Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18241 til 18260 af 24088
-
Religions eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg skal op i religion til studenter eksamen om et par dage og til det kom jeg pludseligt i tvivel, hvad skal man egentligt gøre med den tekst man trækker? Jeg mener udover at referere den hvad så? Er der nogen som har et step by step disposition over hvordan man skal trackle sådan en te... -
herodot - kampen mod perserne.
Forumindlæghej.. skal snart op til eksamen i old, så er ved at læse op.. og det hele går fint undtaget herodot.. synes det er noget værre noget hvis jeg kommer op i det.. Er der nogen som har noget om kampen mod perserne? noget analyserende.. ved virkelig ikke hvad jeg skal sige hvis jeg kommer op i det? og... -
Hjælp til at finde novelle
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Linux Vs. Windows
ForumindlægJeg står og skal til at skrive en rapport om sammenligningen af styresystemer. Her har jeg valgt at sammenligne Linux og Windows. I den sammenhæng ville jeg lige høre om der er nogen der har skrevet lignende opgaver, som jeg måske kunne se, og evt bruge til inspiration? Eller om der er nogen der ... -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
Statistik: Assistance/privat hjælp til tolkning af resultater og forklaring af analysemetoder anvendt i projekt
ForumindlægHej Er der mon nogen der er skrap til statistik og kan være behjælpelig med eksamensforberedelse mht tolkning af resultater og uddybende forklaring af anvendte statistiske metoder i et projekt. Er sundhedsfaglig stud. og akut brug for hjælp. Kan uddybe nærmere hvis der er en der har tid til at h... -
HJÆLP! Marilyn Monroe af Andy Warhol: Hvilken stilperiode?
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere det meget berømte maleri Turquoise Marilyn af Andy Warhol... Jeg ved, at det er malet i 1964... Men hvilken stil tilhører det? Er det postmoderne? Eller det der "Pop-art" eller begge dele? Ville gerne kunne indsnævre stilperioden lidt mere end til bare "... -
Kjartan Fløgstad, Regn i Juli
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk "analysere og fortolke + inddrage kompositionen" af novellen 'Regn i Juli', skrevet af Kjartan Fløgstad. Er der nogen der ved noget om denne novelle, eller selv har skrevet stil over den? Jeg synes umiddelbart den er lidt svær at finde "meningen&quo... -
HJÆLPPPPP
Forumindlæg“Mary, who is Julie’s best friend, was bitten by a very belligerent dog in October”. Analyse (X O etc.) and say as much as you can (grammatically) about the following sentece (in Danish): Nogen der kan hjælpe:D -
opgave
Forumindlæghej, jeg skal skrive om slaveriet i Amerika til stor skriftlig opgave..Men jeg ved ikke helt hvordan min problemstilling/problemformulering skal lyde..? Jeg vil gerne skrive om slaveriet indtil borgerkrigen, men ved ikke helt præsist hvad jeg skal fortælle, analysere og diskutere...? ...hjælp..ka... -
Eksamens hjælp?
ForumindlægJeg skal analysere novellen "tudsen og muldvarpen" af Aage Brandt til eksamen på tirsdag. Er der nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle idéer til hvad man kan fortælle om den og hvad i synes er væsentligt for novellen ? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad ... -
Slaget ved Thermopylai?
Forumindlæghej.. har lige læst herodot - Slaget ved Thermopylai og jeg ved virkelig ikke noget som helst.. ved kun at perserne og grækerne går i kamp mod hinanden.. er der nogen som har noget notater hertil? ved virkelig ikke hvad man kan analysere ellet noget helst.. håber nogen vil hjælpe :D -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
De mange_ Villy Sørensen...
Forumindlæghej! fik en dansk stil, der går ude på at analysere og perspektivere novellen De mange, som er skrevet af Villy Sørensen.. (den drejer sig om den faretruende befolkningstilvækst) synes den er svært.. så håber at nogen kan hjælpe mig lidt med den.. måske er der nogen herind, som har lavet den fø... -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ... -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andre ... -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andr... -
Tegn i word
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en analyse af en stil, men er stødt på et problem. Når jeg citere noget fra teksten vil jeg godt have små tal til at stå i teksten, men hvordan får jeg de små tal frem? Er ikke nogen form for haj til word, så håber i kan hjælpe! På forhånd tak. -
SSO - sværhedsgrader
ForumindlægJeg skal skrive om mafiaen (hovedsageligt den amerikanske) og er nu ved at lave en problemformulering. Den skal som bekendt indeholde tre sværhedsgrader; et redegørende niveau, et analyserende niveau og et vurderende niveau. Problemet er, at jeg ikke rigtigt har nogen idé om, hvad spørgsmålet på ... -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :)
