Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18261 til 18280 af 24088
-
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ... -
udlægning af citater???? Historie
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret når det kommer til længere citater fra primær kilder Når jeg i min opgave er noget til analyse delen og skal udlægge nogle citater for at bakke min argumentation op, skal jeg så fx. gøre sådan her ....en af årsagerne til xxxxx var xxxxxx, det kan man se tydelig se &... -
Billed eksempler.
ForumindlægHej. Om nogle dage skal jeg op i billedkunst eksamen. Vi skal selv havde billed eksempler med, fra 4 af tiderne: Renæssancen Samtidskunst Gotikken Impressionisme Nogle der har et godt forslag til et billed der er nemt at analysere fra disse 4 tider? Enten link eller en bog hvor jeg kan finde d... -
3.g opgave om neuromancer af William Gibson
ForumindlægHey jeg skal skrive 3.g's opgave om bogen neuromancer af William Gibson og ville høre om nogen af jer evt. havde noget materiale om bogen eller genren cyberpunk? måske nogen af jer har skrevet om det samme eller har set en opgave et sted? Det er nok mest noget analyse jeg leder efter, men al... -
Synopse afgangseksamen?? Ideer?
ForumindlægNu er tiden snart kommet hvor vi skal op til afgangseksamenen. I forrige uge trak jeg emnet kulturmøde... Men jeg kender ingen noveller der omhandler kulturmøder :/ Er der tilfædigvis nogle der kender en god novelle at analysere til dette emne?:) Håber forfærdeligt at nogle kan hjælpe mig:) -
Billedanalyse
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal analysere billedet 'Eminem and Slim Shady' (se vedhæftet fil). Det jeg er i tvivl om er, hvad selve Eminem står for eller symboliserer i dette billede? Jeg forstår, at billedet fortæller noget om kampen mellem det gode og onde i vores liv. Så hvorfor lige Emin... -
Helle Helle - Rester
ForumindlægHej alle sammen. tænkte på om der var nogle som havde et godt forslag til en fortolkning af novellesamlingen Rester af Helle Helle, eller om nogle har nogle specifikke holdninger til den absurde tiltag. Står selv og skal op i den til Dansk årsprøve i morgen hvor jeg skal analysere og fortolke og ... -
Forfatning
ForumindlægDer er et emne i oldtidskundskab, som jeg frygter lidt. Demokrati. Hvad skal man komme ind på, hvis man trækker Herodots Smerdis dialog: "Hvilken forfatning er den bedste?" For man kan jo ikke rigtig analyse den. Blot give et referat af teksten, og det får man sku ikke så meget for. Har... -
I østen stiger solen op
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke digtet "I Østen stiger solen op". Er der nogen der ligger inde med noget godt materiale eller tips, der kan bruges som inspiration? Jeg har lidt svært ved at komme i gang med at fortolke dets egentlige indhold og betydning. -
Life is a bitch - Kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm i mundtlig dansk eksamen. Jeg har valgt at snakke om kortfilmen " life is a bitch og jeg har lavet analyse og alt det der. MEN.. Så skal man jo også læse et stykke højt af et eller andet.. men da det er en kortfilm aaaner jeg ikke hvad jeg skal læse højt.... -
Hjælp til dansk stil
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at rette min dansk stil? Er nemlig ikke sikker på at jeg har besvaret opgavebeskrivelsen korrekt. Specielt med hensyn til kompositionen. Opgavebeskrivelse: Skriv en litterær artikel om De gales hjem. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af De gal... -
Efterantikke ekstemporaltekst?
ForumindlægHej, jeg skal op i Old i morgen tidlig så det haster lidt. Først og fremmest; kan nogen give et eksempel på en efterantik ekstemporaltekst? Hvad meget skal man "gøre ved" den efterantikke ekstemporaltekst? - jeg mener, skal den analyseres ligesom man skal med tekststykket fra en af de g... -
Polterabend
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal skrive an litterær atikel om Jan Sonnergaards novelle Polterabend. Jeg skal give en analyse af miljøet i novellen, både den sociale og fysiske, men ligenu er jeg Fuldstændig lost. Håber i har nogle gode noter, jeg må få eller hjælp til hvad jeg kunne skrive om. ... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
TGA - (TG og DTA)
ForumindlægHej.. Jeg er kommet til at rode mig ind i noget med analyse af TG(Thermogravimetry) og DTA(Differential Thermal Analysis), og jeg har ikke så meget styr på det, som jeg måske burde have? Så jeg ville lige spørger om der var nogen kloge mennesker, som havde forstand på at kigge på disse ting? ... -
Ovids forvandlinger og 1. Hymne til Afrodite.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af "Ovids forvandlinger 7. sang - Jason og Medea" og "1. Hymne til Afrodite" ? I 1. hymne vil Zeus jo straffe Afrodite fordi hun har været for forførisk, men jeg er ikke helt med på handlingen. Håber nogen kan svare, da jeg skal ... -
Dansk disposition
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver dansk sisposition til eventyret den flyvende kuffert. Eventyret er et kunst eventyr af H. C. Andersen. Jeg er igang med at lave analyse af eventyret, men jeg kan simpelt hen ikke komme videre. Har i nogle forslag, eller evt. links til hjemmesideer med en god an... -
Hjælp; SSO
ForumindlægJeg skriver om Peter Seeberg, hvor jeg har analyseret 5 af hans tekster. Mit problem er imidlertid, at jeg skal indsætte dem i litteraturhistorien. Dem fra hans tidlige forfatterskab er ikke et problem, men teksterne fra hans samling "halvdelen af natten" har jeg som så mange andre fund... -
"Rejsen til Ribe" Tema, budskab/hensigt?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af novellen "Rejsen til Ribe" af Peter Seeberg. Og problemet er at jeg er kommet til de to punkter: Tema og budskab/hensigt. Og jeg kan ikke lige gennemskue hverken temaet, budskabet eller hensigten også ville jeg høre om der var nogen af jer herinde d...
