Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18301 til 18320 af 23784
-
Fukuyama - dansk og samfundsfag
ForumindlægJeg skal skrive AT eksamen om Fukuyama's End of History - men er rendt ind i problemer i forhold til faget dansk. Hvordan kan jeg vinkle den? Min vejleder mente at en argumentations/retorik analyse ville være for kedelig (og svær), men nævnte noget i forhold til postmodernisme.. Nogen bud? -
Michael struge og romantikken.
ForumindlægHej. jeg har fået stillet til opgave at give en analyse og fortolkning af digtet "når vi sover" af micheal strunge. Hvordan kan man perspektivere dette digt til romantikken, og hvilke romantiske træk findes der i denne tekst, såvel som andre Micheal Strunge digte? Jeg er lidt inde på n... -
SRP indledninger
Forumindlæghej hvordan kan man skrive en indledning til SRP når opgaven går ud på at man skal analysere to billeder der handler om teknologiens syn og udvikling. det gør mig forvirrede da indledning til SRP udskiller sig meget fra andre indledninger i andre fag. jeg er lidt lost, håber der er nogen fl... -
Internationalt projekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive projekt om mexicanere der er immigreret fra Mexico til USA. Jeg skal herunder analysere personlige beretninger fra mexicanere og herfra udlede hvordan deres levevilkår osv. var. Jeg vil høre om der var nogen af jer derude der har skrevet et projekt om mexicanske immigranter... -
Se dagens lys - har brug for hjælp hurtigt
Forumindlæghey :) har fået besked på at skrive lave en synopsis.... og jeg har fået lavet min problemformulering ..... men har svært ved at svare på en af spørgsmålene..: analysere og fortolke bogen ”Se dagens lys” af Svend Åge Madsen med henblik på at belyse samfundskritikken der kommer til udtryk i bogen... -
"New Deal" Tale
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skriver om krakket på Wall Street i min DHO, og har planer om at analysere Franklin Roosevelts tale "New Deal". Jeg kan desværre ikke finde den nogle steder på dansk, og det er et krav fra min lærer. Er der nogle der har en dansk version af talen? På forhånd ... -
Noveller med budskab
ForumindlægDet er meget klassisk for en novelle, at den har et budskab. Hvis du analyserer en novelle, så finder du et budskab, som forfatteren vil frem med. Men hvorfor er det egentlig sådan? Noveller er jo typisk fiktion, så det betyder, at det overhovedet ikke er tvunget at have budskab! Måske et mere å... -
Dansk stil. Haster guys! x
ForumindlægHey! Jeg er i gang med min alflevering som skal afleveres om cirka to timer. Vi har en novelle vi har analyseret, men vi fik den tilbage. I rettet form. Nu har vi fået en aflevering hvor vi skal skrive mere på den. MEN! Èn af punkterne til opgaven forstår jeg ikke helt. Den lyder: ... -
Oplæsningsstykke til en tv-reklame (Eksamen)
ForumindlægHej jeg er virkelig lost, jeg leder efter et oplæsningstykke som jeg kan læse op. Jeg har trukket emnet tv reklamer, og jeg har valgt at analysere tv- reklamen "Odd Love" af Interflora Link: https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI Please hjælp mig, hvad kunne man bruge som oplæsn... -
Spørgsmål ang. SRP
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er i gang med min Srp opgave. Jeg skal diskutere hvilke omverdensforhold, der kan have betydning for efterspørgslen efter grundfos' produkter. og mit spørgsmål er så, om det ville være en god idé at indrage en PEST-analyse, eller om det er bedst at holde sig til omverde... -
DHO - HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal skrive DHO næste uge med emnet "Det Moderne Gennembrud". Jeg har valgt værket "Frøkenen" af Herman Bang. (er dog stadig lidt usikker?) I må meget gerne komme med gode forslag til noveller. Jeg har dog brug for hjælp til problemformulering samt unders... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
HASTER MEGET hjælp, hjælp please
Forumindlægheisa, har virkelig, virkelig brug for hjælp.. skal skrive danskstil for en veninde, da hun er på ferie, og har slet ikke tid til det., er der nogen der har skrevet analyse af "kongesønnerne" af Karen Blixen eller "skolestue" af Suzanna Brøgger eller "Novelle Med Kokain&q... -
saaamf aflv :/ hjææælp :'(
ForumindlægHej jeg sidder med en samf. aflevering til onsdag, og har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål: Argumenter ud fra idealistisk teori IMOD nedenstående udsagn: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres natio... -
Perspektivering
ForumindlægHej folkens Jeg har analyseret novellen "Ude af sit gode skind". Den handler om en dreng der vil opfinde en opfindelse, der gør det muligt at bytte legemer. Han fortæller den opfindelse til en pige, som han gerne vil imponere. Han er selv grim, og hun er gudesmuk. Temaerne er identit... -
Perspektivering
ForumindlægHej folkens Jeg har analyseret novellen "Ude af sit gode skind". Den handler om en dreng der vil opfinde en opfindelse, der gør det muligt at bytte legemer. Han fortæller den opfindelse til en pige, som han gerne vil imponere. Han er selv grim, og hun er gudesmuk. Temaerne er identit... -
hjemløshed i storbritannien
ForumindlægSkal skrive om hjemløshed i storbritannien i de sidste 20 år, og fagene er engelsk og samfundsfag, mit problem er bare at få bygget nogle samfundsfaglige teorier på mine casestories, som jeg har analyseret, har virkelig stærkt brug for hjælp, b.la. skulle giddens kunne bruges, men kan virkelig ik... -
Eventyr i romantikken?
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrivge om romantikken i DHO, og jeg havde tænkt mig at tage en historie fra starten af romantikken og slutningen af romantikken. Jeg har fundet et eventyr som H.C. Andersen har skrevet, men jeg er lidt itvivl, kan et eventyr godt høre inden under romantikken. Altså kan jeg ... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave problemformulering og underspørgsmål til mit AT projekt Det overordnede emne er grænser hvor jeg har valgt integration. Jeg skriver i dansk og samfundsfag I et af mine undersøgende spørgsmål vil jeg gerne lave en analyse af en novelle som omhandler det at integrere... -
Må jeg se dit SRP
ForumindlægHej alle! Sidder og er igang med mit studieretningsprojekt i 3.g og ville høre om der ikke var nogen af jer 3.gere der ville være søde at sende jeres SRP så jeg kan se hvordan i har sat det op osv. Hvis der er nogen der har skrevet i et humanistisk fag hvor i har analyseret en bog, kunne jeg rig...
