmann - oplysninger! Haster!!
ForumindlægHej. Jeg er i gang med dansk opgave hvor det er et selvvalgt værk jeg skal analysere og fortolke. Det er sci-fi romanen "Dragedræber" af Helge Hoffmann. Jeg mangler info om Helge Hoffmann som person. Hvis der er en der kender nogle godt steder man kan søge oplysninger eller ved noget, s...
