Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18361 til 18380 af 23784
-
AT stress
Forumindlæghej alle sammen. Er igang med AT omkring stress, jeg skriver i fagene Biologi / engelsk i engelsk har vi teksten the pedestrian og filmen fahrenheit 451 af ray bradbury. Har svært ved at koble filmen til stress og analysere den samt hvilken metode der skal bruges. Nogen forslag? -
Hjælp til overskudsgrad
ForumindlægJeg står her og skal regne overskudgraden ud for det firma, jeg har om. Problemet er bare, at på det regnskab de har udleveret er nettoomsætningen ikke oplyst - kun bruttofotjeneste. Jeg har så fået at vide, at jeg bliver nød til at arbejde med indextal, hvor jeg så skal lave et for bruttoforjen... -
Precious
ForumindlægHej med jer, Er der nogle af jer, der har set filmen Precious af Sapphire, og evt. kan hjælpe med min srp-opgave? Jeg har valgt de scener, jeg vil analysere, mit problem lige nu er bare, at jeg er i tvivl om, hvor Point Of No Return er. Jeg skal skrive i Dansk og Engelsk på A-niveau Håb... -
samspil mellem religion og samfundsfag?
ForumindlægHej, Hvilket samspil er der mellem fagene religion og samfundsfag, altså hvorfor spiller netop disse to fag godt sammen?? I samfundsfags delen kommer jeg ind på befolkningen og politikernes syn på abort og kobler ideologierne ind på partiernes syn på det. (her anvendes der statistik og begreg... -
The Beatles - udvikling musikalsk og litterært
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en opgave om The Beatles, men jeg er kørt lidt fast. Jeg skal på baggrund af musikalske og litterære analyser af numrene Please Please me og lucy in the sky with diamond, give en karakteristik af gruppens tekstlige og musikalske udvikling i denne periode. Håber der er nog... -
Sechzehn Jahre af Erich Junge
ForumindlægEr der nogen, der har nogle guldkorn til Sechzehn Jahre af Erich Junge. Forstår, hvad den handler om, men kan ikke finde ud af at fortolke den. Hvad har lommekniven med historien at gøre, og hvorfor vil Martin ikke have at Bastian tager afsted? Og hvordan kan den kobles til skæbnen? Hvis der er... -
poetic justice!?
ForumindlægHej! er der nogle der ligger inde med en opgave, noter eller noget andet omkring novellen "poetic justice" af diane appleyard. har ret svært ved at komme i gang med fortolkning og analyse, så har hårdt brug for lidt inspiration eller anden hjælp! håber i kan hjælpe:) -
zionisme - oprettelse af Israel
ForumindlægHej jeg er gået i stå i min SRP opgave med emnet zionismen og oprettelsen af Israel. Det jeg mangler er argumunter for hvorfor Israel skal oprettes. Jeg mangler kilder til min analyse del, og derfor kan ikke komme videre i opgaven. Det vil være et stort hjælp hvis jeg fik hjælp. Tak på forhånd. -
Den kolde krig, Den kolde krig: "Vandt republikanerne den kolde krig?" 1996
ForumindlægJeg sidder med en tale af George Kennan "Vadnt republikanerne den kolde krig?" og jeg har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig, som eventuelt kender til den og kan give mig en opsumering? -Jeg skal til mundtligt historie imorgen, og kan ikke komme videre. ... -
Absolutværdi og uligheder
ForumindlægSe vedhæftet fil for det konkrete tekststykke som mit spørgsmål vedfører. I min Analyse-lærebog står der at: er ækvivalent med følgende: ... men dette kan da ikke passe, da det sidste er ækvivalent med: Og endvidere har de forskellige løsningsmængder for x. Har jeg et hul i min vide... -
Mediefag Blade Runner
ForumindlægJeg sidder og skriver SRO opgave om storbyen og skal i den sammenhæng analysere filmen "Blade Runner Fanal Cut" gerne ved hjælp af berettermodellen. Jeg står og mangler hvad point of no return, konfliktoptrapningen, klimaks og udtoning er i filmen! Nogle der kan hjælpe? -
Spørgsmål om det gyldne snit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg fået denne opgvae: Bestem hvor det gyldne snit ligger og redegør for, hvilken betydning ”det gyldne snit” har for analysen af vedlagt billede. Jeg har tegnet det gyldne snit ind. Men jeg forstå ikke det sidste af spørgsmålet. Jeg ville gerne ha lagt billedet ind men det ku... -
Hjælpe jeg håber i kan hjælpe.
ForumindlægJeg nogle spørgsmål om analyse af Fru Marie Grubbe af J.P. Jacobsem Undersøg tekstens verber nærmere, hvad springer i øjnene? Hvilken forbindelse er der mellem tekstens anvendelse af adjektiver, verber, metaforer og tekstens tema? Hvilken forbindelse er der mellem afsnittene? -
Manglende OH-strækning i IR-spekter
ForumindlægHej. Er ved at ligge sidste hånd på min SRP, og finder så ud af, at mit IR-spekter sammenlignet med databasens, mangler en OH-strækning som det eneste. Alt andet er ellers ''identisk''. Jeg har om paracetamol, som er det stof jeg analysere spektrer af. Håber nogen kan hjæ... -
Hjælp
ForumindlægHej, Jeg er igang med min SRP og jeg skal lave en kildekritisk analyse af selvvalgte kilder til, at belyse kampen mod apartheidsystmet. Jeg vil høre, om der er nogen der kan hælpe mig med, at finde en hjemmeside med en tale af Nelson Mandela, hvor han hans syn på apartheidsystemet kommer til ... -
"aarhunderede" af Emil Bønnelycke, genre?
ForumindlægHej Jeg er igang ved at analysere Emil bønnelyckes "aarhunderede" og kom så i tvivl om under hvilken genre den går. Jeg er godt klar over det er ekspressionisme og lyrik, men det er vel også et digt? men i så fald, hvilken salgs digt? sagprosa, prosa eller hvad? håber nogle kan hjælpe m... -
Rødby-Puttgarden
ForumindlægHej Folkens! Min søster er i gang med at skrive analyse og fortolkning af bogen Rødby-Puttgarden, og der noget hun er i tivil om. Håber nogle vil hjælpe hende! Dør tine til sidst? OG de sidste tre linjer: Det var mig, der var tine. Det var mig, der var vores mor. Det var rigtigt nok. Der var i... -
Peter Vandal??
ForumindlægHej, og godt nytår! Jeg er i gang med at analysere en tekst til min Dansk Historie Opgave, og jeg er falder over et udsnit fra en flyveskrift som blev skrevet i forbindelse med Clara Raphael-fejden, og selve flyveskriften er skrevet af Frederik Dreier, men har har skrevet flyveskriftet i pseu... -
Økonomi - Rentesænkning i EU - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har fået opgaven: "Analyser de væsentligste fordele og ulemper ved en rentesænkning fra ECB (den europæiske centralbank) i den helt aktuelle økonomiske situation." Er der nogen, der har vildt meget forstand på dette, som vil hjælpe mig? Jeg aner bare ikke hvad jeg skal skriv... -
Hjælp til valg af emne i DIO - Dansk og engelsk
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart skrive DIO - Det internationale Område på HHX. Vi har om globalisering og jeg har valgt at beskæftige mig med reklame-analyse. Jeg vil gerne have en organisation som UNICEF f.eks. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan komme ind på evt. noget med FN? Eller er der ...
